BAB 35 (A-TEAM)

293 42 27
                                    

0 2 / 0 6 / 2 0❤️
________________

"This is our school's café," kata Kensley dengan mesra sambil tersenyum. Café yang bertemakan barat klasik diperhati. Pelajar lain yang beratur macam budak kecil itu hanya menganggukkan kepala.

Adam memandang segenap sudut kawasan. Papan kapur café yang tentera makanan, meja yang muat empat orang sahaja dan kelihatan beberapa pelajar sedang belajar menggunakan ipad dalam café itu.  Suasana juga keadaan cafe itu lebih kurang dengan sekolahnya. Tiada beza sangat.

"Biasa je," komen Adam. Dia tidak berminat dengan keadaan sekitar sekolah ini.

"Diam la," Zarryn menyiku perut Adam supaya diam. Ada ke cakap macam tu. Nasib baik diorang tak faham.

"Let's go to the next place," ajak Aiden. Dia dan Kensley ditugaskan untuk menunjukkan kawasan sekolah pada hari ini kepada pelajar baru.

Pelajar lain membuntuti Aiden dan Kensley dari belakang. Mereka lalu di antara laluan taman dan kelas. Setiap dinding digantung gambar pelajar yang mempunyai pangkat masing-masing. Bukan itu sahaja, terdapat juga almari kaca yang tinggi dipenuhi dengan pelbagai jenis trofi.

Nampak gaya pelajar sekolah ini memberikan persaingan sengit. Mata Evans tertancap satu gambar sekumpulan pelajar yang tergantung.

Pelajar berpakaian kemas uniform sekolah bergambar dengan beberapa guru. Satu tulisan tertulis hujung gambar.

'A-TEAM'

Dia mengukir senyuman tersirat, sempat dia mengerling ke arah Kensley dan Aiden. Mereka ada sekali dalam gambar itu. Something interesting will happen.

____________

Seorang gadis sedang menjamu selera di kantin. Dia kelihatan sendiri tanpa kawan.

"Hey my pretty Madison!" tegur seorang lelaki seraya duduk di sebelah dan memeluk bahu gadis itu. Anak mata Madison dicerlang tajam ke arah Lucas yang senyum manis padanya.

"Get off!" Madison menolak Lucas supaya mempunyai jarak antara mereka. Tidak lama itu seorang gadis rambut ikal mayang datang duduk di hadapan Madison. Beberapa pelajar lelaki memerhati dari jauh mungkin berkenan akan kecantikan gadis itu. Jalan pun bergaya macam model.

"Why are you late today?" tanya wanita itu. Prihatin.

"Since when you're taking care about me, Lexi?" soalan dikembali soalan, Madison langsung tidak berminat akan pertanyaan Lexi. Dia nampak lexi tayang muka menyampah.

"Whatever.. anyway, do you already grab the dress for tonight?" tanya Lexi lagi dengan sebelah kening terjungkit.

"Yeah, but I'm freaking tired to be part of the party," kata Madison menguis broccoli dalam dulang.

"Why? You must look sexy tonight," usik Lucas mengigit bibir datang rapat, dipandang Madison semacam. Tali leher terasa ditarik kuat. Wajah dia dan Madison hanya berapa inci sahaja.

"Get away from me!" kata Madison dengan dingin kemudian Madison menolak bahu lelaki itu ketepi.

Lucas mengangguk kepala mengerti sempat dia jeling-jeling dengan muka tak puas hati. Nak bergurau pun tak boleh. Lexi memandang Lucas dengan riak wajah tegang, memarahi dalam diam. Takkan dengan kawan nak try jugak. Come on lah.
________

Ayshalyn menatang dulang makanan mencari meja kosong. Dulang itu diletakan di atas sebuah meja panjang. Tidak lama itu, Armel muncul dan melabuh punggung sebelah Ayshalyn. Dia sedang menghirup susu strawberry.

𝙋𝙍𝙀𝙎𝙄𝘿𝙀𝙉𝙏Where stories live. Discover now