BAB 44 (SORRY)

263 36 19
                                    

1 2 / 0 6 / 2 0❤️

note; part armelevans dekat pantai tu belum habis ye💋
________________

"Sedapnya kek awak," puji Hayden merasa kek yang dibuat Ayshalyn sendiri.

"Mestilah. Tengok siapa yang buat," kata Ayshalyn seraya mencalit icing mengena hidung mancung lelaki itu.

"Hei! Nakal eh," Hayden rasa tercabar lalu membalas perbuatan sama ke muka Ayshalyn. Habis muka masing-masing comot dengan icing kek. Ayshalyn ketawa diikuti dengan gelakan Hayden. Muka semua macam kena penyet dengan kek.

"Okey-okey saya mengalah!" Ayshalyn mengalah. Dia larikan tangan supaya ada jarak antara mereka. Hayden juga berhenti. Sempat mereka ketawa kecil melihat muka yang comot itu.

Ayshalyn merenung wajah Hayden seketika sambil senyum. Kemudian dia menyeluk beg dan keluarkan sapu tangan.

"Kesian muka handsome tapi comot dengan icing," tanpa dipinta dia mengesat icing dengan sapu tangan yang baru dikeluarkan itu.

Hayden yang merasai pipinya dikesat terus menoleh. Anak matanya jatuh pada sapu tangan yang digunakan Ayshalyn sekarang.

"This my handkerchief isn't it?" tanya Hayden lalu menggapai tangan Ayshalyn yang sedang mengenggam sapu tangan itu. Memang betul pun, sapu tangan yang diberikan semasa pertama kali mereka bertemu.

"You still keep this?" tanya Hayden lagi.

"Yeah, I still keep it." jawab Ayshalyn sambil tersenyum. Pada mulanya dia ingin memulangkan semula sapu tangan, tapi disebabkan masa tidak mengizinkan. Itu yang sampai sekarang dia tidak memberikan sapu tangan itu pada Hayden. Salahkan masa konon, padahal dia sayang mahu pulangkan balik. Hoho.

Dia nampak Hayden sedang membelek sapu tangan, dahinya berkerut entah apa yang dicari lelaki itu.

"What are you looking for?"

"This," Hayden menunjuk satu huruf di hujung sapu tangan. Huruf 'T'. Selama ini Ayshalyn tak perasan pun. Ya lah, sebab dia tak guna pun.

"Why T?" tanya Ayshalyn lagi.

"T ni merujuk pada someone special in my life," jawab Hayden dengan segaris senyuman diukir pada bibir.

"Special? Than me?" tanya Ayshalyn ingin tahu. Lelaki itu tidak menjawab. Sekadar memberikan senyuman. Siapakah yang berjaya membuatkan Hayden menganggap orang itu lebih istimewa dari Ayshalyn sendiri.

Baru saja mulut Ayshalyn ingin menanyakan gelaran istimewa itu, satu sergahan mengejutkan mereka.

"Hayden!"

Ayshalyn dan Hayden berpaling serentak ke arah pemanggil. Seorang gadis menapak masuk dalam keadaan tergesa-gesa. Dari segi raut wajah yang cemas itu, Ayshalyn dapat mengecam muka gadis itu.

"Tiara, kenapa kau nampak cemas semacam ni?" tiba-tiba Hayden bangkit merapati Tiara yang tampak cemas itu.

"We need to talk," kata Tiara lagi. Semakin bingung Hayden. Nampak macam emergency benar.

"Okey, kita duduk dulu."

"No. Just two of us," tangan Hayden disambar oleh Tiara dan dia mahu menarik lelaki itu keluar. Belum sempat Tiara berbuat demikian, terlebih dahulu Hayden menepis.

"Sayang, please excuse me for 10 minutes. I'll back," ujar Hayden seraya senyum. Ayshalyn hanya mengangguk dan memberikan senyum. Dia nampak tangan Hayden ditarik Tiara tika meninggalkannya.

𝙋𝙍𝙀𝙎𝙄𝘿𝙀𝙉𝙏Where stories live. Discover now