İnsanların temel ihtiyaçları vardır; yemek, içmek, üremek gibi. İnsanı insan yapan ve diğer canlılardan ayıran en üstün özelliklerinden birisi de sosyal olmalarıdır. Tüm insanlarda vardır sosyal olmak çünkü hiç kimse asla tam olamaz. Mutlaka başkalarına ihtiyacımız vardır, başkalarının da bize...
Sosyal olmak, dışarı çıkıp kaynaşmak bir zevk değildir. Eğlence amaçlı yapılan bir aktivite veya üstün insanların yapabildiği bir lüks de değildir. Herkesin yapması gereken temel ihtiyaçlardan birisidir sosyalleşmek.
Yemeden, içmeden ya da hiç uyumadan durabileniz var mı? Belki bir müddet durabilirsiniz. Yemek yemeden birkaç gün durursanız gücünüz düşer, haliniz kalmaz ve acıkırsınız. Fazla aç kalırsanız da ölürsünüz. Susuzluk da öyle... Sosyalleşmezseniz ölmezsiniz evet ama bu temel ihtiyacı gidermediğiniz için ağır sonuçlara katlanırsınız. Başta yabanileşirsiniz. Ormandan gelen Tarzan misali yabancılaşırsınız toplumdan. İçine kapanırsınız ve depresyona girersiniz. Hatta sosyallikle alakalı korkularınız başlar bu yüzden de sosyal fobi yaşarsınız. Normal davranmayı unutursunuz, başkalarının yanında anormal hal ve tavırlar sergilersiniz.
İnsan bünyesi her şeyi dengesinde kabul eder. Eğer bir şeyin dengesini yakalarsanız mutlu olursunuz. Aç olmak size rahatsızlık verirken fazla yemek de size rahatsızlık verir. Hiç sosyal olmamakla aşırı sosyal olmak arasında da bir denge olması lazımdır. Sürekli sokakta sürten bir serseri de olmak istemezsiniz. Eğer sürekli dışarıda takılırsanız da mağara adamları gibi davranmaya başlarsınız. Bunun bir dengesi vardır. İnsanın yalnızlığa da ihtiyacı vardır, sosyalliğe de. Eğer denge bozulursa sorun çıkmaya başlar. Dengeyi sağlamak ise basittir. Bir günde 24 saat olduğu için 12 saati sosyal, diğer 12 saati de yalnız geçirmek sizi normal yapacaktır. Uyumak için harcadığınız vakit de yalnız geçirdiğiniz zamana dâhildir.
Şimdi kendi hayatlarınıza bakın; kaç saatini yalnız, kaç saatini sosyal geçiriyorsunuz? Günde kaç saat dışarıda takılıyorsunuz? Kendinize ne kadar zaman ayırıyorsunuz? Eğer günde sadece beş saat dışarı çıkıyorsanız normallik bozulur. Topluma karşı yabancılaşmaya ve yabanileşmeye başlarsınız. Bir gününüzü bile tam olarak evde geçirirseniz ertesi gün garipleşmeye başladığınızı fark edeceksiniz. Eğer bu sürekli devam ederse çeşitli ruhsal sıkıntılar ve hastalıklar da yaşarsınız.
Şimdi dışarıda durma sürenize bir göz atın. Evin dışında geçirdiğiniz zaman ortalama kaç saat? Bunu bulduktan sonra kademeli olarak bu süreyi yavaş yavaş 12 saate yükseltin. Misal 6 saat mi dışarıdasınız. Bir hafta boyunca bunu 7ye çıkartın sonra yavaş yavaş arttırın. Ne yapacağım diye de düşünmeyin. Yapacağınız bir saatlik yürüyüş, spora gitmek veya arkadaşla tavla atıp iki bira içmek de sizin sosyallik ihtiyacınızı karşılayacaktır.
Benim hayatıma bakarsak; günlük dışarıda zaman geçirme sürem 10-14 saat arası değişiyor. Yani tam dengedeyim. Şimdi merak edebilirsiniz kendime ve gelişime nasıl vakit ayırıyorum diye. Çok güzel zaman ayırabiliyorum kendime. Değer verdiğim ve tutku duyduğum her şeyi yapabiliyorum. Kitabımı okuyacak vakit de buluyorum, film izleyecek, müzik dinleyecek, oyun oynayacak, bir şeyler yazacak vakti çok güzel buluyorum. İşin püf noktası vakit öldürmemektir. Sebepsiz yere internette tur atmak ya da sırf zaman öldürmek için televizyonda boş programlar izlemek zamanınızı sebepsiz yere harcar. Onun yerine maksatlı şeyler yapın. Mesela sevdiğiniz bir filmi izleyin sonra televizyon karşısından kalkın başka bir işle uğraşın. Oturup altı saatinizi televizyon karşısında harcamayın. Eğer bu şekilde planlı hareket ederseniz hem dışarıya hem de içeriye yeterince vakit bulabilirsiniz...
Sosyalleşme adına bol şans size...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Playboy Okulu
Non-FictionAmacım başlıktan da anlayabileceğiniz üzere; playboy stili hayat tarzını yaşayabilmektir.. Peki bu nasıl olacak derseniz: Öncelikle söylemek isterim ki playboy gibi yaşamak için çok zengin olmanıza gerek yok. Marka giyinmenize, pahalı arabalara, yak...