Dostlarım, sonunda en sevdiğim kısım olan beden dili konusuna girmiş oluyoruz. En sevdiğim konu olması sebebi ise ustası olduğum bir konudur beden dili. Medyaya bakın bir sürü beden dili koçu, eğitimini veren profesyonelleri göreceksiniz. Ama bir dikkatli bakın, isim vermek istemiyorum fakat bir çoğunun kendisine hayrı yok. Kambur duran bir beden dili ustası olur mu?
Gerçek beden dili ustaları mankenler, modeller ve çekici karakterlerde rol alan aktörlerdir. Siyasetçilerin bazılarının da beden dili iletişim ve baskınlık konusunda iyidir.
Beden dili sözsüz iletişim dilidir, evrenseldir ve önemlidir. Heryerde geçer. Beden diliniz iyi ise, dilini konuşmadığınız insanlarla anlaşabilirsiniz. Hiç konuşmadığınız kişilere kendiniz hakkında ipuçları verebilirsiniz. Misal: otururken bacaklarını sallıyorsan, göz temasından kaçıyorsan, sesin az çıkıyorsa, başın öne eğikse, hızlı ve gergin hareketlerde bulunuyorsan, yeterince hareket edemiyorsan, bir oturup bir daha kalkmıyorsan utangaçsındır. Bunları yapmayın.
Beden dili uzun bir mevzudur o yüzden parça parça anlatacağım bunları. İlk olarak duruşunuzla başlamak istiyorum işe.
Bir alışveriş merkezinde birisini beklediğinizi düşünün. Ne yaparsınız? Nasıl durursunuz? Bir yere yaslanırm ısınız, mekanın ortasında dimdik durur musunuz yoksa kuytu bir köşede gözükmeden bekler misiniz? Ellerinizle naparsınız? Cep telefonunuzla mı oynarsınız yoksa? Gözlerinizi kapatıp uyuyor taklidi de yapıyor olabilirsiniz. Bir düşünün normalde ne yaparsınız?
Yaptığınız en ufak bir hareketin bile anlamı vardır. Kollarınızı kavuşturmak savunma durumunda olduğunuzu, başınızı yukarı kaldırmak hayal kurduğunuzu, önünüze bakmak depresif ve sıkıntılı olduğunuzu, esnemek canınızın sıkıldığını, kapıya doğru bakmak oradan kaçmak istediğinizi, kulaklıkla müzik dinlemek iletişime kapalı olduğunuzu bla bla.. Yaptığınız herşey dışarıya bir şey anlatır. Bizim amacımız ise, dışarıya çekici birisi olduğunuzu anlatmaktır.
Öncelikle başınızı öne eğmeyin. Bu kendine güvensizlik, yalancı, sıkıntılı, sinsi, utangaç, üzüntülü, boyun eğen zayıf birisi olduğunuzu gösterir. Yani verdiği tüm mesajlar olumsuzdur. Yere bir şey düşürmediğiniz sürece ya da önünüzde bir çukur olmadığı sürece yere bakmayın. Heleki birisiyle göz teması kurduğunuzda asla yere bakarak göz temasını bozmayın. Çünkü bu karşı tarafa boyun eğdiğinizi gösterir. Göz temasını bozmak istiyorsanız yana doğu bakın.
Suratınızı serbest bırakın, abidik kubidik germeye gerek yok yüzünüzü. Özellikle utangaç insanlar yüz kaslarını kasar. Tamamen rahat ve serbest bırakın. Güneşte bile buruşturmayın yüzünüzü, çok zor durumdaysanız, güneş gözlüğü takın.
Başınız daima dik olsun ve karşıya bakın hep. Çenenizin yerle paralel durumda olmasına dikkat edin. Başınızın doğal duruşu budur.
Kambur durmak bir çok utangaç insanın sorunudur. Ben de 4-5 yıl önce kambur dururdum. Zaten bu işe başlama sebebim de bu duruşumdu. Google'de nasıl dik durulur diye arattığım zamanları bilirim. Size şunu söylemeliyim ki beden dilinizi geliştirmek zaman ve sabır ister. Güzel bir duruşa sahip olmadan önce kendinizi biraz bilinçli olarak kasacaksınız ama zaman geçince artık isteseniz de kambur duramaz hale geleceksiniz.
Omuzlarınızı yukarı kaldırmayın, aşağıda serbest tutun ve geriye ittirin. Sırtınızdaki kürek kemikleri dümdüz seviyede olmalı. Başta zor olacaktır bu, rahatsız edecektir ama zamanla alışacaksınız. Otomatik olasıya kadar omuzlarınızı geride tutmaya çalışın. Omuzlarınız geride oldu mu otomatikman göğsünüz de öne çıkacaktır. Bu da size erkeksi bir görüntü verecektir.
Sırtınızla ensenizin aynı hizada olmasına özen gösterin. Bunu yapınca başta kasıntı gibi görüneceksiniz ama zamanla doğal bir dengesini bulacaksınız.
Omuzlarınızı dik tutmak için iki egzersiz veriyorum size:
Egzersiz 1 :
Ayakta dik durun ve ellerinizi arkanızda kalçanız hizasında, avuç içleriniz yukarıya bakacak şekilde parmaklarınızı birbirine kenetleyin. Daha sonra elleriniz kenetlenmiş haldeyken, kalçanız yönünde ellerinizi aşağıya doğru çevirin. Şimdi avuç içeriniz yere doğru bakıyor olacaktır. (Kalçanız yönünde çevirmenizi istememin sebebi bu şekilde çevirirseniz omuzlarınız otomatikman geriye doğru gerilir. Diğer yönde çevirirseniz öne doğru gerilir ve biz bunu istemiyoruz.)
Şimdi nefes alın ve öne doğru eğilin. Eğilirken nefesinizi verin. Bacaklarınızı kırmadan öne doğru eğilin ve eğilirken ellerinizin arkanızda havaya doğru kalktığından emin olun. İyice gerginliği hissedince durun. Nefesinizi tutun ve tekrar nefes alarak başlangıç pozisyonuna dönün. Bu hareketi 5 kere tekrarlayın. Sabah ve akşam 5er kez hergün yapın.
Egzersiz 2 :
Sırtınızı düz bir duvara verin. Kafanız, kürek kemikleriniz tam olarak ve kalçanız duvara temas etsin. Şimdi dizlerinizi biraz kırarak alçalın ama dediğim bölgelerin duvarla temas halinde olduğuna dikkat edin. Bacaklarınızı bir yere oturur seviyede kırdıktan sonra tekrar başlangıç pozisyonunuza dönün duvardan ayrılın, bu dik duruşunuzu hiç bozmadan biraz yürüyün ve tekrar duvara dönüp aynı olayı tekrarlayın. Bu hareketi de 5 kez tekrarlayın.
Evet millet bunları hergün yapınca bir süre sonra vücudunuzun daha bir karizmatik durduğuna şahit olacaksınız. Normal gününüzde de omuzlarınız geride göğsünüz önde başınız dik olmasına dikkat edin.
Kollarınızı gerekmediği taktirde önünüzde kavuşturmayın. İki elinizi birden ceplerinize sokmayın. Arzu ederseniz birisini sokabilirsiniz ama mutlaka 1-2 parmağınız cebinizin dışında kalsın. Ellerinizi arkanızda saklamayın. Hapishanede ellerini bellerinin arkasında kavuştururlar ya işte onu yapmayın. Bilinç altına birşeyler sakladığınız mesajını verirsiniz çünkü.
Dikilirken bacaklarınız tamamen kapalı ya da çok açık durmasın. Omuz hizasında açıklık yeterlidir. Bazı durumlarda ağırlığınızı bir bacağınıza yükleyip diğer bacağınızı hafifçe yana açmak estetik bir görüntü kazandıracaktır size.
Ellerinizi belinize koymayın kavga etmeye hazırlanan kadınlar gibi. Çünkü bu kavga etmeye hazırlandığınız anlamına gelir. Koysanız bile yukarıdaki resimde Brad Pitt'in yaptığı gibi dirsekleriniz geride dursun, kimseyi korkutmaya gerek yok.
Ellerinize hakim olun, olur olmadık yüzünüze saçınıza gitmesinler. Yüze saça dokunmak kendinizi gergin hissettiğinizi gösterir.
Elleriniz çok önünüzde durmasın, yanlarda serbest dursun. Çünkü vücuda yapışık duran kollar ezik bir görüntüye neden olur.
Evet millet, duruşunuzla ilgili vereceğim temel bilgiler bunlar. Bir dahaki yazımda duruşunuza artı karizma kazandırmanın yollarını yazacağım.
Unutmayın, siz ne kadar çok yorum atarsanız ben de o kadar hızlı yazarım ;)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Playboy Okulu
Non-FictionAmacım başlıktan da anlayabileceğiniz üzere; playboy stili hayat tarzını yaşayabilmektir.. Peki bu nasıl olacak derseniz: Öncelikle söylemek isterim ki playboy gibi yaşamak için çok zengin olmanıza gerek yok. Marka giyinmenize, pahalı arabalara, yak...