» İletişim Nedir?

2.1K 24 1
                                    

İnsanlar sosyal varlıklardır. Bunun anlamı; hiç kimsenin kendi başına yaşamasının mümkün olmayacağıdır. Yalnız yaşamayı denemek, su içmeden yaşamaya çalışmak gibidir; sağlıksızdır. Eğer sağlığınızı kaybetmeye meyilliyseniz evde tek başınıza yaşamaya başlayabilirsiniz (bir kısmınız bu şekilde yaşıyor zaten).

Amerika'da tek kişilik hücre hapislerini 15 günden fazla tutmamaya dikkat ediyorlar. Çünkü 15 günden fazla yalnız kalan insan psikolojik olarak çöküntüye uğramaya başlar. Çünkü psikolojik gıdasını alamazsa bünye, önce can sıkıntısı ve depresyon gibi uyarılar verir size; uyarıları dikkate almazsanız da yabanileşmeye, hastalanmaya, korkmaya başlarsınız. Sosyal fobinin en büyük sebeplerinden birisidir zaten yalnız kalmak. Yalnız kalırsanız içe kapanırsınız ve beyninizin dışarıya aktarması gereken bilgileri içinizde tutarsınız. Daha sonra bunu alışkanlık haline getirirsiniz ve gerektiği zaman bile kendinizi tutarsınız. Konuşmazsınız ve utangaç bir tavır sergilersiniz.

Dışarıya aktarmamız gereken iletileri içimizde tutmak, tuvaletimiz geldiğinizde işememek gibi bir şeydir. Çişiniz geldiğinde rahatsızlık hissedersiniz ve o şeyi dışarı atmanız gerektiğini bilirsiniz. İnadına içinizde tutarsanız bunu; rahatsızlık hissedersiniz, hastalanırsınız, hatta idrar torbası patlayabilir ve ölebilirsiniz. İletişim de bir çeşit çiştir. İşemeniz gerekir onu dışarıya.

Bir kız gördüğünüzü varsayalım. O kızla konuşmak istiyorsunuz ama bunu yapacak cesareti kendinizde bulamıyorsunuz. Hatta kıza söyleyecek şeyi bile buldunuz misal: "Merhaba, sizinle tanışmak istiyorum." Bunu kıza söylemek istiyorsunuz yani beyniniz bu iletiyi dışarı atmak zorunda. Eğer bunu söylemezseniz sidiğinizi içinde tutmuş olacaksınız ve bunun sonucunda rahatsızlanacaksınız. Bu size hastalık yani utangaçlık olarak geri dönecek. O yüzden işemeniz gerektiğinde işeyin, konuşmanız gerektiğinde konuşun; sağlıklı olmak istiyorsanız...

Her canlının bir iletişim şekli vardır. Mesela bir kedi kendini tehdit eden başka bir kediyi gördüğünde tüylerini kabartır. Köpekler uyarmak için havlar. Kuşlar öterek birbirlerine kur yaparlar. Yunus balıkları bile sesli olarak iletişim kurmaktadırlar. Ama dünya üzerinde en kapsamlı iletişim kurabilen varlık insanlardır çünkü analitik beyin lobuna sahibiz. Kelimelerimiz var. Ses tonumuz ve beden dilimiz var. Eğer elimizdeki bu hazineleri kullanmayıp çekingenlikten ya da artistlikten iletişim kurmazsak, bir yunus balığı kadar olamayız.

İnsanlar arası ilişkileri iletişim belirler. Sizin kaç paraya sahip olduğunuz veya kraliyet soyundan gelmeniz kimsenin umurunda değil. İnsanların umurunda olan sizinle olan iletişimleridir. Onlara ne katıyorsunuz, onlar size ne katıyor, kimin çerçevesi daha güçlü, kimin sosyal yetenekleri daha güçlü... Bunlar insanların size karşı olan tavırlarını belirleyecektir. Yoksa 10 yıl önce bir uçak kaçırıp dünya turu yapmanız kimsenin umurunda değil. Önemli olan bunu karşıya en iyi şekilde nakletmektir. Ben neyi nakledeceğinizi bilemem o sizin sorununuz. Deneyimlerinizi ve yaşayacaklarınızı ya da yaşadıklarınızı ben belirleyemem. Benim yapabileceğim tek şey sizin bu deneyimleri nasıl karşı tarafa iletebileceğinizdir.

Playboy OkuluHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin