🌸❞ t h i r t y t h r e e

344 27 4
                                    

"Aku nak pergi tandas sekejap." kata Eiman. Aku angguk.

"Pergilah, aku tunggu sini." Eiman terus pergi ke tandas tak jauh dari situ.

Aku duduk di tempat duduk yang disediakan. Makin panas tempat ini dibuatnya. Patutnya aku beli kipas mini itu tadi. Itulah, lupa terus bila nampak makanan. Memang tak terbelilah jawapannya.

"Nadiahkan?" aku angkat muka. Dah siapa pulalah yang seru nama aku ini.

"Ya, saya?" aku cuba meneliti wajah si jejaka yang menyoalku.

"Kau tak ingat aku? Akulah, Qamarul!" lelaki berkulit sawa matang itu tersenyum. Aku masih berkerut.

"Ya Allah, kau dah lupa aku? Kita satu kelas dari tingkatan empatlah. Ingat tak? Aku budak gitar itu?" kata Qamarul akhirnya membuatkan aku teringat kembali kenangan lama. Budak gitar, nama samaran yang dia dapat sebab langgar peraturan sekolah untuk confess kat crush dia sambil main gitar dulu depan lab dulu. Malangnya kena tolak. Tapi elok pula budak itu walaupun kena tolak.

"Oh my god, Qamarul! Yes, ya aku ingat sekarang. Look at you, makin handsome sekarang." Qamarul tersenyum bangga apabila aku memujinya.

"Biasa jelah. Aku dengar kau dah kahwin. Let me guess, dengan Zakwankan?" teruja Qamarul memandangku. Aku tersentak apabila nama Zakwan disebut. Aku memandang lantai, terasa kekok pula.

"Sebenarnya aku-"

"Sayang, sorry saya lambat. Ini, saya belikan mini fan ini sebab awak nampak panas. Eh, siapa ini?" Eiman tiba - tiba muncul dengan dua kipas mini elektrik pada tangannya. Tangannya sebelah lagi memeluk bahuku, menjauhkanku daripada Qamarul. Eish, dia inilah. Jangan buat hal kat sinilah siot.

"Eiman, ini kawan sekolah menengah saya Qamarul. Qamarul, ini suami aku Eiman." aku tersengih. Tiba - tiba Eiman gunakan saya - awak. Jadi aku perlulah gunakan yang sama.

Ah ya, lupa. Aku kena jaga imej Eiman kat luar. Diakan terkenal bagai.

"Eiman Arshadee Lee."

"Muhammad Qamarul." mereka berdua bersalaman.

"Wait, kau Eiman Arshadee? The Eiman Arshadee Lee? CEO of Lee Holdings?" makin teruja Qamarul memandang Eiman. Sesekali dia memandang aku.

"Yes." jawab Eiman sepatah. Wajahnya kembali beku. Aku rasa dia kalau bab kerja memang keraslah. Tapi sejak Qamarul ada tadi dia dah masam.

Ewah, abang Eiman kita ini cemburu ke? Heh, jangan haraplah Nad.

"Wah, congrats on your wedding dude. Man, you don't know how lucky you are to get Nadiah. Dia itu hati batu, Zakwan je boleh lembutkan dia. Ganas pula itu. Akak gangster tahu, dia ini? Tapi selekeh - selekeh dia pun ramai juga minat." tanganku laju memukul bahu Qamarul.

Janganlah bocorkan rahsia aku depan Eiman. Lagi - lagi dia sebut Zakwan. Risau juga aku si Eiman ini tiba - tiba mengamuk. Bukannya aku boleh percaya dengan dia ini. Eiman ini dahlah baran.

"Ha, tengok itu! Anyways, aku pergi dulu. Member aku dah panggil itu. Seronok dapat jumpa kau balik Nad. You too, Eiman." kata Qamarul tersengih sebelum berlalu pergi.

"Okay, kau patut lupakan semua yang dia cakap tadi." kataku memandang Eiman yang tersengih.

"Which part? The one yang dia kata even kau selekeh ramai orang minat atau the one yang kata kau ini dulu akak gangster?" soal Eiman sengaja mengejekku. Aku menutup mukaku, malu.

"Semuanya." kataku, masih menutup mukaku. Tiba - tiba tanganku ditariknya perlahan. Bila teringat balik perangai aku dlu, huru - hara! Nakeeb pun payah nak kawal aku patah lagi cikgu.

"no, Nad. Kau tak patut malu dengan semua itu. Who you are in the past is still who you are today. People do change, whether it's in a good way or the bad way. Sama juga dengan hubungan kau dengan Zakwan. Even kalau aku cemburu macam mana sekali pun, itu takkan mengubah kenyataan yang kau dan dia pernah bertunang." aku berkerut memandang Eiman. Atas bawahku pandang Eiman.

"Kau cemburu?" aku tersengih.

"Aku nampak isteri aku dengan lelaki lain, takkanlah seronok pula?"

"Oh god, CEO Lee Holdings cemburu? Should I be honoured?" aku pura - pura terkejut, sengaja nak mengejeknya padahal sekarang ini hati aku sedang berdegup laju.

Kau dah kenapa Nadiah?

 ❝His sweetheart.❞Where stories live. Discover now