Luku 38.

589 33 8
                                    

Tässä luvussa on vaa pelkkää pelkkää Niko ja Joonas settii. Oon kirjottanu sit tän pesäpallo-ottelus mis oon tuomarina. Oon kyl tosi aktiivine tuomari:D
——
POV: Niko
Joonas on ollut jotenkin outo nyt tämän koko illan. En tiedä syytä hänen käytökselleen, mutta ei tuo normaalia Porkoa kuitenkaan ole. Hän tuli ihmeellisellä ryminällä sisälle ja suihkussakin häneen näytti sattuvan. Nyt hän katselee puhelintaan vähän väliä stressaantuneesti, mikä hänellä on?

"Joonas, kaikki hyvin.." kysyn huolissani nyt jo toista kertaa. "Joo.. totta kai on, miksei olis.." tuo vilkaisee minua nopeasti ja hymyilee. "Joonas, mä tunnen sut kyl. Älä valehtele mulle.."

Joonas nielaisee ja katsoo minua syvälle silmiin. "No siis totahh... kävin eilen kaupas ja törmäsin siel vahingos johonki tyyppii ja tää tyyppi sattu olee Archie. Sit se jotai taas sen hienoista kamoista selitti, kunnes mul meni hermo ja lähin pois. Sit ku olin kävelees kotii ni se otti mua kädestä kiinni lujaa ja alko ahistelee. Nyt mun käsi on kipee ku riuhtasin sen nii nopeesti pois.." tuo selittää. "Ja ainii, nyt se on saanu jostai mun numeron.."

Katson Joonasta järkyttyneenä ja menen halaamaan häntä. "Kaikki on nyt hyvin.." kuiskaan. Otan hänet syliini ja istahdan sohvalle. Laitan Joonaksen hyvään asentoon makaammaan ja pian hän onkin jo rauhallisempi. Hetken päästä hän ottaa puhelimensa esille ja näen, kuinka hän estää suoraan Archien numeron. Hymyilen tuolle ja silittelen hänen hiuksiaan. Hattarapää.

"Hei Niko.. mul ois yks ehotus.." Joonas aloittaa. "Joo voidaan muuttaa yhteen." Hymyilen. "Mistä sä tiesit et olin kysyys tota."
"Se oli vähän arvattavissa" sanon ja painan huuleni tuon omille.

Pian nappaan tuon syliini ja kannan sänkyyn. Menen hänen viereen ja otan tuon lusikkaan. Minä iso lusikka, Joonas pikku. Silitän taas Joonaksen hiuksia, kunnes tuo nukahtaa. Suutelen tuon niskaa ja kuiskaan "rakastan sua.." Ja pian itsekin nukahdan.

S U N N U N T A I

POV: Joonas
Herään aamulla jopa ihan järkeväänkin aikaan. Niko vielä nukkuu, ja hän pitää minusta edelleen tiukasti kiinni. (Nää on vieläki siis lusikas.) Suljen silmäni ja nautin vain tilanteesta ja Nikon pienestä tuhinasta.

Herään hetken päästä uudelleen, ilmeisesti olin taas nukahtanut. Niko on hieman hellittänyt otettaan minusta, mutta kuitenkin on vielä minussa kiinni. Hymyilen leveästi ja tarkkailen tuon unisia kasvoja. Painan suudelman tuon otsalle ja alan pikkuhiljaa nousemaan hiljaa herättämättä Nikoa. Avaan parvekkeen oven ja menen nojaamaan kaiteeseen. Katselen tielle päin ja tarkkailen kiireisiä ihmisiä. Täällä on vielä hieman viileähkö. Pian tunnen jonkun ottavan kiinni minusta takaapäin ja halaavan minua. Käännyn ja hymyilen sekä painan huuleni tuon hieman rohtuneille omilleen.
"Mennääs sisälle, ettet nyt uudestaa tuu kipeeks.." kuiskaan. Niko nyökkää ja tulee sitten perässäni. Hän sulkee perässään oven ja varmistaa sen olevan sitten lukossa.

Menemme hetken kuluttua molemmat lämpimään suihkuun ja tällä kertaa tekemään hieman jotain muutakin kuin pelkästään peseytymään. Onneksi Nikon asunto on äänieristytty. Tosin sekin on siitä syytä, että Niko laulaa niin paljon. Pienen romanttisen suihkuhetkemme jälkeen tulemme ulos kylpyhuoneesta pelkät pyyhkeet lantioillamme ja hieman kirjavilla kropillamme. Taino hieman ja hieman.. todellisuudessa ne ovat ihan täynnä pieniä punertavia rakkauden merkkejä.

*skip muuttopäivä*

POV: Niko (taas haha)
Tänään koittaa vihdoin se päivä, kun Joonas muuttaa luokseni! Taino, on hän jo melkein kuin asunut luonani, mutta nyt siitä tulee vasta virallista. Olemme molemmat heränneet aikaisin, ja emmekä ole edes hirveän väsyneitä. Ihmeellistä. Tulimme viettämään yhdessä viimeistä yötä Joonaksen asunnolle, joka on tällä hetkellä täynnä muuttolaatikoita. Tommi lupasi tulla auttamaan meitä onneksi muutossa, sillä emme me kahdestaan tästä muuten selvittäisi. Pakkaamme viimeisetkin tavarat ja pian kuulemme ovikellon soivan.

"Moro. Ootteks valmiita!" Tommi kysyy oven takana. "Joo, just saatii pakattua loppuu kaikki"

Tommi hymyilee ja alkaa sitten roudaamaan muuttolaatikoita vuokraamaamme pakuun. Pian Tommi lähteekin jo Nikon asunnolle viemään osan tavaroista, sillä kaikkea emme saa kerrallaan vietyä. Sillä aikaa siivoamme vielä Joonaksen kanssa hänen asuntoaan ja varmistamme, että kaikki muu on kunnossa. Pian Tommi tuleekin takaisin ja viemme loputkin muuttolaatikot pakuun. Hyvästelemme Joonaksen asunnon ja lähdemme kerrostalon pihaan. Pihalla luovutamme avaimet asunnon uudelle ostajalle ja sitten lähdemme minun luokseni.

Kannamme loputkin laatikot sisälle ja sitten Tommi lähteekin jo palauttamaan pakua. Rysähdämme Joonaksen kanssa väsyneinä sänkyyni, taino nyt meidän yhteiseen sänkyyn. Nukahdamme heti suljettuamme silmämme.

*aamulla*

POV: Joonas
Herättyäni menen heti keittämään kahvia ja teen myös puuroa meille molemmille aamupalaksi. Pian Niko avaa makuuhuoneen oven, josta hän tulee ihan hiukset sikinsokin. Hän halaa minua ja pussaa nopeasti poskelle.
"Tein meille aamupalaks puuroo, et jaksetaa sit purkaa noi muuttolaatikot" hymyilen. Niko suutelee minua nyt ihan huulillekin ja laittaa leveän hymyn kasvoilleen. Hän ottaa lautasen, johon sitten kauhii puuroa. Kaadan hänen puuronsa sekaan marjakeittoa ja tuon hänelle kahvin söpössä vaaleanpunaisessa muumimukissa. Syömme aamupalaa jutellessa kaikesta. Ilmeisesti Niko on suunnitellut meille keikkaa tässä lähiaikoina. Onneksi se on täällä Helsingissä.

Aamupalan jälkeen menemme heti purkamaan muuttolaatikoita, että saisimme ne sitten mahdollisimman nopeasti pois alta. N. Kolmen tunnin päästä meillä onkin enään lattialla tyhjät laatikot. Kasaamme ne ja viemme sitten pahvinkeräykseen.

Huokaisen syvään homman loputtua. "Pitäiskö mennä mäkkärii syömää.." "mennään vaan."
Lähdemme ajamaan kohti mäkkärin autokaistaa ja tilaamme ruuat. Koska nyt emme jaksa ajatella mitä tilaamme, niin otamme vain suoraan molemmat jotkut happy mealit:D Tulemme kotiin ruuan kanssa ja sitten alamme heti syömään innokkaasti. Tietenkin katsomme samaa aikaa netflixistä minun ja Nikon lempisarjaa. "Huomenna mennää sit pitkästä aikaa treeneihin." Niko hymyilee. Makaamme nyt vain sohvalla tekemättä mitään ihmeellistä enempää.
———————————————————————
Sanoja: 862

♡Blind Channel In The World ♡Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang