BAB 17

131 32 0
                                    

" Kalau muka aku kau memang kenal tapi nama aku , kau tak tahu kan " pintasnya .

Aku masih blur disitu . Entah mahu berkata apa lagi dengannya .

" Kenal muka kau ? Eh , kau orang kenal satu sama lain ke apa ? " sampuk Pea dengan hairan .

" Hah aaa . Aku dan dia pernah terserempak dekat supermarket . Aku terlanggar dia sampai jatuh terduduk " cerita Dhiya .

Aku jatuh terduduk tula punggung aku SAKIT !

Pea mengangguk kepala tanda faham . Baru tahu .

" Sorry eh kalau aku terlanggar kau . Masa itu aku memang tengah kejar masa sangat-sangat then perangai akak aku yang tak semegah tu hm memang kena rushing " katanya .

Aku hanya tersenyum nipis . Tak apa , sudah biasa huhuhu ....

" Aku harap aku langgar kau tu tak la kau mandul pulak susah nak mengandung masa kahwin nanti , ehekkk ! " sambungnya .

PAKKK !

" Adui , sakit la . Eee , baru kawan wei kau dah berani naik tangan dekat aku . Huhu bagitahu mummy aku hmmm "Dhiya membuat 'drama' pukul 7 dia .

Hey , ingat hairan sangat ?

" Kau ni . Baru kawan dengan aku dah naik kepala eh . Siap kau lepasni , aku buat lagi teruk tauu " ugutku .

Dhiya mencebik .

" Kau jangan main-main dengan Farha Arina ni kang aku takut silap hari bulan kau jadi mangsa penderaan dia " Pea mula menakuti Dhiya .

Dhiya mendengus kasar .

" Ingat ada aku hairan sangat dengan ugut kau orang ? " sinisnya .

Berlagak nak mampus Dhiya ni . Padan satu geng dengan Pea . Boleh buat geng ,

nama geng ; ' ANGKAT BAKUL SENDIRI '

" Wait and see , babe !"

****

Aku berjalan memasuki bilik khas yang bersebelahan dengan perpustakaan . Bilik Sal atau lebih dikenali bilik tayangan . Bilik ini jarang guru untuk membawa masuk murid untuk membuat pembelajaran di dalam bilik ini . Kata Pea , bilik ini terlindung dari cahaya yang menebusi dari luar . Kebetulan , bilik ini memang gelap gelita walaupun dalam keadaan waktu siang ia tetap gelap .

Kadang-kadang bilik ini juga boleh buat port lepak atau tidur untuk murid yang ponteng kelas . Cikgu pun bukan nak kunci pintu bilik sal ini , mentang-mentang la bilik sal dan perpustakaan itu bilik bersambung boleh je dia orang masuk buat tak tahu .

Aku masuk bilik ini pun saja-saja sementara menunggu kehadiran cikgu Suraya datang ke sini . Katanya mahu berjumpa denganku . Entah apa yang nak dibincang bersama aku . Kakiku mula melangkah untuk 'bersiar-siar' di dalam bilik ini .

Patut la ramai murid datang tidur di sini , air-cond punya on  cukup kalau tidur ini memang syurrr laaa . Seronok weh !

Tapi sedikit berhabuk dan banyak debu di kerusi-kerusi yang di dalam bilik itu .

Tiba-tiba pergerakan kakiku berhenti apabila ternampak satu figura yang sedang dibuai mimpi di sebuah sofa yang empuk itu .

Dia ke atau benda lain ???? Dah bilik ini gelap , adeh .

Seramzzzzzz !!!!

Hi , Mr Annoying ! [ C ]Where stories live. Discover now