BAB 55 (TRUST)

240 28 0
                                    

Same date❤️
_________________

Adam menutup pintu loker setelah meletakkan buku ke dalamnya. Sebelah bahu tergalas beg. Dia kemudian melangkah di laluan yang sunyi itu untuk balik ke dorm. Hening terasa biarpun terdapat beberapa pelajar di setiap sudut. Evans dan Hayden sudah pulang. Hanya dia yang baru nak balik kerana ada perjumpaan basketball. Mereka akan ada big game nanti. Menentukan siapa juara pada tahun ini.

Dia mengerling jam di pergelangan tangannya. Sudah 6 setengah petang. Dia belum Asar lagi kerana terbantut dengan perjumpaan tadi. Jam di tangan kembali dikerling.

Ted Baker.

Adam mengeluh. Sebenarnya, dia rindu akan seseorang. Seseorang yang selalu bersamanya. Seseorang yang selalu bergaduh dengannya. Tapi, sekarang tiada lagi.

Ya, dia rindukan Zarryn Lydia.

Hah..

Deringan telefon mengejutkan dia dari lamunan. Kaki berhenti melangkah. Diseluk poket dan mengambil telefonnya.

Zarryn.

Gadis itu yang menghubunginya. Tanpa sedar, satu senyuman terukir di bibir sebelum ikon hijau digesek. Menerima panggilan itu.

"Hello Dam, kau kat mana?"

Kedengaran suara Zarryn bertanya.

"Aku nak balik dorm ni. Kenapa?" soal Adam kembali.

"Aku nak ajak kau study ni. Kat library," ajak Zarryn.

Adam tersenyum lebar. Memang ditunggu-tunggu saat ini. Memang dia nak pergi! Asalkan dengan Zarryn je.

Baru dia nak membalas, dia terdengar satu suara lagi di hujung corong.

"Adam datang?"

Adam berkerut kening. Sepertinya, itu suara Qairul. Adam mendengus geram. Telefon digenggam kemas. Apasal mamat tu kena mengekor je si Zarryn ni? Mana je Zarryn pergi, mesti mamat tu ikut. Memang tak guna betul si muka penyet ni!

"Adam? Dengar tak?" Soal Zarryn lagi.

"Tak apalah. Aku belajar dengan Evans je hari ni. Bye," terus Adam memutuskan talian. Memang taklah dia nak pergi study dengan Zarryn kalau muka penyet tak guna tu ada. Huh.

Kaki kembali melangkah balik ke dorm. Hati mendongkol geram. Sakit hati pun ada.

Tak apalah. Zarryn dah gembira dengan Qairul. Rasanya, tiada makna lagi kewujudannya di sisi gadis itu. Biarlah..

_____________________

Malam itu selepas meronda, Evans terus naik ke bilik. Dia nak kencing sebenarnya. Tak tahan dari bawah lagi. Bila masuk ke bilik, dilihat Adam yang baru keluar tandas dan Hayden yang duduk di meja belajar. Dua orang itu berpaling ke arahnya. Tanpa mempedulikan dua orang itu, terus pintu bilik air ditolak. Tak tahan sangat ni.

Hayden kembali menyambung kerjanya yang tergendala tapi sekali lagi terganggu bila telefonnya di sebelah, berdering minta diangkat. Nama neneknya terpapar. Keluhan terkeluar.

"Hello," Hayden menyambut juga panggilan itu.

"Ingat Hayden. Tak lama je lagi. Lepas ni, kamu akan ke Turkey,"

Arahan neneknya itu membuatkan dia mahu membaling saja telefonnya ke dinding. Biar rosak. Hancur. Telefon digenggam kemas. Terus diputuskan talian itu. Agak biadap tapi dia dah tak kisah. Kepalanya sangat serabut.

Dilempar telefon ke atas katil. Dia menongkat siku dan meraup muka serta rambutnya kasar. Argh! Dia mengeluh kuat. Beg yang tersadai di kaki meja itu dicapai.

𝙋𝙍𝙀𝙎𝙄𝘿𝙀𝙉𝙏Where stories live. Discover now