Drako, önüne konulmuş olan basamaklara aldırmadan arabadan atladı. Amacı, yol boyu ve durduktan sonraki beş dakikada utanmazca flört ettiği karısının arabadan inmesine yardımcı olmaktı. Ne var ki Caroline'a uzattığı eli havada kaldı; çünkü o daha arabanın açık duran kapısına dönmeden; Peder, Drako'nun düşesine yardımcı olmak için elini uzatmıştı bile.
Caroline; başını kaldırıp, Drako'ya göre güzelim saçlarının ve yüzünün çoğunu gizlediği için ancak "korkunç" olarak nitelendirilebilecek şapkasının izin verdiği ölçüde, parlak bir gülümsemeyle, "Teşekkür ederim Bay Murphy!" dedi yaşlı İrlandalıya.
"Benim için bir zevk ekselansları!..."
Caroline'ın yüzündeki gülümseme büyüdü.
"Ne kadar naziksiniz!"
Tam arkalarında Drako dilini şaklattı ve tembelce, "Önümüzdeki dakikalarda karımın elini bırakabilirsen, içeri girmeyi ümit ediyoruz Peder!" dedi.
Caroline, şaşkın ve azarlar bir bakışla kocasına döndü.
"Bay Murphy sadece kibarlık yapmaya çalışıyor Drako!"
Caroline'ın sesini kaplayan kınama belki başka bir adamı utandırabilirdi; ama kocasında hiç etkili olmadı. Drako, sabit nazarlarla emektar arabacısına bakmaya devam ediyordu.
Shaun Murphy, bu bakışlara pişkince sırıtarak karşılık verdi. Sonra düşese dönerek, "Lütfen kendinizi rahatsız hissetmeyin ekselansları!" diye seslendi. "Bana göre dük hazretlerinin size olan düşkünlüğü, Tanrı'nın gerçek bir mucizesi! Kendisinin doğru yolu bulacağına inancım neredeyse tükenmişti ki..."
"Peder!... Bence kendini bu gereksiz açıklamalarla komik duruma düşürüyorsun!"
"Hiç de değil!" diyen Caroline, kocasına sert bir bakış attı. "Bence Bay Murphy'nin anlattıkları çok ilginç!"
"Tatlım, benim geçmişimde ilginç olan hiçbir şey yok! İnan bana!"
Caroline gayet rahat, "İnanmıyorum!" dediğinde Drako irkildi. "Eğer senin geçmişin ilginç değilse, geri kalan biz zavallılarınkini nasıl tanımlayacağını doğrusu duymak isterim!"
"Caro..."
Caroline, Drako'nun cümlesini tamamlamasına fırsat vermeden yeniden Shaun Murphy'e döndü.
"Bay Murphy, lütfen siz ekselanslarının huysuzluklarına aldırmayın!"
"Ben huysuz değilim! Hayatım boyunca hiç huysuz olmadım!"
Drako'nun protestosu diğer ikisi tarafından dikkate değer bulunmadı.
"Dediğim gibi ekselansları, lütfen siz rahatsız olmayın!... Dük hazretlerinin son zamanlardaki konuşma biçimleri beni ancak mutlu edebilir. Huysuzluğuna gelince... Lütfen bu konuda kendilerini hoş görün..."
Arkadan Drako öfkeyle soluyunca, Peder konuşmasına sarı dişlerini gösteren bir gülümsemeyle devam etti:
"Hangi erkek karısına diğer erkeklerin de kendisinin ona baktığı gibi bakacağını düşünerek huysuzlanmaz ki?..."
Drako; bir kez daha öfkeyle solusa da konuştuğunda sesi, öfkeden nasibini almamış bir alaycılıktaydı:
"Benimle ilgili ruhsal çözümlemelerin sona erdiyse Peder, izninle, artık gidebilir miyiz?"
"Acele etme lütfen!" diye araya girdi Caroline. "Bay Murphy o kadar güzel konuşuyor ki bölmezsen sevinirim."
Yaşlı arabacı, "Çok naziksiniz ekselansları...." dese de dükün gözlerindeki öfkeli pırıltılar yüzünden şansını fazla zorlamak istemedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER BAĞLAYINCA
Historical FictionDrako Stone... Londra'daki çoğu kadın onu anlatmak için sadece "Stone" (taş) derdi. Ve bu; başkalarının, iyi ya da kötü, hakkında ne düşündüğünü zerre kadar umursamayan Drako'yu hiç gururlandırmazdı. Her türlü sorumluluktan uzak yaşayan bu adamın ha...