Tiga Serangkai b.2

1 0 0
                                    

Tokyo Dome.

     "* Berjaya! Craig Marduk sekali lagi berjaya mengalahkan seorang lagi ahli gusti tersohor NJPW iaitu Kota Ibushi. Ini adalah kemenangan buat kali ke-5 berturut-turut sejak Craig Marduk membuat debutnya seminggu selepas Wrestle Kingdom. Siapakah yang akan menjadi mangsanya selepas ini? Adakah dia akan terus mencabar Sang Juara Hiroshi Tanahashi selepas dia pulih dari kecedaraan di Wrestle Kingdom?" ulas Yuji Nagata. 

     Craig Marduk turun dari gelanggang lalu menuju kearah meja pengulas. Dia mencapai sebuah mikrofon yang berada diatas meja pengulas. Craig menjeling tepat kearah kamera yang berada di hadapannya. Kamera tersebut ditarik bagi mendekati wajahnya. 

     " Fokuskan kesini kerana akulah yang mereka mahu." arah Craig kepada jurukamera. 

     Jurukamera tersebut sekadar menurut arahan Craig Marduk tersebut. Setelah itu, Craig panjat masuk semula ke dalam gelanggang lalu menendang Kota Ibushi keluar dari gelanggang.

     " New Japan! Akulah yang kau semua mahu! Akulah juara yang selayaknya memegang  Kejuaraan IWGP Heavyweight tapi sekarang dimanakah juara kamu semua yang masih memegang kejuaraan milik aku itu, huh?" Craig cuba menghangatkan keadaan. 

     Para penonton mula bersorak nama Hiroshi Tanahashi iaitu juara bagi Kejuaraan IWGP Heavyweight ketika itu. Hiroshi terpaksa berehat buat sementara akibat dari serangan Craig Marduk di Wrestle Kingdom bulan lalu. 

     Tiba-tiba, sebuah lagu yang sangat dikenali oleh peminat NJPW dapat didengari di seluruh arena Tokyo Dome. Lagu tersebut adalah lagu tema bagi Tiger Mask. Tiger Mask berlari lalu meloncat masuk ke dalam gelanggang. Tanpa berlengah lagi, Tiger Mask mengenakan tendangan dropkick kearah Craig Marduk membuatkan dia terpelanting kearah tali lalu melantun semula kearah Tiger Mask. Tiger Mask menangkap Craig Marduk lalu melakukan gerakan overhead belly-to-belly suplex.

     Craig Marduk terjatuh kearah tiang. Perlahan-lahan dia mendekati tiang dengna usaha untuk bangun lalu bersandar di tiang tersebut. Dari situ dia terlihat Tiger Mask sedang memecut kearahnya. Berasa dirinya dalam bahaya, Craig Marduk mengambil keputusan untuk keluar dari gelanggang melalui tali tengah. 

     Tiger Mask menjejak tiang tersebut lalu meloncat dan lakukan gerakan backflip dan mendarat di tengah-tengah gelanggang di mana logo rasmi New Japan Pro-Wrestling berada. 

     " BRING IT ON!!" Tiger Mask mencabar Craig Marduk. 

     Craig Marduk sekadar memberikan isyarat jari tengah kepada Tiger Mask sebagai responnya kepada Tiger Mask. Para penonton mula mengebu Craig Marduk atas perbuatan tersebut. Craig sekadar senyum sinis sambil berjalan meninggalkan gelanggang. 

     Craig Marduk memikirkan bahawa perkara tersebut telah selesai tetapi tidak semudah itu apabila dia terlihat Hiroshi Tanahasi berdiri di hadapanya di pintu masuk ke gelanggang. Penonton bersorak keriangan apabila melihat wira mereka telah kembali. 

     Hiroshi menanggalkan tali pinggang Kejuaraan IWGP Heavyweightnya lalu dijulangnya dengan sebelah tangan sambil sebelah tangan lagi dia memegang sebuah mikrofon. 

     "* Craig Marduk menentang Tiger Mask menentang The Ace untuk kejuaraan ini dalam perlawanan TIGA SERANGKAI!!" ucapan Hiroshi Tanahashi tersebut amatlah mengejutkan sehinggakan sorakan penonton semakin rancak dan keadaan di Tokyo Dome pada hari itu seperti Piala Dunia dan Wrestlemania. 

     Maka, dengan rasminya perlawanan Tiga Serangkai demi merebut Kejuaraan IWGP Heavyweight menjadi acara utama di acara G1 Supercard nanti. Sekali lagi, NJPW menjadi sebutan ramai dan jumlah penonton turut meningkat. Kini, NJPW menjadi tumpuan seluruh dunia. 

     Perlawanan ini akan menjadi salah satu perlawanan yang paling hebat dalam sejarah gusti professional. Craig Marduk adalah seorang lagenda gusti yang pernah menjadi juara World Heavyweight ketika di WWE dengan mengalahkan Chris Benoit. Manakala, Hiroshi Tanahashi adalah seorang ahli gusti lagenda dari Jepun yang pernah menjadi juara IWGP Heavyweight sebanyak 8 kali. Akhir sekali, Tiger Mask adalah nama yang paling diingati di seluruh dunia. Setiap ahli gusti yang memakai topeng Tiger Mask sudah sememstinya memikul satu tanggungjawab yang besar kerana topeng Tiger Mask mewakili seluruh nama-nama ahli gusti bertopeng atau dikenali sebagai Luchador. 

     Inilah perlawanan Tiga Serangkai antara 3 orang lagenda.

     


Finnick OrionWhere stories live. Discover now