BAB 10

181 24 3
                                    

Media ; Ryan Iskandar

Kaki aku melangkah menuju ke bilik guru bersama cik Pea kitew . Sedang aku berbual dengannya aku ternampak Iskandar yang berjalan berseorangan .

" Is " panggilku . Dia menoleh ke arahku yang sedang berlari anak kepadanya .

" Apa ? " soalnya dengan suara mendatar .

" Err .... er aku nak cakap dengan kau ni " kataku .

" Ha cakap la " katanya .

" hmm , ermmm pasal kau kena ---- "

" Pasal aku ni hisap dadah ? Kau nak cakap macam tu ? " soalnya dengan sinis . Aku menggelengkan kepala . Eleh , mamat ni aku cakap baik baik kot boleh pula dia cakap dekat aku macam ni .

" Bukan la . Aku tahu kau tak isap benda alah tu sebab aku kenal kau macam mana ... err walaupun tak sampai sebulan aku tahu perangai kau macam mana " kataku padanya .

Suka sangat mencelah masa aku cakap , erh !

Iskandar memeluk dirinya sambil memandang aku dengan pandangan yang tajam .

Aku menggaru kepalaku yang tidak gatal . Adui , seramz bangat muka dia ni pun . " Ok macam ni , apa kata aku tolong kau . Ha , macam mana ? " cadangku .

Iskandar mendekat kan dirinya padaku sambil memasukkan tangannya ke dalam poket seluar sekolahnya .

" Jangan " katanya dengan anak matanya masih memandang anak mata aku .

Aku mengerut dahi . " Kenapa ? Aku nak tolong kau siapa dalang semua ni . Eh , aku ni bukan nak dendam dekat kau pun walaupun kau ni memang banyak salah dekat aku "

" Aku cakap jangan , jangan la Farha . Aku tak suka orang lain masuk campur hal aku macam ni . Aku ulang lagi sekali , aku tak suka . Aku tahu siapa yang buat tapi nak buat macam mana dah ni memang nasib aku , aku redha jela . Biar la Tuhan nak balas balik siapa dalang dalam kes ni " Iskandar memberi amaran .

Aku menolak bidang dadanya untuk dirinya jauh sikit padaku . " hey ! Aku nak tolong kau kot ni kau tolak mentah mentah pula . Bersyukur la aku ni bermurah hati nak tolong kau " aku masih pertahankan permintaan aku padanya .

" Aku cakap tak payah , TAK PAYAH LA ! Susah sangat nak faham bahasa ?! " Iskandar mula menengking aku .

GULP !

Aku cuba menahan tangisan aku lalu muka aku memandang lantai koridor sekolah tersebut . Seramz nak tengok muka garang Iskandar ni , adeh !

" Aku cakap tak payah sibuk hal aku . Aku tahu apa aku nak buat lepas ni . One more thing , aku nak cakap mulai esok aku akan kena gantung sekolah selama seminggu " katanya . Aku terus mengangkat muka .

Apa ? Kena gantung ?

" Aku nak kau jaga diri kau bila aku tak ada dalam sekolah . Eh mesti kau mesti seronok kan aku tak ada , aku tak kacau kau macam mana aku kacau kau setiap hari "

Aku terdiam . Kenapa aku berasa hatiku sedih sangat bila dia cakap macam tu ? Kenapa aku rasa macam ni ?

" Jaga diri . Kalau kau ada apa apa masalah cari Ryan atau Haydar . Aku pergi dulu " katanya lalu meninggalkan aku yang terpinga pinga itu .

Kenapa aku rasa sebak sangat bila dia tinggalkan aku ?

Aku masih menahan tangisan , tak nak aku nanti ada orang nampak aku nangis nampak sangat , cengeng !

Pea menepuk bahuku . Adui , lupa Pea ada dengan aku tadi . " Dah la jom kita pergi kang lambat pula masuk kelas " katanya . Aku mengeluh perlahan .

Kenapa aku nak rasa sedih sangat ni ? HUWAAAAAA !

Hi , Mr Annoying ! [ C ]Where stories live. Discover now