" Weh, cepat laaa!" jerit aku di hadapan pintu rumah milik keluarga aku.
Adui lambat la!
"Kejap!" laung suara garau seseorang.
Aku mendengus kasar.
"Haish bersiap mengalahkan perempuan laa angah ni bukan segak mana pun. Biasa jaa aku tengok. Ni kalau aku lambat, aku yang kena tau bukan dia. Eeee!" bebel aku seorang diri.
"Amboi kau. Kutuk angah kau pagi-pagi ni tak baik tau nanti ilmu yang kau belajar tu tak berkat tau dalam otak kau tu. Ni angah kau, abang kau so kau kena hormat aku . Ada faham, princess?" kata Angah yang baru muncul di depan pintu rumah.
Aiyy, dengar pula orang tua ni. Telinga nipis sungguh!
"Masalahnya sekarang, angah ni bersiap punya lama tau. Habis lenguh kaki adik ni berdiri depan pintu rumah macam security tak berbayar pagi ni and angah bazirkan masa sebab rambut angah yang tak beberapa smart sangat pun. Kau pun tak hormat aku, macam mana aku nak hormat kau pula? Lagi satu, please jangan panggil panggilan tu lagi boleh tak? Arin ni dah besar tahu, umur pun dah 16 tahun so lagi baik angah jangan panggil panggilan tu dah? Ada faham Encik Faiq Anim?" terangku dengan lebar kepada Angah.
" Okey baiklah, Cik Farha Arina. Kalau itu yang Cik Arina perintah, saya akan patuh arahan anda yang tak seberapa tu" katanya sambil mempamerkan senyuman kerek dia.
Eee geli aku menengok nya!
"Now, masuk dalam kereta sekarang
Tadi bebel macam mak nenek sebab lambat la apa la, dah cepat Angah nak daftar adik kang lambat pula aku masuk office." Dia pula yang mula membebel apabila dia sudah masuk ke tempat pemandu.Aku terus masuk ke dalam kereta kang kena hambur makian pula dari singa jantan. Bukan boleh angin dia pagi ni boleh bertukar jadi SHREK berwarna HIJAU, YOU KNOW?!
Oh lupa nak kenalkan diri aku . Nama aku Farha Arina Binti Ahmad . Umur aku 16 tahun dan oyeah next year SPM!!! Aku anak ketiga dari empat adik beradik. Aku ada seorang kakak, abang dan adik lelaki.
Cukup laa yang tu yang bagi yang aku ada! Itupun sudah rasa macam gegar rumah or lebih baik planet Bumi ni.
Ada saja nak gaduh. Ada saja jadi bahan ejek kan. Tambah lagi, angah . Suka lawan mulut dengan aku , aiyy . Satu hari , tak pernah nak berdamai ! Ada saja benda nak gaduh sebab itu la ini .
Lagi satu , Angah ni memang kasar dengan aku dan adik beradik aku yang lain tapi kasar-kasar dia pun dia jenis seorang yang bertanggungjawab yela dia seorang ja yang boleh harap , well anak harapan mak dan abah .
Adik aku ?
Si Farid tu bukan boleh buat apa . Kerja manja dengan mak aku jaa ! Bila tengking sikit mula la menangis , mengadu dekat mak semua tu lepastu mak marah , ergh aku pun entah apa manja sangat dengan dia !
Tapi itu dulu . Sekarang mak dan abah aku lebih percayakan , huwaa hahahaaahaha . Aku sudah menguasai nya hshshshsh .
Along aku ? Kak Fara sekarang dah kahwin , dah ada laki dah pun . Baru jee dalam 2 bulan macam tu . Dia pun ikut laki dia ke Brunei ha sebab laki dia dapat company dekat sana . Kemana laki pergi , ke situ la bini ikut hihihihi .
YOU ARE READING
Hi , Mr Annoying ! [ C ]
Teen Fiction..... Cinta ? Bagi gadis yang bernama Farha Arina serik dalam alam percintaan ini . Baginya cinta itu buta , sakit dan kusut bagi dirinya . Tapi ... Seorang lelaki telah ' kacau ' hidupnya , Farha merasa rimas kerana setiap hari lelaki itu kacau d...