Luku 59.

498 36 14
                                    

T O R S T A I

POV: Joel
Vihdoista viimein kaikki muuttolaatikot ammottavat tyhjyyttä. Kasaan ne ja vien ne autoni takakonttiin. Katsahdan kelloa. 3:00. Treenit alkaisivat puolen tunnin päästä. Käyn suihkussa, sillä olen hieman hikinen tuosta kaikesta muutto säädöstä. Peseydyn reippaasti ja sitten laitan päälleni mustat farkut ja valkoisen hupparin. Nappaan avaimet ja lompakkoni käteeni ja lähden kohti studiota.

*Studiolla*

Avaan treeniksen oven ja laitan kerrankin kenkäni riviin muiden ollessa kasassa. Takkia minulla ei ole, sillä on aika lämmin tähän aikaan jo. Astelen peremmälle ja huomaan muiden jätkien jo olevan paikalla. "Oot sitte 20min myöhässä." Tommi sanoo sohvalta.
"Mitä? Yritin kerranki olla ajoissa.." selittelen. Heitän avaimeni pöydälle ja istun sohvalle Tommin ja Ollin väliin. "Heei, sul on erilaiset avaimet.." Olli huomaa fiksuna poikana. "Joo tuli vähän niiku muutettua Carlan kaa yhtee lyhyel varotusajal." "Mitä?!" Kaikki muut paitsi Joonas huutaa. "Mä tiesin jo." Porko katsoo muita. "Sain häädön metelistä.." jatkan. "Nii mäki." Joonas sanoo yhtäkkiä lauseeni jälkeen. "WHAT?!" Huudan. "Joo ku kehotit kattoo postit ni huomasin et itelläki oli sellanen. En mä sille voi mitää et Niko on nii kova ääninen." Joonas naurahtaa. Niko katsoo häntä murhaavasti ja sitten hyökkää tuon kimppuun lattialla ja alkaa kutittamaan tuota kyljistä. Joonas kikattaa lattialla kuin pikkulapsi, kunnes Niko lopettaa, että Porko saisi taas happea. "Mihin vittuun me muutetaan?" "Ostin jo asunnon samasta kerrostalosta mis Carla ja Joel asuu." "Ja Maria ja Vilma.." lisään. "Vilma?" "Voi v.."

Joudun kertomaan koko tarinan pienestä lipsahduksestani johtuen. Toivottavasti Vilma ei tapa minua. Hän ei ole onnekseni ihan murhaaja sorttia. Meidän treenien aloitus hieman venyy tästä tarinatuokiostani johtuen. Äänitämme tänään minun ja Nikon laulut, joten pitäisi säästellä ääntä, ellei se ole jo liian myöhäistä.

Aloitamme treenaamaan vihdoista viimein. Teemme Nikon kanssa yhdessä äänen avauksen ja sitten alammekin jo äänittämään. Emme hirveän kauaa ehdi äänittämään, sillä pian Aleksi laskee kuulokkeet korviltaan ja pudistaa päätään. "Joo ei tästä kyl tuu yhtää mitää, tein äänet on ihan lähteny jo. Enkö mää oo sanonu teille siitä et älkää huutako ennen äänityksii." Hän naurahtaa. Katsomme Nikon kanssa toisiamme ja poistumme sitten äänityskopista. Aleksi tulee pian perässä ja menemme muiden jätkien luokse.

"Suunnitelma muutos, tänää äänitetää Lalli-Tompan rummut. Noitten kahen äänet on ihan menny ettei tollasii nauhoi voi mihinkää laittaa." Aleksi sanoo. Tommi nousee sohvalta mukisematta ja pian he kaksi häipyvät nauhoittamaan rumpuja.

*skip 2h*
POV: Niko
Tommi ja Aleksi tulevat vihdoin takaisin äänityksestä. "Noh saitteko valmiiks?" "Joo kyl me lopulta saatii siit iha hyvä." Aleksi hymyilee ja istuu sohvalle viereeni. "Pitäiskö lähtee huomenna baarii ku on kuitenki perjantai? Huomen voitais sit kokeilla sitä laulun äänittämistäki aamusta?" Sanon ja katson jätkiä. Kaikki nyökkää paitsi Joel. "Mulla on muuta menoa koko huominen päivä ni en pääse treeneihinkään." Joel sanoo yhtäkkiä.
Käännymme kaikki tuota kohti kysyvästi, sillä on ihme, jos Joel Hokka jättää baari-illan välistä. "Ja mikähän mahtaa olla syynä..?"
"En kerro vielä." Joel vinkkaa silmäänsä Tommille. "Siis tietääks Tommi tästä mut me muut ei?" Porko liittyy mukaan keskusteluun.
"Joo Tommi tietää, teki lauantaina sit treeneissä. Jos sillon kokeillaa sitä mein laulujuttuu uudestaa? Huomen vois äänittää Aleksin samplet ja perkussiot tai jotain..?"
"No tehään sitten niin."
———————————————————————
Sanoja: 537
Sori myt tuli vähä lyhyempi osa, oon vaa iha sika busy tänää ni en ehi kirjottaa pidempää. Huomenna Joelilla onki jännittävä päivä😉

♡Blind Channel In The World ♡Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora