BAB 42

94 15 2
                                    

Finally ! Sampai juga di Gesau Riverfront . First time aku datang negeru Perak itu yang excited terlebih hehe .

Gesau Riverfront ialah tempat perkhemahan ataupun lebih ringkas tempat camping sekolah aku . Perjalanan untuk memasuki tempat ini adalah perlu melalui pekan Slim River dahulu dan ia mengambil masa selama 25-30 minit .

Kawasan perkhemahan ( campsite ) ini mempunyai kemudahan seperti bilik mandi dan tandas . Kawasan perkhemahan terletak di tepi sungai . Pokok-pokok yang besar dan rendang ini membuatkan kawasan perkhemahan ini amat selesa untuk pengunjung-pengujung . Tapak perkhemahan ini juga mempunyai dewan terbuka yang memuatkan 100 lebih orang . Cukup la bagi pelajar-pelajar yang lain .

Bagi tempat penginapan kami semua , of course la di dalam khemah! Dah nama pun camping of course tidur dalam khemah . Baru rasa feeling feeling camping . Bukan selalu guys , ahak!

" Gesau Riverfront , im here bebeh ! " jerit Pea dengan girang . Ryan yang berada di belakangnya terus meluku kepala Pea . Ya Allah , budak ni . Bapak dia bayar zakat weh! Haish!

Dhiya pula sibuk mengambik gambar pemandangan cantik di sini . Tenang dan indah . Aku pula masih terpegun suasana tempat ini lalu mengeluarkan telefon untuk mengambil gambar .

Alang-alang lighting tengah eloks ni guys!

" Pandai cikgu cari tempat " kataku seorang diri . Memang patut ajak budak-budak yang akan menghadapi exam besar . Biar mereka melupakan perkara itu sebentar , nanti kang stress melampau pula .

" Weh , cepatlah tangkap gambar! Lighting tengah heloks ni ! " Pea mengajak aku dan Dhiya bergambar . Betul la tu , lighting tengah ada , lebih baik ambil gambar .

Mesti elok punya !

Pelbagai gaya kami bertiga buat . Eh , bukan kami bertiga sahaja tetapi pelajar lain juga membuat perkara yang sama . Yela , bukan selalu nak bergambar di hutan ini . Tempat laa mesti background pun lawa kan!

" Korang bergambar la dulu , aku nak call Angah aku kejap " pintaku . Takut terlupa pula nak bagitahu . Mana la nak tahu kejap lagi telefon kena rampas dengan cikgu . Mustahil ketika camping boleh bermain telefon .

Kan ?

" Hello "

" Hello . Ha aku dah sampai Perak ni . Nanti kau bagitahu dekat mak dan abah . Aku takut nanti telefon kena rampas pula "

" oh , ok . Bye ! "

Tit .

See ? Lebih baik tak payah call mamat ni . Hampeh bethol respond dia . Aku sempat juga menghantar whatssap kepada abah serta gambar pemandangan di sini .

Ting !

Kak long ?

Kak Long Fara ❤ ;
- Assalamualaikum Rin , kenapa tak bagitahu akak yang Arin pergi kem ? Nasib baik kak Suraya bagitahu akak yang Arin join camping ni
- Aih , kak long tak penting ke :(

Alolooo . Mak buyung ni sensitive betul laa . Sejak bila kak Long jadi perangai macam ni ek ? Tak pernah dia buat perangai macam ni ?

Aiyoyoooo

Me ;
- Waalaikumussalam , hehe cowrry lupa bagitahu kak Long
- Yela , Arin tak nak la kacau akak yela sekarang ni kan akak tengah mengandung lepastu kerja ... takut menganggu pula kak Long rehat
- kak Long jaga diri tau , jaga anak buah Arin tu taww 😭
- kirim salam dekat abang Emir :)

Hi , Mr Annoying ! [ C ]Where stories live. Discover now