2 1 / 0 6 / 2 0 ❤️
note; feel free to listen to the song above while reading, just click it. xoxo💋
____________________
Jantung berdegup kencang. Segala pergerakan kaku bagaikan lumpuh. Tak mampu juga untuk berkata. Mata masih terhala pada lima figura itu. Atau lebih tepat, pada Ayshalyn.
Hanya gadis itu menunduk kepala tidak melihatnya. Tiger terpaku lagi. Beberapa ketika kemudian, laju dia mengangkat kaki keluar dari sangkar. Sorakan penonton terhenti, kamera dihalakan mengekori Tiger yang sedang menapak menuju ke arah seseorang. Semua penonton memberi tumpuan pada Tiger dan seorang wanita bertopi.
Riak wajah Hayden tergamam, dia tidak tahu bagaimana Ayshalyn dan yang lain berada di situ. Apa yang pasti Ayshalyn sememangnya berasa terkilan dengannya.
"Ayshalyn.." Teragak-agak Hayden menyebut nama gadis itu. Namun tiada balasan. Ayshalyn langsung tidak membuka mulut. Malah dia mengundur beberapa langkah tidak mahu dekat dengan Hayden. Dia memegang erat lengan Zarryn. Rakannya itu hanya mampu menggosok belakang supaya dapat menenangkan Ayshalyn.
Hayden tersentak akan perubahan dingin Ayshalyn. Ditoleh sekilas lalu ke arah yang lain. Semua memandangnya dengan riak wajah serius dan tidak percaya. Adam sudah mengetap bibir, rasa diperbodohkan.
"Ayshalyn.." sekali lagi Hayden menyeru gadis itu dengan perlahan. Tiada jawapan. Gadis itu diam membisu. Hayden menelan liur dan sekali lagi dia memandang sekelilingi. Kamera, penonton memberikan tumpuan padanya.
Hayden mengalih pandangan ke arah Ayshalyn dan tanpa diminta, jari jemari gadis itu digenggamnya. Dia menarik Ayshalyn keluar dari situ. Kali ini Ayshalyn tidak membantah. Hanya mengekori sahaja lelaki itu.
Hayden menariknya bersembunyi di tempat terpencil di belakang dewan. Bersebelahan bilik menunggu. Ayshalyn menepis tangan Hayden.
"Ayshalyn.. sa.." kata-kata Hayden tersangkut. Tak tahu nak mula macam mana. Dia meraup muka kemudian menatap Ayshalyn yang masih menunduk kepala. Perasaan serba salah mula menyelinap dalam diri. Sungguh, dia tidak tahu bagaimana cara menjelaskan perkara ini. Buntu!
"Hayden.."
Ayshalyn mengangkat muka yang kemerahan. Mata saling berpandangan. Mata Ayshalyn sudah berkaca hanya tunggu saat untuk tumpah. Hayden mula cemas melihat Ayshalyn mahu menangis. Dia memegang bahu Ayshalyn. Dia ingin menjelaskan segalanya namun lidahnya kelu. Suaranya tersekat bagai ada yang menahan.
"Sayang.."
"Awak tipu saya."
Dada Hayden dipukul Ayshalyn seraya air mata tumpah. Lelaki itu hanya membiarkan saja. Dia menatap wajah Ayshalyn seraya menggelengkan kepala. Dia tidak mahu Ayshalyn menangis. Hatinya juga hancur.
Kelopak mata dipejam seketika, air mata tidak putus mengalir.
"Awak bodohkan saya."
"Saya percayakan awak."
Sekali lagi dada Hayden dipukul. Pipinya mula basah dengan air mata. Badan Hayden sedikit tergerak kesan pukulan itu.
"Tapi awak? Pernah tak fikirkan perasaan saya?" Bentak Ayshalyn sambil memukul badan lelaki itu. Dia benci lelaki itu, dia benci Hayden Ziyad!
"Now I know, Tiara tu siapa pada awak." air mata semakin lebat bila teringat kelakuan Tiara sebentar tadi. Memeluk Hayden? Memang sesuatu yang tak pernah terlintas dalam fikirannya. Benar melampau! Ditatap wajah polos Hayden yang lebam dan bengkak.
"And I'm just nothing to you!"
Ayshalyn mengalih pandangan sambil mengesat air mata. Dia memejam mata, tidak sanggup memandang muka sugul Hayden. Lelaki itu menggeleng, menafikan. Sesaat kemudian, Ayshalyn memberanikan diri menatap lelaki itu.
YOU ARE READING
𝙋𝙍𝙀𝙎𝙄𝘿𝙀𝙉𝙏
Teen FictionJust six ordinary people are shackled by feelings and friendships. Friendships First - Be Friend Second - Be Close Third - Be Bestfriend __________ Happy reading, much love❤️