" Ishhh " aku mendengus geram pada orang di belakang .
" Apa ? " soalnya yang tidak rasa bersalah .
" Boleh tak jangan ikut aku . Aku tahu la jalan supermarket ni . Ingat aku budak kecil ? And one more thing , kau pergi la cari barang kau tu . Takkan laa barang kau sama dengan aku aishhh " bebelku padanya .
Dan apa balasan dia ?
" Dah habis ? " dia menguap mulut seketika .
What the .... ????
" Kau ni bebel macam mak nenek laa tapi tak ada cucu lagi eh ... anak pun tak ada lagi . Fuh , kesian betul la aku tengok . Tak apa , nanti aku kasi kau anak . Don't worry "
PUKKK !
" Kau! Jangan nak mengada boleh! Cakap tu slow sikit boleh ? Ni , mahu satu supermarket ni dengar! " marahku .
" Aloloooo , marah pula dia ..... " usiknya .
Lagi aku marah lagi menjadi Iskandar ni . Tak apa , kau menang kali ini . TUNGGU AKU BALAS APA!
" Ok , jangan merajuk ke marah dekat aku . Tak larat aku nak menahan rindu padamu huhu . Aku nak pergi satu tempat ni kejap tau " katanya .
Aku hanya membalas ' hmmm ' sahaja . Malas nak melayan kang datang pula perangai dia mengusik aku . Dah nama pun Mr. Annoying mesti diri dia itu menjengkelkan . Kan ?
" And jangan rindu aku tawwww , tata ! " sambungnya lalu meninggalkan diri aku .
Bluerk . Ada baldi tak ? Boleh muntah hijau aku dekat sini . Ergh , dasar annoying ! Ingat aku ni mengada sangat ke sampai nak rindu dia yang baru saja pergi berapa saat tadi ?
Memang tak laaa!
Aku menggelengkan kepala . Macam-macam la Iskandar Zulkarnain ni . Annoying annoying dia pun kau dah sayangkan dia .
Eh ?
Abaikan saja .
" Ha aku nak beli apa tadi ? Sudah! " bertengkar mulut dengan dia habis lupa aku nak buat apa tadi .
.
.
.
" Sayang .... "
Aku menjeling ke arahnya lalu memandang ke hadapan . Bukan apa , aku tak selesa pandangan orang di supermarket ni . Ada yang senyum , ada yang aku nampak gerakkan mulut mereka . Biasa la mulut manusia mana boleh tutup , kan ? Dasar makcik bawang tak bertauliah!
Kau orang nak tahu apa ?
Aku tengah fokus ambil barang tadi dan apa yang jadi ? Dia jerit sampai satu pasar raya ni dengar suara dia! Tak apa la jerit apa-apa tapi masalahnya dia boleh panggil aku .......
" SAYANGGGGGGGGGGGGGGGGGGG! "
Fuh , sampai 6 har'kat . Ya Allah , malu aku tadi . Masa dia datang dekat dengan aku .... tebal kan muka jelaaa . Nasib aku dapat kawan tak semegah macam ni .
Nasib sayang!
" Alaaaa , jangan la macam ni . Sedih la aku cakap sorang-sorang diri . Weh , kau tak sayang aku ke hm ? " nadanya sudah berubah menjadi sayu .
Acehhh , berlakon saja!
" Aih , yela . Kau tak payah la berlakon macam ni . Geli telinga aku nak dengar " kutukku padanya . Betul la apa aku cakap , macam suara Sajat pun ada aku dengar .
Minta-minta dia dijauhi perkara tu!
" Dah , jom aku nak pergi Watson sekejap" terus aku mempercepatkan langkah lalu meninggalkannya .
YOU ARE READING
Hi , Mr Annoying ! [ C ]
Teen Fiction..... Cinta ? Bagi gadis yang bernama Farha Arina serik dalam alam percintaan ini . Baginya cinta itu buta , sakit dan kusut bagi dirinya . Tapi ... Seorang lelaki telah ' kacau ' hidupnya , Farha merasa rimas kerana setiap hari lelaki itu kacau d...