Satu garisan .
Padam .
Lagi sekali .
Padam ..
Dan akhir sekali , aku berdecit . Aih , kenapa aku susah sangat nak buat tugasan pada hari ini ?
Sebab apa ?
Sebab dari semalam sampai aku nak tidur pun aku masih terfikir kejadian semalam di restoran Mcd . Ergh , terganggu fizikal dan mental aku pada hari ini .
Tapi semalam aku lihat ketika gadis itu terlentok di bahu Iskandar terus Iskandar bertindak kasar dengan gadis tersebut . Mungkin --- err ... entahla aku tak pasti . Mereka mungkin ada masalah kot ? Argh , pedulikan saja Arin oii .
Tapi kann .. kenapa aku asyik berfikir tentang Iskandar saja sekarang ini ?
Mungkin aku dah jatuh cinta dengannya begitu ? Argh , serius laa ? Mamat annoying yang aku menjadi musuh aku sejak pertama kali aku jejak kaki di sekolah ini jadi buah hati aku ?
Erkk ? Lawak apekahh ..
" ehemmm "
Aku terus menoleh ke kiri . Siapa pula ganggu tenteraman aku sekarang ni ? Dah tengah serabut kerja khusus then dengan perihal Iskandar pula tuu ..
" Muka kau tu stress sangat aku tengok . Kenapa ? Ada soalan math ke dalam tugasan ni ? Setahu aku ada formula dan keterangan tajuk yang kita akan bentang saja bukan susah mana pun " perlinya .
Aku menjeling sekilas ke arah Qhai . Benci . Aku tengah serabut kot agak-agak la . Ee , boleh diperlikan aku lagi -- eh tak boleh ke bagi ayat semangat sikit pada classmate kau ? elehhh ..
Qhai duduk di sebelah aku yang sedang ralit membuat lakaran kerja tugasan ini . Maleh aku nak marah-marah lagi menambah tekanan darah aku tinggi ada laa ergh .
" Nah , minum laa . Aku beli milo dan roti pizza untuk kau ni . Dhiya bagitahu aku yang kau tak makan masa rehat tadi itu yang aku beli untuk kau " katanya sambil menolak makanan dan minuman itu ke arah aku .
Aku menghela nafas dengan perlahan . Memang aku tak makan masa rehat tadi disebabkan homework math aku tidak disiap . Ha subjek math lagi kau tak siap , Arin-Arin ..
Aku menggaru kepalaku yang tidak gatal yang dibaluti tudung putih .
" Erkk .. aku ada homework tak siap sebab tu aku nak rehat . Alaa kau pun sama mesti akan buat homework dulu , rehat-rehat tu ditolak ke tepi " kataku dengan mata yang masih ralit dengan garisan yang akan aku lakar . Harap-harap tak senget bengkok , hshshsh ..
" Homework , homework juga tapi pemakanan tu kena la jaga mahu kang kau gastrik ke apa ha siapa susah ? " katanya yang tidak mahu mengalah berbual denganku .
Aku menghela nafas sedalam-dalamnya . Aih , nak aku naik angin ke apa dah la serabut dengan lakaran ini lepastu masalah Iskandar .. ergh !
" ee yela-yela .. dahla aku tengah serabut buat benda alah ni kau jangan nak bagi aku naik angin pula . Hari ini hari panas tau jangan main-main dengan aku " balas aku pada Qhai . Maleh nak layan . Dah la kami berdua sahaja di sini , malas pula nak 'bertapak' di sini kang ada pula mulut-mulut netizen tersebar hari esok lusa .
Nak katakan Qhai tu handsome , boleh laa . Menurut kata Pea , Qhai juga salah seorang mempunyai peminat yang ramai di sekolah ini terutamanya junior bawah . Well , sudah tentu budak bola pun ada peminat juga en ?
Lihat sahaja wajah Qhai , kulit dia tak payah cakap memang flawless gilaaaa . Kalah orang perempuan weh! Kulitnya cerah juga tapi Umar lagi cerah padanya walaupun mereka sering berjemur di bawah cahaya matahari .
YOU ARE READING
Hi , Mr Annoying ! [ C ]
Teen Fiction..... Cinta ? Bagi gadis yang bernama Farha Arina serik dalam alam percintaan ini . Baginya cinta itu buta , sakit dan kusut bagi dirinya . Tapi ... Seorang lelaki telah ' kacau ' hidupnya , Farha merasa rimas kerana setiap hari lelaki itu kacau d...