🌸❞ s i x t y e i g h t

454 28 3
                                    

Note: I change Eiman's calling his parents as "mom and dad" to "eomma and appa" instead hehe.

+

"Huh?" aku berkerut mendengar penjelasan Eiman.

"Parents awak akan tinggal dengan kita seminggu ini?" aku ulang balik ayatnya tadi.

Yalah, rumah si Eiman itu gabak siot. Baik duduk situ je dari duduk hotel.

"Maaf tak bagitahu awak awal - awal, saya pun tak tahu yang diorang nak datang Malaysia. Nasib baik flight saya cancel, kalau tak habislah awak seorang." kata Eiman, mata masih di jalanan.

Aku terdiam.

Nasib baiklah itu. Aku naik kereta Eiman. Parents Eiman pula naik kereta lain. Barang banyak katanya. Aku pun tak tahulah.

"Eiman." panggilku.

"Hm?" dia memangku sekilas sebelum kembali memandang jalan raya.

"Why? Awak nak singgah mana - mana ke?" soal Eiman apabila aku masih diam. Aku geleng.

"Kan parents awak tinggal dengan kita mulai hari ini..." aku sengaja meleretkan soalan.

"Yea, then?" soal Eiman semula, masih bingung dengan kemahuanku.

Aku nak minta tapi malulah ado.

"A-Apa kata kita start tidur sebilik?" aku sudah menunduk, menahan bahang di wajah.

Aku pandang Eiman apabila tiada reaksi darinya.

Satu.

Dua.

Tiga.

Em--

Sreeeet! Kereta dibrek secara tiba - tiba.

"HUH!?" serentak dengan itu Eiman meninggikan suaranya. Terhenjut bahuku dibuatnya.

Orang belakang sudah bunyikan hon. Yalah, berhenti tengah jalan nyah oi.

"A-Awak biar betul?" dia menyoalku lagi. Wajahnya masih terkejut.

Aku dah langkah garisan ke? Mungkin aku tak patut tanya.

Ah, malunya.

"Ka-Kalau awak taknak tak apalah. Saya just terfikir--" kata - kataku mati apabila dia memegang kedua - dua tanganku.

"Mestilah saya nak tidur sebilik dengan isteri saya." tersenyum lebar dia memandangku. Boleh kata aku nampak mata dia bersinar - sinar sekarang ini.

Aku tersengih.

Dia sebut isteri. Dia kata aku isteri dia.

"Another thing." aku membuka suara lagi.

"Hm?"

"Saya betul - betul nak minta maaf tentang--"

Chup!

Ciuman itu hanya beberapa saat namun cukup untuk buat aku membatukan diri. Terus merah wajahku.

"Semua itu dah lepas. No need to apologize anymore. Saya pun ada salah. From now on, awak isteri saya tak kiralah macam mana pun. That contract whatsoever never happened, okay?" kata Eiman membuatkan aku mengangguk sambil tersenyum.

"Thank you." ucapku. Eiman tersenyum nipis. Kepalaku diusapnya lembut.

Pinnnn!

Sebuah kereta berhenti di tepi kami. Terhenjut bahuku, terkejut.

"Semua okay ke?" soal lelaki dalam lingkungan 50-an itu, prihatin. Ah, ya. Kami masih berhenti di tengah jalan.

"Okay encik. Ada lipas tadi, bini saya terkejut. Terima kasih sebab tanya." kata Eiman. Ewah, petik nama aku nampak.

"Yalah, baik - baik. Lain kali jangan berhenti tengah jalan." kata - katanya hanya disambut dengan anggukan dari Eiman. Aku tergelak. Huru - hara betul.

Eiman menyambung panduannya.

Aku mula rasa tak sedap hati. Macam ada yang tak kena. Mulalah aku tercari - cari sesuatu.

"Saya rasa macam ada tertinggal sesuatu." kataku memegang dagu. Eiman berkerut. Sekilas dia memandangku.

"Awak tertinggal apa? Purse ke?" aku meraba poket, telefon ada, purse pun ada. Aku geleng kepala.

"Awak bawa apa je tadi?" aku masih diam mendengar jawapan Eiman.

Apa yang aku tertinggal?

"Eh awak, saya tertinggal Nakeeb!"

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 23, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

 ❝His sweetheart.❞Where stories live. Discover now