Konuşurken sesin duyulmaması bir çok insanın sıkıntısıdır. Erkek, kız farketmez. Eğer konuştuğu şey anlaşılmıyorsa bir insanın; hem o iletişim sağlıksız olur hem de karşıdaki insan gıcık olmaya başlar.
Çocukluğumuzdan beri sürekli bize sessiz olmamız söyleniyor. Çocukluğunuzu düşünün, aileniz birileriyle konuşurken siz de fikrinizi söylediğinizde "laf arasına girme", "sessiz ol", "büyükler konuşurken dinle" gibi uyarıları bir çoğumuz almıştır. Veya etrafta ihtiyar birisi vardır, siz ses çıkardığınızda hemen "sessiz ol kafam götürmüyor" şeklinde tepkilerini belirtirler.
Okula başladığımızda öğretmenler derste konuştuğunuz için sizi azarlarlar. Söz hakkı almadan konuşmamanızı isterler. Tenefüste çok gürültü çıkardığınızda şikayet edilirsiniz.
İşte tüm bu sebeplerden ötürü beyniniz gürültü çıkarmanın kötü bir şey olduğunu zanneder. Artık beyniniz sesinizi otomatik olarak kısacaktır. Çünkü sesiniz çok çıkarsa azar işitirsiniz. Susturulursunuz hatta dayak yersiniz.
Gördüğünüz gibi millet, pısırık olmak için eğitiliyoruz. Ailelerimiz küçükken hepimizden lider olmamızı, büyük adam olmamızı bekliyorlar ama ne yazıkki bizi ezik gibi yetiştiriyorlar.
Pısrık yetişen bir nesiliz. Saygı adı altında bizi evcil hayvan gibi eğitiyorlar. Ve buna dur deme zamanı geldi.
Şimdi gerçekleri görün ve özellikle yabancılarla konuşurken sesimizi kısmanın gerçek sebebinin çarpık yetiştirilme olduğunu bilin. Siz bir bireysiniz, kimsenin kölesi değilsiniz. Sizinde özgün fikirleriniz var ve bunları engel tanımaksızın dile getirmek en büyük hakkınız. Bu dünya hepimizin, saygı bekleyen saygı değerlikten uzak insanların değil..
Şu andan itibaren beyninizin otomatik ayarına güvenmemenizi istiyorum. Biriyle konuşurken aradaki mesafeye göre beyininiz sesinizi ayarlayacaktır. Buna izin vermeyin! Sesinizi kendiniz ayarlayın.
Sizden istediğim, brisiyle konuşurken karşınızdaki insanla değilde sanki onun 1 metre arkasındaki birisiyle konuşuyormuş gibi sesinizi ayarlamanızı istiyorum. Yani sadece iletişim kurduğunuz kişi sesinizi duymayacak; onun 1 metre ardındaki bir kişi de dediklerinizi anlayabilecek.
Şuandan itibaren bilinçli olarak bu egzersizi yapın. Mesela bir kişiyle konuşuyorsunuz o kişinin bir metre ardında da bir kapı var. O kapının duyabileceği şekilde yüksek konuşun. Derin bir nefes alın ve konuşurken nefesinizi içinizde tutmayın. Mümkün olduğu kadar çok nefes verin ağzınızdan konuşurken. Bu sesinizi gür çıkaracaktır.
Yorumlarınızı eksik etmeyin...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Playboy Okulu
Non-FictionAmacım başlıktan da anlayabileceğiniz üzere; playboy stili hayat tarzını yaşayabilmektir.. Peki bu nasıl olacak derseniz: Öncelikle söylemek isterim ki playboy gibi yaşamak için çok zengin olmanıza gerek yok. Marka giyinmenize, pahalı arabalara, yak...