İnsanlarla hatta hayvanlarla bile iletişim kurarken beden dilinden sonra ses tonu gelir. Bir köpeğe yumuşak bir sesle "gelir misin?" dersen seni umursamayabilir ama otoriter ve güçlü bir ses tonuyla "gel buraya" derseniz köpeğin size gelmesi olasıdır.
İnsanlar için de bu böyledir. Bir satış temsilcisinin kullandığı ses tonu ile bir ordu komutanının kullandığı ses tonu aynı değildir. Satış temsilcisi arada bağ kurmaya, ikna etmeye çalışan bir ses tonu kullanırken ordu komutanı emir veren, itaat gerektiren ses tonu kullanır.
Genel olarak insanların kullandığı 3 temel ses tonu seviyesi vardır. Yapıcı, yıkıcı ve doğal ses tonu.
Yapıcı ses tonu:
Bunu genelde iyi çocuk diye tabir ettiğimiz efendi insanlar kullanır. Hiç bir zararı yoktur, ses alçak ve yumuşak çıkar. Dilencilerin kullandığı ses tonu da buna yakındır. yalvarmaya yakın bir ses tonudur bu. Yalvarmak çekici değildir unutmayın. Bir kız sizinle dışarıya gelmeyi reddettiğinde çoğu erkek "ya niye gelmiyorsun?" diye hafiften ince, yumuşak ve kibar bir ses tonu kullanır. Bundan uzak durun!
ben yapıcı ses tonunu genelde bebekler ve hayvanlar üzerinde kullanırım. "Aa ne kadar tatlı (yapıcı ses tonu), sence de öyle değil mi? (kıza dönerek, doğal bir ses tonuyla).
Doğal ses tonu:
Bu ses tonu tamamen içimizden gelen hiç bir şekilde yapmacıklığa kaçmadan çıkan ses tonudur. Çoğu zaman yakınc arkadaşlarımızla ve ailemizle bu ses tonuyla konuşuruz. Sesimiz duyulur, gırtlağımız zorlanmaz ve sesle birlikte suratımızda da doğal bir ifade oluşur. Tamamen rahatızdır.
Çoğu insan sürekli yapıcı ses tonuyla konuştukları için yapıcı ses tonunu kendi doğal ses tonları olduklarını sanarlar. Şimdi gerçek doğal sesinizi ortaya çıkarma vakti. Sizden sanki öksürürmüş gibi güçlü bir şekilde "ihi" demenizi istiyorum. Bunu derken karın kaslarınızın kasıldığından emin olun. Bir kaç kez bunu tekrarlayın ve sonunda doğal sesinizi bulacaksınızdır.Öksürür gibi "ihi" sesini çıkarırken kullandığınız ses tonu sizin doğal ses tonunuzdur. Bu doğal sesinizi bulduktan sonra bu şekilde konuşmaya çalışın. İyice yakaladıktan sonra bu sesi, günlük konuşmalarınızda da bu şekilde konuşarak buna alışmaya çalışın.
Yıkıcı ses tonu:
Bu ses tonunu daha çok öfkelendiğimizde ya da emir verdiğimizde kullanırız. Ordu komutanları, başkanlar ve siyasetçiler bu ses tonuyla konuşurlar. İnsanlara gaz vermeye, alıcıyı harekete geçirmeye, gözünü korkutmaya ya da emir vermeye yarar.
Bu ses tonunu bağırmakla karıştırmayın. Hiç bir başkanı ben çığlık çığlığa bağırırken görmedim. Güçlü ve baskın bir ses tonundan bahsediyorum ben. Acil dışarı çıkmam gerekiyor akşama tamamlayacağım yazımı :D
Ve nihayet akşam oldu aradan geçen bir kaç günden sonra.
Ben bu yıkıcı ses tonunu genelde bir kız istemediğim bir şey yaptığında kullanırım. Diyelim ki kız benim istediğim yere gitmiyor, gereksiz bekleme yapıyor. Anında etraftaki insanları umursamadan direk kızın gözlerinin içine bakarım ve "hey, xxxx gel buraya, benim dediğim yere gidiyoruz." şeklinde yıkıcı ses tonuyla kıza seslenirim. Eğer kız dediğimi yapmamakta ısrar ederse ben de aynı oranda daha fazla sertleşirim..
Evet millet, üç temel ses seviyesi var; yapıcı, yıkıcı ve doğal. Yapıcı ses tonunu çok nadir kullanmanızı istiyorum. Normal iletişim seviyeniz ise yıkıcı ve doğal ses tonu arasında olmalı. Bazen doğal bazen yıkıcı ve bazende ikisinin ortasında bir ses tonu kullanın. Ortama uymak önemlidir, gerektiği gibi konuşun. Monoton olmayın, bu üç ses seviyesi arasında gezinin.
Bir sonraki yazımda sesinize ve konuşmanıza çekicilik katacak bir kaç ayrıntı yazacağım. Tabii ki siz ne kadar çok yorum atarsanız ben de okadar hızlı yazarım. Saygılar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Playboy Okulu
Non-FictionAmacım başlıktan da anlayabileceğiniz üzere; playboy stili hayat tarzını yaşayabilmektir.. Peki bu nasıl olacak derseniz: Öncelikle söylemek isterim ki playboy gibi yaşamak için çok zengin olmanıza gerek yok. Marka giyinmenize, pahalı arabalara, yak...