» Suratınız Çekici mi Yoksa İtici mi?

2.7K 22 29
                                    

Bugün size surat ifadenizle ilgili bir kaç ipucu vereceğim. Herkesin surat yapısı farklıdır, ikiz olmadığı sürece kimse kimseye kolay kolay benzemez. Ama bir kaç çeşit surat tipi vardır ve bunların bir kısmı itici, bir kısmı ise çekicidir. Size bu surat tiplerinden en belirgin olanlarını göstereceğim, böylece siz hangi yüz tipine sahip olduğunuzu ve sahip olmanız gereken yüz tipini göreceksiniz.

Yüz ifadeleri bir kimse hakkında çok şey söyler. Ne kadar aksini söylerseniz söyleyin, eğer suratınız utangaç birisi olduğunuzu gösteriyorsa, söylediklerinize değil gördüklerimize inanacağız. O yüzden bu yüz ifadelerine dikkat edin ve daha faydalı bir ifadeye sahip olmak için çalışın. Size soruyorum, mutlu bir anınızla üzüntülü anınızdaki yüz ifadeleriniz bir mi? Hayır duygularla birlikte anında yüzünüz de değişecektir ve bu normaldir. Anormal olan; yüzünüzün bir ifadeye takılı kalması ve bu ifadeden çıkamamasıdır. Kendine güvenen bir ifadeye takılıp kaldıysanız iyi durumdasınızdır. Ama 24 saat öfkeli bir suratla geziyorsanız, işte bu çok kötüdür.

Şimdi size sık rastlanan yüz ifadelerini resimli olarak anlatacağım. Ve en sık rastlanan ilk ifade,

Asık Surat:

Dr. House' nin ifadesine bakın. Bu karakteri seviyor olabilirsiniz, umrumda değil. Ama şimdi aslında bu karakteri tanımadığınızı varsayın. Olumsuz bir surat ifadesi var, muhtemelen hayata karşı bakış açısı negatif. Sürekli olumsuz şeyler onun başına geliyor. Bu adamla birlikte olacak olan bir kızın da başına olumsuz şeyler gelecek. Hatta adamdaki öfkeli bakışa bakılırsa belki de kızı dövecek. Hatta öldürecek.

Bunları mantıklı olarak düşünmeyebiliriz ama bilinç altımız bizi korumak için bu adamdan uzak durmamızı söylecektir. O yüzden itici bulacağız bu adamı ilk görüşte. Eğer böyle asık bir suratınız varsa, hemen aynanın karşısına geçin ve daha olumlu bir surat ifadesi kazanana kadar mimiklerinizle oynayın.

İkinci ifademiz,

Hüzünlü Surat:

İkinci olumsuz ifademiz de hüzünlü surattır. Kaşlar üçgen biçimide kalkık, gözler donuk, ağladı ağlayacak bir bakış... Bu ifadeye baktığımızda düşüneceğimiz şey, bu adamın tam bir kaybeden olduğudur. Hayatı bir lanetten ibaret, belki de makas elleri var kim bilir?

Not: Edward Scissorhands'ı çok severim ama yine de böyle bir ifadeden uzak durun. İçinizin hüznünün dışa yansımasından başka bir şey değildir bu.

Üçüncü ifademiz,

Donuk İfade:

Suratta herhangi bir duygu ifadesi yok, tüm yüz kasları gevşek ve dünyadan kopuk bir ifade. Ruhsal çöküntü yaşayanlarda bu tip ifadeler gözükür. Hayalet gibiydi deriz ya, işte onlar bu ifadeye sahiptirler. Gothic ve emo kızlara belki çekici gelebilir bu tip ama genel olarak içgüdüsel olarak bu tiplerden uzak dururuz. Çünkü duygu ifadesi olmayan bir insanın ne yapacağı belli olmaz. Ne yapacağını, ne hissettiğini kestiremeyiz, bu yüzden de tedirgin oluruz. Eğer böyle bir ifadeniz varsa, bakışlarınıza biraz daha duygu katmaya çalışın. Katatonik şizofreni vakalarında ve vampirlerde bu ifadeye sık rastlanır.

Dördüncü ifademiz,

Palyaço:

Bu ifadeye sahip insanlar çok sık gülme eyilimindedirler. Sürekli gülerler, dişlerini görmediğiniz bir an yoktur. Jim Carrey'e yakışıyor bu mimikler ama çoğu insana yakışmıyor. Bu tip insanlar zeka noksanı varmış gibi görünürler. Zaten Jim Carrey de çoğu zaman aptal rollerinde oynuyor. Zeki insanlar o kadar çok kahkaha atmazlar. Suratlarını binbir çeşit şekle sokmazlar.

Ve son ifademiz:

Karizmatik İfade:

İşte ideal surat ifadesi budur. Yüzde herhangi bir kasılma yok, rahat mimikler, gözlerinin içi gülüyor ve uzaklara dalgın, anlamlı bir şekilde bakan gözler; dudağının kenarıyla gülümseme... Bu ifadenin bize aktardığı bilgiyle Robert Downey Jr' in görmüş geçirmiş, tecrübeli, başarılı ki bu yüzden biraz kibirli, kendine güvenen bir insan olduğunu anlayabiliriz.

Siz de ayna karşısına geçin ve biraz daha derin, anlamlı bakmaya çalışın. Gülerken gözlerinizle gülün, suratınız kendinize güvendiğinizi göstersin. Gülüşünüze dikkat edin, kendinden emin ve hafif kibirli olsun. Siz de biraz pratikle karizmatik bir yüz ifadesine sahip olabilirsiniz. İyi çalışmalar...

Playboy OkuluHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin