Kapıyı çaldıktan sonra çok geçmeden annem soluk renkli eski kıyafetlerle açmıştı kapıyı. Anlaşılan temizlik yapacaktık.
İçeriye girip etrafa bakındım, her taraf her yerdeydi.
"Kızım dikilmesene boş boş hadi." Diye uyardı annem. Ayaklarımı sürüyerek odama geçtim ve üzerimdekileri çıkartıp annemin benim için yatağıma bıraktığı eski kıyafetleri giydim. Sonra tekrar salona çıkıp annemin neler yapıp yapmadığına bakındım.
"Bak yine dikiliyor! Hadi kızım... come on!"
"Ne yaptın ki? Ben ne yapayım?"
"Ben yerleri süpürdüm sen de viladalayıver ama önce abini kaldır perdeleri söküversin." Ali uyuzu yine totoşunu büyütüyordu anlaşılan. Oyalanmadan odasına gidip açık olan kapıya yaslandım. Telefonla oyalanıyordu.
"Ne var bücürük?"
"Perdeleri sökecekmişsin."
"Şimdi olmaz işim var." Dedi uzandığı yerden kalkmadan. Ayaklarımdaki terlikleri bilerek şakırdatarak yanına gittim.
Oyun oynuyordu. Gerçekten önemli(!) iş."Vaaaaay! Devlet ekonomisini kurtarıyorsun demek!" Dedim ciddi ciddi. Tabi dediğim için pişman oldum. Koluma çok da şiddetli sayılmayan tokat indirmişti.
"Annemin terliğini kafana yemeden kalk." Deyip yanından ayrıldım. Tam o sırada annemin şiddetli seslenişleri duyulmuştu.
Fazla oyalanmayıp viladayı elime alıp yerleri silmeye başladım.
"Biz neden bahar temizliği gibi temizlik yapıyoruz ki? Daha yeni yapmamış mıydık? Ne bu telaşe!"
"Aman kızım babanı bilmiyor musun? Son dakika haber veriyor insana sonra elimiz ayağımıza dolanıyor." Neyden bahsettiğini anlamaya çalıştım. Abimin arkamdan geçerken saçımı çekmesini de görmezden geldim. Hiç onunla uğraşamayacaktım.
"Oğlum perdelere zarar vermeden çıkar, yavaş yavaş." Diye uyardı annem.
"Ne oldu demiştim anne?" Dedim sorduklarımı hatırlatarak.
"Babanın askerlik arkadaşı gelecekmiş."
"Kim, Erol amcalar mı?"
"Bilmiyorum ki. Bana telefon açtı 'askerlik arkadaşımı misafirliğe davet ettim haberin olsun' dedi sonra şak diye kapattı."
"Bugün mü gelecekler?"
"Yok kızım bugün olur mu? Yarından sonra geleceklermiş." Şaka mı yapıyordu gerçek mi diyordu?
"Anne yarından sonra geleceklerse niye bugünden telaşelendin ki!" Dedim yakınarak. Silmeyi bitirdiğim salondan oturma odasına geçtim.
"Hee yarın yetiştirirdik zaten her şeyi değil mi! Bugün temizlik yarın da mutfakta hazırlık yapacağız, gör bak anca yetişecek." Ofuldayıp silmeye devam ettim. Annem de camlarla uğraşıyordu. Sadece misafir ağırlayacaktık bu kadarı fazla değil mi?
"Anne! Bunları bırakıyorum buraya!" Oturma odasını da hallettikten sonra çıktığımda abim perdeleri yere bırakıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ç.I.Ç.E.K | Yarı Texting
Roman pour AdolescentsGöz devirip günlüğümü elime aldım ve tekrar çalan şarkıyı açtım, yazmaya başladım. "Selam Yapraaaam; Okulda sarı kafalı bir herif var. Adı lazım değil baş harfi babam:)" . "Neden çiçek?" Aslında yerinde bir soruydu. Cevap vermeliydim. Kelimeleri zih...