» Değerli misin, Yoksa Değersiz mi?

2.3K 24 47
                                    

Selam millet, uzun zamandır yazmadığımın farkındayım ve bunun sizin az yorum atmanızla bir alakası yok. Sadece yazmaya zaman ayıramıyordum. Yeni bir yazı okumak içinde gösterdiğiniz sabırsızlık da sizin en büyük hakkınız.

Temeller hakkında ufak ufak bilgiler verdikten sonra artık hafiften işin teknik kısmına bir değinmek istiyorum. Ama temeller henüz bitmedi daha temel atacağız. Sadece size dünyayı başka bir gözle daha görmeye başlamanızı istiyorum. Ayrıca bu değer kavramıyla teknik bilgilere de bir merhaba demiş olacağız.

Oyun terminolojisinde benim çok sevdiğim bir terim var: Demonstration Of Higher Value, yani kısaca DHV. Türkçesi Yüksek Değer Kanıtıdır. Bir de bunun tam zıttı Demonstration Of Lower Value yani kısaca DLV vardır. Bu da Düşük Değer Kanıtıdır.

Yaşamın ve insanlarla ilişkilerin en temel iki taşıdır bunlar. İnsanların sizi nasıl gördüğü ve size nasıl davranacağı sizin DHV veya DLV'nize bağlıdır.

DHV: Değerli, kaliteli, statüsü olan her şeydir. Beğenilendir. Takdir edilip saygı duyulan, imrenilen şeylerdir. DHV bir hikaye değildir, para değildir. DHV her şeydir. DHV çekicidir, insanlar DHV sahibi olmak veya DHV sahibi olan birisinin yanında olmak isterler. DHV ÇEKİCİDİR!!!

DLV: Değersiz, pespaye, hoşa gitmeyen, ezik, alt kültür, kötü, istenmeyen, dışlanılan, küçük düşüren her şeydir.

Bu DHV ve DLV kavramlarını iyi öğrenin çünkü bazen makalelerimde kullanacağım bu terimleri. Bilenleriniz daha fazla bilsinler, bilmeyenlerde isimleri gibi ezberlesinler bu terimleri. Ve etrafa bakıp neyin DHV neyin DLV olduğunu görmeye başlasınlar...

Şimdi daha iyi kavramanız için size DHV ve DLV örnekleri vereceğim:

Düzgün ve güzel bir Türkçe'yle konuşmak DHV,
Şiveli, aksanlı konuşmak DLV'dir.

Şık giyinmek, modadan anlamak DHV,
Sıradan, çocuk gibi size yakışmayan t-shirt'leri giymek DLV'dir.

Kadınlar konusunda ilgisiz davranmak, sizi aldattığında "siktir et" demek DHV,
Ağlanıp sızlanmak, kadınlardan nefret etmek DLV'dir.

Bir kadın sizi kızdırdığında oradan çekip gitmek DHV,
Orada durup kadınla tartışıp, kavga etmek DLV'dir.

Sokak köpeği gördüğünüzde "ne kadar şirin köpek" deyip başını sıvazlamak DHV,
Köpekten kaçmak veya ona küfretmek DLV'dir.

Lüks arabayla gezmek DHV,
Traktörle gezmek DLV'dir.

Karizmatik arkadaşlarının olması DHV,
Ezik ve inek arkadaşlarının olması DLV'dir.

Güzel kızlarla dolaşmak DHV,
Yalnız dolaşmak DLV'dir.

Konuyu anladığınızı varsayıyorum. Hepimiz hem DHV hem de DLV yaparız. Ama bizim yapmamız gereken DHV'leri maksimum seviyeye çekmek, DLV'yi de minimum seviyeye indirmektir. Böylece hem çekici bir insan haline geleceğiz, hem de insanlar bizim yanımızda olmak isteyeceklerdir.

Ödeviniz: Şu andan itibaren yaptığınız her davranışın, sahip olduğunuz her şeyin DHV mi DLV mi olduğunu düşünmenizdir. Ve mümkün mertebe DLV'yi hayatınızdan uzak tutun, DHV'yi hayatınıza davet edin.

Ayrıca örnek zenginliği olması açısından bu makaleye yorum olarak DHV ve DLV örnekleri atmanızı istiyorum. En az 10 kişi bu örnekleri atmadan yeni bir yazı yazmayacağım. Ayrıca yorum atarken belirli nick'ler kullanırsanız sizi daha kolay tanıyabilirim. Yorumlarınızı eksik etmeyin...

Playboy OkuluHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin