Selam millet bu yazımda size yürüyüşle alakalı bir kaç ip ucu vereceğim. Dışarıya bakın, bir çok insan dünyanın tüm yükünü omuzlamış gibi yürürler. Omuzlar çökük, dizler kırık, kafa önde, gözler yerde, eller cepte. İnsanların çoğu bu halde. Onları haksızlıkla suçlayamam bir sürü dertleri vardır insanların. Ama herkesin vardır. Dertlerine rağmen güçlü bir şekilde duran insan ise çekicidir.
Yürüyüşümüz, duruşumuzun hareket eden şeklidir. Önceki yazımda bahsettiğim dik ve güçlü duruş ile alakalı egzersizleri yaptığınız zaman yürüyüşünüzü düzetlmekte zorlanmayacaksınız. Yürüyüşünüz sizin hakkında en çok mesaj veren elemanlardan bir tanesidir. Modelleri ele alalım mesela, tüm modellerin yürüyüşleri eğitimlidir. Malum yürüyüş daha çekici ve albenili oldumu satışlar artar. Ve dikkat edin hepsinin yürüyüşleri benzerdir. Erkeklerde aynı, kadınlarda da aynıdır. Ama erkek-kadın birbirinden farklıdır. Size bu kedi yürüyüşü denilen model yürüşüyünü anlatacağım.
Öncelikle dik durmak gerekiyor, bunu hallettiğinizi varsayıyorum. Halletmeyenler için önce verdiğim egzersizlere devam. Öncelikle işe bacakları anlatmakla başlıyorum.
Bacaklar:
Sokakta gördüğümüz birçok insan baştan savma bir yürüyüşe sahiptir. Genelde bacaklar etrafa savrulur, ayak uçları çizgi film karakteri gibi iki farklı yana bakarlar. Bu yanlış yürüyüş şeklidir.
Model yürüyüşünde bir adım attığında bir ayak diğerinin tam önüne gelir. Rahatlık seviyenize göre biraz daha yanda durabilir ama hemen hemen aynı hizada olmalıdır ayaklar. Ayak uçlarınız tam karşıya bakmalıdır. Buna alışmak için kaldırımlardaki düz çizgiler üzerinde etrafa taşmadan yürümeye çalışabilirsiniz. Dengenizi kaybedecek kadar da zorlamayın kendinizi. Sadece diki düz ve sağa sola savrulmadan güçlü bir şekilde yürümelisiniz.
Model ve mankenlere baktığınızda hızlı yürürler ve adımları küçüktür. İşte bunu değiştireceğiz. Yürüyüşünüzü yavaşlatacaksınız. Hızlı yürümek zerafeti arttırır ama yavaş yürümek gücünüzü gösterir. Ayrıca küçük adımlar değil daha geniş adımlar atacaksınız. Kovboylar gibi. Bu da güç ve baskınlık simgesidir.
Bayanlar içinse kedi yürüyüşü daha bir kediye benzer. biraz daha çapraz şekilde şekilde bir ayak diğerinin önündedir. Bu yürüyüş kalçalara muazzam bir hareketlilik katsa da yapılışı zordur. Dengesini kurmak güçtür. O yüzden bayan okuyucularımız da erkek model yürüyüşünü benimsesinler. Yapabilen daha bir çaprazlık katabilir :)
Ayaklar:
Ayaklar dediğim gibi sağa sola değil, direk ileri bakmalılar. Ayrıca adımlarınızı atarken ayak parmaklarınız havada olucak şekilde ayağınızın ilk önce topuğunu yere değdirin. Sonra tabanını, sonra parmak uçlarını ve ayağınızı kaldırığ tekrar adımınızı atın. Bunu da kovboy filmlerinde görebilirsiniz.
Omuzlar:
Kollarınızı etrafa savurmayın. Robot gibi de dimdik yürümeyin. omzunuzla birlikte hareket ettirmeye özen gösterin. Yani sol bacağınızı ileri attığınızda sol omzunuz geriye sağ omzunuzda hafiften ileriye gitsin. Bunu da başta bilinçli çalışarak zamanla benimseyebilirsiniz. Bu tarz yürüyüşü de Brad Pitt ve Will Smith'de görebilirsiniz. Her adımda omuzlarınız bacaklarınızla ters simetrik olarak ileri geri oynatın. Ama abartmayın yoksa çocuk gibi görünürsünüz.
Başınız:
Başınız dik olsun ve hızlı bir şekilde sağa sola bakmayın. Direk önünüze bakın, eğer önünüzde birisi varsa onunla göz kontağı kurun ve o kaçırasıya kadar gözünüzü kaçırmayın.
Yürürken tedirgin ve kaybolmuş gibi etrafa bakınmayın. Heleki ikide birde arkasına bakan tiplerden olmayın. Paranoyak gibi görünürsünüz. Eğer arkada ne olduğunu çok merak ediyorsanız durun, ve arkaya dönün.
Kalabalık bir şehirde yürürken genelde karşınıza bir çok insan çıkar. Ezin geçin demiyorum ama önünüze geçen her kişi için yol değiştirmeyin. Direk size doğru gelen birisi olduğunda yana kaymayın. O kişiyle göz kontağı kurun ve yürümeye devam edin. Yüksek ihtimal o kayacaktır kenara. Eğer kaymazsa ve çarpışacak dereceye geldiyseniz, hafiften kayabilirsiniz. Tabiiki hasta, hamile, yaşlı ve sakat insalara saygılı olun :)
Mesela benimle birlikte kalabalık bir caddede yürüyen bir kızla çok dalga geçerim ben. Ben dim direk giderken yanımdaki kız sürekli sağa sola kayar insanlara çarpmamak için, geride kalır. Ben ise birisiyle karşı karşıya kaldığımda dururum ve beklerim. Karşıdaki de bekliyorsa elimle sağımı veya solumu işaret ederim ve ordan geçmesini beklerim. Sonra dümdüz devam ederim yoluma.
Ben gideceğim yolu biliyorum ve hiç kimseye yolumu vermem. Bir sonraki yazım oturuşunuz üzerine olacak. Yorumlarınızı eksik etmeyin :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Playboy Okulu
Non-FictionAmacım başlıktan da anlayabileceğiniz üzere; playboy stili hayat tarzını yaşayabilmektir.. Peki bu nasıl olacak derseniz: Öncelikle söylemek isterim ki playboy gibi yaşamak için çok zengin olmanıza gerek yok. Marka giyinmenize, pahalı arabalara, yak...