Ejen Yang dan Mil Muertes

28 2 0
                                    

                                                                      

Udara Isla de La Muerte

" BERTAHAN! KITA AKAN TERHEMPAS!" Finnick menjerit dengan cemas apabila jet yang dinaikinya akan terhempas akibat ditembak oleh tentera Mil Muertes.

Juruterbang dan penumpang yang lain tidak sempat melompat keluar dengan parasut kerana jet tersebut diikuti dengan beberapa buah jet tentera Mil Muertes. Finnick masih mencuba untuk menerbangkan jet tersebut dengan kuasanya. Segalanya dalam keadaan tak terkawal.

" Mayday! Mayday! Hellicarier, kami akan terhempas." Kata juruterbang melalui radio ke Hellicarier.

" Pegang kuat-kuat semua. Ini akan berasa sangat sakit." Finnick menarik jet tersebut keatas dan mengubah posisi jet tersebut agar impaknya tidak menyebabkan kerosakkan yang teruk. 

BOOM!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wakanda

" Yo, Wally. Awak pasti tak nak tumpang?" Soal Finnick semasa hendak naik keatas jet pejuang SHIELD.

" Tak apa, terima kasih saja. Saya lebih suka berlari pulang. Lebih cepat. Selamat tinggal." Balas Wally lalu berlari pergi dari situ.

" Terima kasih, Finnick Orion. Jasa awak akan kami kenang." Kata Raja T'Challa lalu memeluk Finnick tanda terima kasih dan selamat tinggal.

" Finnick, sebelum awak pergi, saya ada sesuatu untuk awak." Abdullah Fazim mengeluarkan sesuatu dari poketnya lalu menyerahkannya kepada Finnick. 

" Oh, iPod Pamela. sudah lama saya mencarinya. Mana awak jumpa?" Soal Finnick setelah mengambilnya dari tangan Abdullah Fazim.

" Ogayo yang menjumpainya." Jawab Abdullah Fazim.

Finnick memakai earphonenya dan memasang lagu dengar nada yang rendah.

" Jumpa lagi, Abdullah." Finnick bersalam dan memeluk Abdullah Fazim lalu menaiki jet pejuangnya. Dia melambai kepada rakan-rakannya itu semasa ingin berlepas.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Isla de La Muerte

Finnick membawa kesemua ejen SHIELD yang masih selamat  ke tempat yang lebih selamat dan tersembunyi dari tentera Mil Muertes. Hanya 4 orang dari 8 orang sahaja yang berjaya diselamatkan. Manakala, yang lain telah terkorban dan tidak dapat diselamat oleh sentuhan Kehidupan Finnick kerana tentera Mil Muertes sedang berada disitu sebelum mereka sempat sedar dari pengsan lagi. Finnick telah menghilangkan mereka dari penglihatan tentera musuh untuk pergi dari situ. Mereka telah terhempas ditepi pantai pulau tersebut.

" Saya rasa disini selamat." Kata Finnick setelah menjumpai sebuah gua yang ditinggalkan dan terdapat banyak sesawang yang menandakan sudah lama ditinggalkan. 

" Mari, awak semua perlu dirawat." 

Mereka semua memasuki gua tersebut dengan berhati-hati. Finnick membaling bola api agar keadaan lebih cerah. Finnick menutup pintu gua tersebut dengan membuat tembok tanah. 

Mereka berehat didalam gua tersebut. Dua orang dari mereka cedera teruk. Salah seorang dari mereka sedang dalam nyawa-nyawa ikan. Finnick merawak mereka dengan menggunakan kuasanya. 

Mereka semua berada dalam keadaan lapar. Mereka langsung tiada senjata kecuali pisau yang sentiasa dibawa dan diikat pada kaki mereka. Mereka hanya mengharapkan Finnick.

Finnick OrionWhere stories live. Discover now