Dürüstlük

2K 24 1
                                    

Barda bir kızla ilişkiler hakkında konuşuyorduk. Kıza ben hayatta üç erdeme değer verdiğimi söyledim. Bunlar dürüstlük, saygı ve güvendi. Kız da bana "herkes bunları arıyor zaten" dedi. Ben de "ben onları aramıyorum; onları yaşıyorum" dedim...

Gerçekten de duygusal ilişkilerde, arkadaşlıkta, iş ilişkisinde, ailede; kısacası her türlü ilişkide bu üç temel erdem çok önemlidir. Ben yıllardır bu üç erdemin rehberliğiyle hareket ederim ve unutmamak için de neredeyse her muhabbetimde bunları tekrarlarım. Bunları duymak kızların gerçekten hoşuna gidiyor çünkü hepsi bu üç şeyi arıyorlar; ben ise yaşıyorum. Aradıkları kişi benim...

Dürüstlük...

Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki; artık yalan tek çözüm haline geldi. Her şeyden kaçış planı olarak görüyoruz bu pis alışkanlığı. Kendine güvenen, doğru bir insan asla yalana ihtiyacı olmaz. Her zaman diyorum; sorumluluk alın. İyi ve kötü; her davranışınızın bir sonucu vardır ve bu sonuçlara katlanın. Böylece fazladan tecrübe kazanmış olursunuz. Sorumluluk almaktan, riske girmekten asla korkmayın. Düşüncelerinizi direk söyleyin karşı tarafa (kırıcı olmaması kaydıyla). Güzel bir kız gördünüz ve kızı güzel mi buldunuz? Kıza söyleyin bunu hatta işin içine espri katabilirsiniz "uzaktan çirkin gözüküyordun ama yakından süpersin" gibi... Olumsuz durumlarda da dürüstlüğü elden bırakmayın.

Bu gün benim iki kızla randevum vardı. İkisini de aynı eve götürecektim (hiç biriyle sevişmedim). İlk kıza yılbaşı için toka hediye almıştım ve onu kıza vermek maksatlı kızla ilk kez buluşacaktık. Ben ona hediye verecektim o da bana kahve ısmarlayacaktı. Fakat ben hediyeyi arkadaşın evine bıraktığımdan dolayı, hediyeyi almak için direk arkadaşın evine gittik kızla ve orada oyalandık. Tabii ki kahve başka bir güne sarktı. Diğer kızın gelme vakti geldiğinde bunu kibarca postaladım tabi. Diğer kızla da bu gün sevgili olduk ve onu almaya gittiğimde ona bugün başka bir kızla daha buluştuğumu, ona hediye verdiğimi söyledim. Tabii ki kızdan için sadece "yakın bir kız arkadaş" dedim. Dürüstlüğün bokunu çıkartmaya gerek yok... Kıza bunu söylemek istediğimi çünkü dürüstlüğe önem verdiğimi söyledim. Eğer bunu bir şekilde duyma ihtimali varsa benden duysun ki bir problem olmasın.

Dürüstlük dediysek de tabii ki her aklınıza geleni söyleyip kendinizi öldürttürmenize gerek yok. Bazı şeyleri saklayın. Dürüstlük her şeyi söyleyeceğiniz anlamına gelmez. Söylemek istemediğiniz bir şey varsa söylemezsiniz. Mesela "kaç kızla beraber oldun?" sorusuna ben asla yalan söylemem. Ama herhangi bir cevap da vermem. Bu özel bir soru, sorulmaması gerekiyor, sorulsa da herhangi bir cevap beklenenilmemesi gerekir.

Çevremde özü sözü bir insan olarak tanınırım çünkü kendimi asla engellemem. Bir şey söylemem gerekiyorsa söylerim. Sonucuna katlanabileceğim her şeyi söylerim. Tabii ki içsel olarak sağlam bir dünyaya sahip olduğum için bu asla başıma bela açmaz ya da kimsenin kalbi kırılmaz...

Başkalarına karşı dürüst olmayı öğrendikten sonra sıra kendinize karşı dürüst olmaya geliyor. Kendinize yalan söylemekle en başta hata yapıyorsunuz. Kendinize doğruları söyleyin. Bir kızdan hoşlandınız ve onunla konuşmaktan korkuyor musunuz? Neden çünkü etraf kalabalık, zaman yok, yorgunsun bla bla? Suçu kendinizden başka şeylere atmak yerine sorumluluk alın ve korkaklığınızla yüzleşin. "Ben o güzel kızla konuşamadım çünkü korkak bir fahişeyim" deyin çünkü bu hoş sözleri hak ediyorsunuz. Evrenin korkaklara karşı hiçbir tahammülü olmadığını söylemiştim. Evrenin tahammül edemediğine ben hiç edemem.

Güzel kız gördünüz ve ona bakmak istiyorsunuz. Ama göz göze gelince gözlerinizi kaçırıyor musunuz? Erkek olduğunuzdan emin misiniz? Kendinize ve ihtiyaçlarınıza karşı dürüst olun. Bakmak istiyorsanız bakın; kendinizi kırmayın çünkü dünyadaki en değerli serseri sizsiniz.

Playboy OkuluHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin