SSY|65.BÖLÜM

28 3 0
                                    

Multimedya: Kuzey, Nefes, Aras
Bölüm Şarkısı: Son Feci Bisiklet - Uyku
son feci bisiklet'in neredeyse her şarkısında uzayla ilgili şeyler olması hoşuma gidiyor. sanki ellerinde olsa jupiter'de yaşarlarmış gibi geliyor.

iyi okumalar! 🛸

🍁 🍁 🍁

Dengeler değişmişti, taraflar değişmişti ancak geçmiş değişmemişti. Masanın baş köşesinde oturan adam yalnız başına olduğunun farkındaydı, Kuzey ve Kumsal artık kardeşlerinin ve annelerinin yanında olduğunun farkındaydı. Hepsi bu gece aslında bir şeyler değişse bile bir şeylerin asla değişemeyeceğini biliyordu ancak bu mesele artık geçmişteki hataları dile getirmekten çok gelecekte yaşanacakları değiştirmek içindi. Aras'ın tarafını, Ahter Hanım'ın hayatını değiştirmek içindi. Kuzey ve Kumsal'ın huzuru, Haldun Bey'in hak ettiğini bulması içindi.

Aras dizleri üstüne çöktüğü yerden kalkıp ayakta durduğunda eli annesinin elini tutuyordu. "Bize neler yaşadığını anlat, anne. Sana inanıyoruz."

Haldun Bey, kendi tarafında duran tek kişiyi kaybettiğini onun ağzından işittiğinde başını hızla iki yana salladı. "Aras, oğlum seni etkilemelerine izin verme! Her şey yalan-"

"Sesini kes!" diye bir anda ona çıkıştığında Haldun Bey de dâhil olmak üzere hepimiz ona şaşkınlıkla bakmıştık. Aras'ın gece boyunca süren sakinliği son bulmuş, annesinin onayıyla tüm düşünceleri değişmişti. "Bunca zaman sana inandığım için gurur duyuyor olmalısın. Beni aptal yerine koymak hoşuna gitti mi?"

Adamın kan sızan boynunu tutan eli Aras'a uzanmaya çalıştığında Aras tiksinerek kendini geri çekti. "Bana o pis ellerinle dokunmaya çalışma."

Pis el derken şu anki kanlı elinden bahsetmediğini biliyordum. Annesine dokunan o elleri, Kumsal'ın saçlarını çekiştiren parmakları, Kuzey'in bedeninde izler bırakan o avuçları kastediyordu. Gözleri tekrar Ahter Hanım'a döndüğünde bakışları yumuşadı. "Bu adamla neden evlendin anne?" diye sorduğunda Ahter Hanım burnunu çekti.

"Babam yüzünden. Babasıyla iş ortağıydılar ve evimize para girmeye devam etmesi için onların ortaklığına ihtiyacı vardı. Bir ortaklık içindi."

Para uğruna kızını böyle bir adamla evlendirmek... Cidden, bu yaşımda duymamam gerekecek ağır sözleri hep duymuştum ama işin ucunun bir şekilde hep kadınlara dokunuyor olması sinirlerimi bozuyordu. Para, mevki, lüks şeylerin ne önemi vardı ki içinde mutluluk olmayacaksa? Hayata bir kere geliyorduk ve bunda da tek derdiğimiz kağıt parçaları oluyordu. Bir ev, bir araba için ömür tüketiyorduk ve sonra bunlarla mutlu olmayı bekliyorduk. Nedendi ki? İçinde mutlu bir aile olmayacaksa beton duvarlar ne işe yarardı?

Aras kaşlarını çattı. "Dedem ile konuşmama sebebin bu yüzden miydi?"

Ahter Hanım başını sallayarak onu onayladığında Kumsal araya girdi. "Peki ya anneannem? O buna engel olamadı mı?"

"Nasıl olabilirdi ki? O dönemlerde kadınlar böyle şeylere müdahale edemezdi."

Kuzey devam etti. "Evlendikten sonra sana ne yaptı?"

"B-ben yemin ediyorum çok küçüktüm. Evliliği anlayabilecek yaşta değildim, çocuk sahibi olmaya da hazır değildim ama beni dinlemedi. B-beni hiç dinlemedi ki!"

Kuzey'in elleri yumruk hâline gelmişti ve babasını yumruklamamak için zor tutuyordu kendini. Ahter Hanım'ın gerçekten genç göründüğünü düşünüp durmuştum ve o gerçekten gençti. Evlendiğinde kaç yaşında olduğunu sormak istemiyordum.

Haldun Bey sessizleşmişti. İnkârın bir faydası olmadığını anlamış gibiydi ve sadece dinliyor, eliyle boynunu tutuyordu. Bu sırada Perivan Hanım salonun köşesinde olan biteni dinliyordu, o da her şeyi biliyor gibiydi. Başından beri bu evde olmalıydı.

SON SABAH YILDIZIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin