BAB 28 (SUNWAY)

297 37 11
                                    

Same date❤️
_________________

Sudah seminggu mereka bercuti. Bermakna 3 minggu lagi berbaki sebelum mereka memulakan semester kedua dan jika mereka bertuah mendapat pointer tinggi dalam peperiksaan hari tu, mereka akan tersenarai dalam 10 pelajar terbaik program pertukaran pelajar antarabangsa di London selama sebulan tu.

Armel baring terlentang di atas katilnya. Dia tak tahu nak buat apa sebenarnya. Tergolek sana, berguling sini. Bosan! Lantas mindanya tiba-tiba terfikir nak pergi theme park. Sunway Lagoon macam menarik! Terus diambil telefonnya dan membuka aplikasi WhatsApp.

PRESIDENTS ✨

ArmellDarnisya
-ui rakan..

AdamRizal
-awat?

ZarrynLydia
-???

ArmelDarnisya
-aku senanye ada plan.. tapi tu pun kalau korang on la..

AyshalynEmane
-apaan tu??

ZarrynLydia
-apa? apa?

ArmelDarnisya
-disebabkan aku rasa teramat bosan..
-JOM KITA PERGI SUNWAY LAGOON NAKK????

ZarrynLydia
-ON WEHHH!!! JOMMMMMMMM
-AKU PUN TENGAH BOSAN GILA KAT RUMAH

AyshalynEmane
-Bolehhhh. Aku pun dah balik dari johor niii.
-Jommm!!

EvansUzair
-Bila?

AdamRizal
-Aku on je.. tapi tak syok laa Hayden takda..

EvansUzair
-kann.. aku baru nak cakap

HaydenZiyad
-Anggap jela korang semua bertuah...

ZarrynLydia
-kenapa?

HaydenZiyad
-Sebab....

AdamRizal
-Eh jimbit. Habiskan ayat kau terus boleh tak?!

HaydenZiyad
-Hahahaha. Aku balik kl la hari ni

ArmelDarnisya
-Really?? Yessss! so kau boleh join la? tau tau..

HaydenZiyad
-yelah... bila?

ArmelDarnisya
-Yes!! Esok tau.
-GENG! ESOK TAU! KITA PERGI PAGI2 LAGIIII!!!!!

EvansUzair
-ye...

Armel tersengih gembira. Dia bangun dan melangkah ke arah abangnya untuk memberitahu rancangannya besok. Tak sabarnya!

Sunway, wait for me!

_______________________

Pagi itu, semua berkumpul rumah Adam. Kenapa? Sebab si Adam tu baru bagitahu semalam yang dia nak try bawak kereta Velfire baru bapak dia. So semua setuju dan berkumpul rumah Adam seawal jam 9 pagi.

"Meh la sarapan dulu. Auntie masak banyak ni tahu korang nak datang sini dulu," ajak mama Adam. Dia sudah diberitahu Adam akan rancangan anaknya itu bersama rakan-rakannya.

Mereka semua tersenyum dan mengangguk menerima pelawaan mama Adam. Lagi-lagi si Armel. Kemain laju angguk bila dengar sarapan walaupun dia sudah sarapan dirumahnya sebelum abangnya menghantarnya ke sini dan pergi ke pejabat.

𝙋𝙍𝙀𝙎𝙄𝘿𝙀𝙉𝙏Where stories live. Discover now