BAB 44

98 13 1
                                    

" Jadi abang nak kamu semua ikut peta yang kitorang beri setiap kumpulan . Abang dah tanda tempat-tempat untuk check point kamu semua . Dalam peta ada 8 check point untuk kamu semua lalui . Jangan risau , kami fesi yang lain sudah check kawasan yang kamu lalu itu tiada halangan besar "

Semua kumpulan tekun mendengar arahan dari ketua fesi tersebut . Nampaknya semua tidak sabar untuk merentasi hutan ini .

Excited wee !!! Can't wait aaaaaa !!!

" Saya harap kamu semua dapat bekerjasama dalam kumpulan . Saya tak mahu ada ahli kumpulan kamu sesat . Hutan ni dah la besar , hati-hati dan jaga keselamatan kamu semua . Kalau cedera , jangan risau kami pihak fesi sudah memberi first-aid setiap kumpulan untuk merawat kamu ketika detik cemas . Saya rasa semua tahu cara hendak melakukan detik kecemasan ini , kan ? "

Ada yang mengangguk kepala seperti burung belatuk . Gila tak tahu rawatan cemas ini bagaimana . Setiap unit beruniform mesti sudah mengajar kepada semua murid . Mustahil hanya murid Persatuan Bulan Sabit Merah saja mengetahui ini malah unit lain pun mengikuti .

" Kumpulan mana yang akan sampai terlebih dahulu bersama ahli kumpulan akan dinobatkan sebagai juara dalam pertandingan ini "

Pea di sebelah aku sudah teruja . Matanya pula aku boleh nampak bersinar-sinar itu . Maklum la , jarang sekolah hendak membuat aktiviti sebegini . Yela , ia melibatkan keselamatan pelajar juga kalau tidak guru-guru dan abang kaka fesi juga akan tanggung benda ini .

Peta dan first-aid dibagi setiap kumpulan . Aku pula memeriksa apa yang patut aku bawa masuk ke dalam hutan . Air mineral itu penting bagiku  kerana aku cepat haus . Memandangkan kami semua perlu lalui 8 check point bermakna jauh perjalanan kami .

Ubat pun aku turut membawa . Takut nanti emergency pula dalam hutan . Aku cepat penat . Entah lemak aku kot banyak sangat sampai aku rasa malas hendak membuat sesuatu benda .

Dasar pemalas punya anak dara !

Kami semua dilepaskan mengikuti kumpulan . Abang Faris datang mendekati kami semua yang berada di dalam barisan . Oh lupa , abang atau kakak fesi tidak dibenarkan sekali mengikuti kerana ingin memainkan IQ kitorang semua .

Ceh !

" Abang harap kamu semua sampai dengan selamat . Menang atau kalah itu adat pertandingan . Pelajar lelaki jaga pelajar perempuan , faham ? " nasihatnya .

Kemudian senyuman abang Faris beralih ke arah aku . Aku pula hanya tersenyum nipis . Beria kang di copkan aku gatal pula !

Eh tak ada masa aku nak berkenan dekat lelaki yang berusia tua ini . Euww ! Tak berminat , sekian !

" Dah , giliran group kita pula " suara Qhai mematikan lamunan abang Faris kepadaku .

" Ok guys , goodluck ! "

Oh sebut pasal Qhai kan dia seperti macam tak kenal aku je . Like stranger gitchuw . Aku ada buat salah apa-apa ke dekat dia ? Jangan cakap aku sorang , Pea dan Dhiya pun dia tidak menegur seolah-olah kitorang bertiga tidak wujud pada pandangan nya .

Kitorang classmate kot , apa kebenda la Qhai ni . Hari yang mula-mula jejak ke sini okey saja but right now ???

Pelik benorr .

" Siapa yang tahu baca peta ? "

" Aku "

Aku tercegang . Wait , seriously ??? Wah tak percaya aku dengan dia .

" Kau biar betul ? " Soal Pea seperti tidak percayai apa yang keluar dari mulut Ryan .

Ya , guys . Ryan Iskandar tahu baca peta .

Hi , Mr Annoying ! [ C ]Where stories live. Discover now