BAB 21 (CARE)

301 40 13
                                    

1 7 / 0 5 / 2 0 ❤️
___________________

Hai.. - Unknown number

Zarryn mengerutkan dahi melihat satu mesej yang diterimanya entah dari siapa. Dia tengok balik nombor tu, manalah tahu kenal. Tapi tetap dia tidak tahu siapa.

Nak balas ke tak? Zarryn teragak-agak ingin membalas. Dibuatnya bangla yang mesej dia tu tak ke naya. Tapi Zarryn cuba mengumpul keberanian untuk membalas mesej itu. Fuh!

Hai.. siapa ni? - Zarryn Lydia

Tidak sampai beberapa minit, telefonnya kembali berdeting tanda mesej masuk.

Saya Qairul.. - Unknown number

Qairul? Qairul mana ni? Zarryn cuba mengingat nama kawan-kawannya. Matanya terbuntang luas teringat satu gerangan ni. Tapi.. takkanlah.

Qairul as, Qairul budak kelas Aries and budak blok excell?? - Zarryn Lydia

Yes.. sayalah tu.. save la number saya - Unknown number

Melompat Zarryn membaca mesej itu. Encik Crush mesej! Siap suruh save number lagi tu! Wouww!

Jom kita keluar nak? Kan cuti ni.. kita lepak sesama - Qairul inchi crush

Wow! Wow! Wow! Encik crush ajak keluar la woi!

Erm...bila tu Qairul.. - Zarryn.

Esok boleh? pukul 8:30pm- Qairul inchi crush

Boleh..dekat mana tu? - Zarryn

QairulInchiCrush send you a location.

Oh cafe ni dekat je dengan rumah Zarryn.. - Zarryn

Oh yeke.. kalau macam tu, jumpa esok. Bye - Qairul inchi crush

okay bye.. - Zarryn.

Sekali lagi dia melompat-lompat kegembiraan. Bahagia tak terkata bila crush ajak keluar. Argh!

"Akak ni kenapa?"

Terkejut Zarryn dengan suara yang tiba-tiba muncul. Kelihatan adiknya, Zariel yang berada di pintu biliknya. Ish kacau jela dia ni!

"Takde apalah. Zariel nak apa?" tanya Zarryn.

"Mama suruh panggil kakak dinner. Jom turun," ajak Zariel. Zarryn melihat muka adiknya yang tak berekspresi. Adiknya ini memang seorang yang beku. Kalau orang tak kenal memang dah cop si Zariel ni sombong bila tengok muka iceberg dia tu.

"Ha yela. Kejap lagi akak turun. Zariel turun dulu,"

Zariel hanya mengangguk dan menutup kembali pintu bilik kakaknya.

Fuh! Nasib baik tak kantoi tadi. Dia melangkah turun ke bawah sambil telefonnya tetap dalam genggaman. Kelihatan papanya sudah berada di meja makan bersama adiknya, Zariel. Mama kelihatan meletakkan lauk di atas meja.

"Ha meh Zarryn duduk." ajak mamanya bila perasaan kehadiran Zarryn. Zarryn hanya mengangguk dan mengambil tempat duduk di sebelah Zariel. Mereka sekeluarga duduk menikmati hidangan pada malam itu.

"Family uncle Fareez dah bertolak ke kampung siang tadi," papanya buka topik.

Terus berpaling Zarryn ke arah papanya bila terdengar nama Uncle Fareez.

"Balik kampung? Yeke? Sampai bila diorang dekat situ?" tanya Zarryn dengan ceria. Gila kau tak ceria. Lanun hutan tu tak ada kat rumah. Wah!

Mamanya memandang pelik ke arah Zarryn. Suka sangat bunyi dia. Dia menggeleng. Tahu sangat anaknya anti dengan Adam tu. Pantang jumpa, pasti berzzzz-zzz. Bergaduh.

𝙋𝙍𝙀𝙎𝙄𝘿𝙀𝙉𝙏Where stories live. Discover now