WHAT ?!!
DIA LAGI !
Tapi dia membawa dua rakannya bersama . Dia terus duduk di kerus sebelahan aku turut diikuti rakannya .
" Tak ada tempat lain ke nak duduk ? Sini juga kau nak duduk " sindirku kepadanya . Orang nak makan pun tak senang tau !
Pea sudah mulai takut . Aku tahu tengok reaksi muka dia . Aih , lek jangan takut !
Lelaki bernama Iskandar itu tersenyum sinis . " Ada ke nama kau dekat meja atau kerusi , tak ada kan ? Jadi , suka hati aku laa nak duduk sini ! " katanya dengan kasar .
Wah wah cantiknya budaya dia ni . Kasar dengan aku ye , kejap kau !
" Eh nama aku pun kau tak tahu macam mana la kau tahu en lepastu suka hati aku la nak halau ke seret kau pergi dari sini ke lagipun aku tak selesa la laki macam kau ni duduk satu meja dengan aku , aku nak makan pun tak ada selera tau tengok muka kau . Rupa dah macam kambing belakang rumah tok aku lepastu suara kau macam ayam tengok berkok kok pada waktu pagi tu , euw " kutuk aku kepadanya .
" Amboi kau bercakap . Kau kenal tak siapa yang kau tengah kutuk sekarang ni ? " sampuk kawannya . Aih busybody punya budak !
" Tahu . Syed Iskandar Zulkarnain , budak setan dekat sekolah ni . Erh , buat apa aku nak takut dengan dia ni bukan dia makan orang pun , dia pun makan makanan yang kita semua makan maknanya dia bukan lah haiwan liar ke apa jadi tak payah la nak takut " jawabku . Pea memukul lengan aku , adui sakit la !
" Masalah dia sekarang dia tengah kacau aku dan kawan aku makan tau sekarang . Aku pantang betul orang kacau aku tengah berselera makan . Jadi aku nak cakap tolong nasihatkan kawan kau jaga adab orang nak makan " sambungku .
" Aku datang sini memang nak kacau kau . Sebab kau ambil makanan aku tahu tak . Sekarang ni aku nak ambil roti ni dari kau . Herh , kau tak kenal lagi aku siapa eh " katanya dengan sinis .
Dia memang suka sinis ke ? Benci aku !
Jap , dia nak ambil makananan , OH NO !
" No way , ni aku punya makanan . Aku yang beli guna duit aku sendiri , kau jangan berani nak makan eh . Kalau kau ambil , haram ! " kataku yang tak nak Iskandar mengambil roti pizza yang aku baru makan suku roti saja .
" Eh eleh setakat seringgit berapa kupang ja roti ni aku boleh bayar dekat kau . Dah aku nak makan " katanya lalu dengan selamba dia menyuap roti aku ke dalam mulutnya.
What ?! Dia makan roti aku , duit aku ishhh aku pantang orang ambil makanan aku . Angah aku pun tak berani ambil makanan tapi budak setan ni selamba badak dia jaa ambil .
Boleh aku bertukar jadi Hulk ni , eeeeeeeee !!!!!" Arin , jom la masuk kelas . Masa rehat nak habis dah ni kejap lagi cikgu nak masuk dah , jom " tegur Pea yang melihat wajah aku sudah berwarna merah padam kerana marah dengan budak setan ni !
Sumpah , aku nak mengamuk dekat budak setan ni aiyyyy !!!!
Pea terus menarik lengan aku untuk bangun dari situ untuk mengelak pergaduhan aku dan Iskandar yang tengah rilek makan roti yang aku beli guna duit aku .
AKU BENCI KAU , SYED ISKANDAR ZULKARNAIN !
****
" Aiyy yang kau tarik aku dari situ dah kenapa ha ? Kau tahu tak aku belum puas lagi dengan dia kan lepastu kau tarik aku , aiyy belum habis lagi tau aku nak ' ajar ' dia tu cukup-cukup " bebelku pada Pea yang sedang berjalan di sebelah aku . Sekarang ni waktu balik !
YOU ARE READING
Hi , Mr Annoying ! [ C ]
Ficção Adolescente..... Cinta ? Bagi gadis yang bernama Farha Arina serik dalam alam percintaan ini . Baginya cinta itu buta , sakit dan kusut bagi dirinya . Tapi ... Seorang lelaki telah ' kacau ' hidupnya , Farha merasa rimas kerana setiap hari lelaki itu kacau d...