24. Nečekaný vyběr

317 22 2
                                    

Pohled třetí osoby
Mrzimorští a Nebelvírští žáci si opisovali zápis do přeměňování. Profesorka McGonagalová ve svojí kočičí podobě sledovala třídu.

,,Konečně konec!" Vykřikl James když uslyšel zvonek. Profesorka se proměnila zpět do své lidské podoby a sesedla ze stolu. ,,Prosím slečnu Whitovou a Evansovou a pana Pottera, Blacka a Lupina aby se hlásili u ředitele školy." Řekla profesorka a jmenované studenty si měřila pohledem.

Pohled Jamese
,,Co jste zase udělali?" Obořila se na nás Lily. ,,My nic." Odpověděl jsem jí a ruce jsem zvedl v obraném gestu. ,,Vážně Lily, dneska za to my opravdu nemůžeme." Řekl Rem a smutně se na Lily podíval. Zbytek cesty do ředitelny jsme mlčeli.

,,Čokoládové žabky." Řekl jsem hleslo a společně s ostatními jsem čekla až nám chrlič uvolní cestu. Wendy zaklepala a čekala až uslyší vyzvání. ,,Dále." Ozvalo se z ředitelny. Wendy otevřela dveře a vstoupila, my jí pokorně následovali.

,,Proč tak smutně?" Zeptal se nás Brumbál. ,,Přece tu nejste kvůli nějaké lompárně. Posaďte se." Řekl a ukázal na křesla stojicí před jeho stolem. Usadili jsme se a Brumbál nám nabídl ňáké bonbony. Odmítli jsme takže nám profesor mohl sdělit co potřeboval.

,,Zde přítomní žáci byli jste vybráni na výměný pobyt." Řekl a potměšile si nás prohlédl. ,,Ptám se vás jestli vůbec chcete." Prohlédl si nás. ,,Ale podle vašich pohledů chcete." Řekl a sedl si zpět na svou židli.

Pohled Wendy
,,Odjedete za týden. Zbalte si věci které by vám měly vystačit přibližně na měsíc. Mám tu seznam škol do kterých jste byli rozřazeni." Říkal Brumbál a přitom z jednoho šuplíku vytáhl svitek pergamenu. ,,Takže, slečna Evansová, pan Lupin a pan Potter pojedou do Belgie do školy pro vyjímečně nadané nebo-li do Knihostva . Zatím co pan Black a slečna Whitová straví danou dobu v Rychlokošťatech přezdívaných taky jako famfrpalová univerzita." Řekl Brumblál a já s Lily jsme vytřeštily oči.

,,Vy mě necháte s tím rozcuchaným pakem celý měsíc samotnou?!" Vyděsila se Lily. ,,Ehm ehm. A já jsem jako vzduch?" Zeptal se jí dotčeně Rem. ,,Lily vydržela si to skoro šest let. Máš tam ještě Rema." Povzbudivě jsem se na ni usmála.

,,Už vám nemám co sdělit. Můžete jít." Ukončil profesor debatu. Rozloučili jsme se s ním a vyšli jsme ven z ředitelny. ,,To je skvělý!" Vykřikl najednou James. ,,Budu měsíc s  Lilynkou květinkou v jiné škole, v jiné zemi!" Vykřikl a začal vesele hopkat. ,,Jamesi víš doufám, že jsme propásli oběd." Řekl Sirius poskakujicímu Dvanácterákovi. ,,To přece není žádný problém." Řekl. ,,Kuchyně." Řekli jsme všichni sborově a vydali jsme se na jmenované místo.

****

Zbývají dva dny do odjezdu a Lily stále stresuje tím co si má vzít na sebe, přitom už má zabaleno! Já už mám sice taktéž zabaleno, ale nepotřebovala jsem si zvětšovacím kouzlem zvětšit kufr aby se mi to do něj vešlo! ,,Lily. Lily!" Začala jsem celkem tiše, ale pak už jsem kričela. Lily mi konečně začala věnovat pozornost.

,,Ty už si nic nepotřebuješ balit." Uklidnila jsem jí. ,,Ale ty to nechápeš. My tam budeme měsíc. Chápeš to měsíc!" Stresovala Lily. ,,Já vím. Hele uklidni se, za minutu jsem zpátky." Řekla jsem a vyklouzla jsem z pokoje.

Sebíhala jsem po schodištích když se ozvala syréna a z chodiště se stala zkluzavka. ,,Který negramotný pako!" Vykřikla jsem když jsem skončila ve Společence. ,,Krásko, takhle mě urážet pár dní před odjezdem." Řekl Sirius a povýšeně se na mě tlemil. ,,Neříkej mi krásko nebo skončíš napíchnutej na špici Astronomické věže." Pohrozila jsem mu.

V doprovodu Tichošlápka jsem došla do pokoje kluků. ,,Né aby vás napadla ňáká blbost. Jdu s Lily do knihovny. Opovažte se za námi přijít." Vychrlila jsem na ně a v mžilu jsem byla pryč z jejich pokoje.

,,Lily pojď jdeme." Řekla jsem ve dveřích. ,,Ale kam?" Zeptala se mě když jsme scházeli poslední schody do společenky. ,,To se hned dozvíš." Odpověděla jsem jí a vedla jsem ji ven.

,,My jsme šly do knihovny?" Zeptala se mě. ,,Ano. Teď tu nikdo nebude ani madam Phinseová." Řekla jsem jí a otevřela jsem dveře.

Nešly jsme moc hluboko do útrob knihovny. Právě naopak kniha kterou jsem hledala byla blízko vchodu. Lily jsem posadila k jednomu stolku a řekla jsem jí ať nikam nechodí.

,,Tady to je." Řekla jsem když jsem na stůl pokládala tlustou knihu. ,,O čem to je?" Zeptala se mě. ,,O čarodějných školách." Odpověděla jsem jí a našla jsem patřičnou stránku. A začala jsem číst.

,,Knihostvo nebo-li taky škola pro vyjímečně nadané, se nachází v Belgii. Škola nabízí vyžší vzdělání v oborech které si sami vyberete. Knihostvo je postavené v háji Thomase Grinlida, zakladatele školy. Škola byla založena na začatku 2. století."

Dočetla jsem poslední řádky. Lily jen nevěřícně zamrkala. ,,Tohle jsem si vždycky přála. Školu která bude nabízet víc." Vydechla blaženě. ,,Přečti mi co se tam píše o Rychlokošťatech." Řekla vesele Lily a prosebně se na mě podívala. ,,Tak jo." Odpověděla jsem jí Lily radostně zatleskala.

,,Rychlokošťata byly založeny v roce 358 našeho letopočtu. Nalézají se v malém státě někde v srdci Evropy. Chodí do ní žáci ze dvou sousedních statů. Ze Slovenské republiky a České republiky, kde se samotná škola nachází na hranici mezi těmito státy. Chlapci a dívky kteří tuto školu dokončili mají vetší pravděpodobmost že se dostanou do famfrpálové ligy."

Když jsem zvedla oči od knížky a podívala jsem se na Lily, tak se usmívala. ,,Na tu školu se výborně hodíš. Skvěle hraješ za kolejní družsto, s Blackem jste sehraní." Řekla a objala mě. ,,Asi máš pravdu." Řekla jsem a nechala jsem se vtáhnou do obětí.

Uklidila jsem knihu na její původní místo a s Lily jsme se obě již unavené vydaly do Nebelvírské věže, kde se v našich postelích propadneme do říše snů.

Slavnostně přísahám že jsem připravena ke každé špatnosti.

Ahoj mí milí čtenáři
kapitola je na světě🌍. Já doufám že se vám líbila👍. A moc se těším až vydám další kapitolu, určitě se taky těšíte😉. Moc bych vám chtěla poděkovat že to vůbec čtete😊.

Neplecha ukončena

Mí noví bratři PobertovéKde žijí příběhy. Začni objevovat