66. O.V.C.E. (1/2)

159 11 3
                                    

Pohled třetí osoby
Ode dne kdy se známá Pobertka promenádovala po škole v sukni uběhlo několik týdnů ve kterých se profesoři obzvláště zaměřovali na sedmé ročníky a snažili se jim toho do hlavy dostat co nejvíc.

A proč vůbec takový shon? Tento týden se totiž plnila první, tedy písemná část zkoušek OVCE.

****

,,Dobré ráno..." Přiřítil se dlouhovlasý mladík ke čtveřici snídajících nebelvírů.

,,Dobré." Odpověděla mu trojice chlapců, ale čtvrtý člen, blonďatá dívka ne.

,,Co s ní je?" Posadil se Sirius vedle Remuse a kývl hlavou směrem k Wendy. Která měla hlavu opřenou o ruku a v klidu oddychovala nad svojí miskou s ovesnou kaší.

,,Celou noc byla v knihovně. Přiřítila se tu asi pět minut před tebou se slovy, že nic neumí." Odpověděl mu vlkodlak a napil se svého kakaa. Sirius nad jejím počínání jen zakroutil hlavou a nandal si na talíř míchaná vajíčka a do poháru si nalil dýňovou šťávu.

Dívce začala hlava klouzat po dlani dolů, a její tvář skončila v misce s ovesnou kaší. Dívka vystřelila do sedu a překvapeně se dívala před sebe. Pohledem přejížděla z jednoho chlapce na druhého. Všichni se hlasitě smáli až málem spadli z lavice.

,,Ha ha ha. Moc vtipné." Řekla dívka sarkasticky a kouzlem si obličej očistila.

****

,,Prosím sedmý ročník nebelvíru aby šel za mnou dovnitř." Vyzvala Minnerva McGonnagallová své svěřence aby se vydali na písemnou zkoušku z přeměňování.

Poberti se po sobě zděšeně podívali a všichni jako na povel ve stejný moment polkli na prázdno. Každý z nich, teda až na Petera, potřeboval dostat dobrou známku aby měl větší možnost se dostat do oboru kam chtěl.

Nebelvírští vešli a každý se usadil do jedné z mnoha lavic. Profesoři přítomní u zkoušky jim rozdali speciálně upravené brky proti podvádění a pak jim rozdali i testy.

Remus Lupin, medovlasý chlapec, se nad otázkami málem jen pousmál, jak mu přišly jednoduché a začal vyplňovat. Za to James Potter si frustrovaně zajel rukou do vlasů a snažil si toho co nejvíc vybavit. Wendy se snažila vyplňovat a neusnout na lavici. A to nejlepší na konec, Sirius mlátil hlavou do lavice jak nic nevěděl.

****

Po dvou hodinách, které měli na napsáni testu. Minnerva mávla hůlkou a přivolala si všechny testy.

,,Ne ne ne né!" Snažil se dostat zpátky svůj test Sirius Black. Sice do knihovny zavítal za učením, ale když se mu nějaká pohledná dívka sama nabídla tak přece nemohl odmítnout, tak se nakonec z učení stala Siriusova volnočasová aktivita.

Všichni žáci si sbalili své věci a vyšli ven z Velké síně, před kterou už se scházeli další žáci.

,,Tak jak?" Zeptal se ostatních se svěšenou hlavou James a opřel se o zeď. ,,V pohodě." Odpověděla mu Wendy a zívla si. ,,Taky." Rozsvítily se Removi oči. ,,A co ty Siriusi?" Oslovil James svého nejlepšího přítele. Dlouhovlásek jen tiše kmitl rameny a zase byl zticha.

,,Co máme teď?" Zeptal se jich po chvíli mlčení Sirius. ,,No, teď máme až do dvou čas a pak máme věštění, teda já a Remus. Vy tři máte jasnovidectví." Prohlížela si blondýna svůj rozvrh zkoušek. ,,Super." Rozjasnila se najednou Siriusova tvář.

,,Mám hlad." Ozval se Peter. ,,Ty máš pořád hlad Petere." Otočil se na něj James a všichni se začali smát. ,,Tak vzhůru do společenky na jídlo." Zavelel Sirius a ukázal na schodiště.

Vyšli do třetího patra a tam se od nich Wendy odpojila. Ještě chtěla jít do knihovny a učit se.

,,Kam jdeš? Společenka je tudy." Podivil se Sirius jejímu počínání. ,,Ještě chci jít do knihovny. Musím se učit." Udělala Wendy pár kroků pozadu.

,, Měla bys jít s náma. Nevypadáš zrovna nejlíp." Zamračil se Remus. ,,To je blbost. Cítím se skvěle." Ukázala na ně zvednuté palce a už jim mizela z dohledu.

,,Jestli se ta holka z toho nezhroutí, tak to bude zázrak." Kroutil hlavou Sirius a vycházel další schody.

****

,,Kde kruci písek jsi?" Třeštil Remus na Wendy oči. ,,Začetla jsem se do jedné knihy." Zapřela se rukama o kolena aby se mohla vydýchat. ,,Vidím, máš inkoust na tváři." Řekl sarkasticky Náměsíčník, ale nesmál se. Vytáhl z brašny kapesník a utřel Wendy tvář od inkoustu.

,,Račte dovnitř mládeži." Vyzval je profesor Treeher. Stejně jako ráno, vešla skupina, která stála před Velkou síní dovnitř a usadila se do lavic, ve kterých již byly upravené brky a testy.

,,Tak a můžete začít." Oznámil jim a spustil časomíru, na které byly měřili učitelé čas.

Mezitím se Sirius a James snažili ,vyvěštit' co se jim nejspíš stane a zapisovali to na pergamen, který dostali. Bohužel oba nebyli od svých výmyslů příliš daleko.

James zrovna psal, že se mu narodí syn a že po jednom krátkém roku se s ním bude muset už navždy rozloučit. Zatím, co Sirius si předpověděl že ho utrápí jeho sestřenice a nikdy nebude ženatý.

Oba si z toho dělali v podstatě legraci. Pak se na testu ale objevily věci jako co znamená takové a takové znamení, jak by se mělo věštit z čajových lístků a podobné.

****

Dvě hodiny uplynuly a v obou třídách profesoři vybrali vyplněné testy. Žáci si znovu zbalili své věci a vydali se do svých společenských místností na večeři a k odpočinku po psychicky těžkém dni.

,,Máš dneska ještě něco?" Zeptala se blondýna mladého vlkodlaka. Ten jen zakroutil hlavou na znamení že nemá. ,,Ty snad jo?" Zeptal se jí nazpátek. ,,Taky ne." Vydechla úlevně dívka. Oba už jen v tichosti vycházeli schody do nebelvírské společenky.

Dvojice nebelvírkých žáků prošla otvorem za podobiznou. Ve společenské místnosti skoro nikdo nebyl, tak si sedli k jednomu ze stolů a šli si nabrat večeři.

S hlasitým smíchem do společenky vrthli tři zbylí Poberti, ale jen dva z nich se vrhli ke stolu kde seděli jejich přátelé. Třetí, nejvíc podobající se kryse, se vrhl na jídlo.

,,Co se furt učíš Temnorysko." Sedl si vedle ní na židli Tichošlápek a dal jí na klín jeho nohy. Wendy jeho nohy shodila na zem, se slovy, že potřebuje dostat dobré známky a nechodí do knihovny jen tak pro nic za nic.

Wendy ještě párkrát dloubla do své pidi porce vydličkou vstala od stolu, popadla svou brašnu a vydala se ven se společenky.

,,Kam to zase jdeš?" Zavolal za ní dlouhovlásek. ,,Do knihovny." Odpověděla mu a dál šla k východu ze společenky. ,,Co tam?" Optal se jí znovu. ,,Učení drahý Siriusi, učení." Odvětila mu dívka a prošla otvorem ven.

Mí noví bratři PobertovéKde žijí příběhy. Začni objevovat