Chapter 15

28 1 0
                                    

Kini aku berada di dalam kereta haikal dan menuju ke somewhere yang aku taktau tapi as long as dengan haikal its okay. " you nak bawak I gi mana ni" tanya aku tapi haikal tengah focus memandu dan tidak menjawab soalan aku. " youuu I tanya ni nak bawak pergi mana" aku ingin memegang tangan dia tapi haikal menepis perlahan tangan aku. Tipu la kalau tak terasa dengan dia takkan la dia marah aku pasal pagi tadi aku dah explain okay dekat dia siap bagi kiss lagi. Aku tak tahan sangat aku tanya lagi sekali aku tak boleh tengok dia diam and ignore aku " you kenapa ni senyap je dari tadi I ade buat salah ke kalau ade please maafkan I okay baby". " you ni boleh tak duduk diam-diam and senyap sekejap. Nanti dah sampai I bagitau la" kata haikal datar. Ergh pape jela malas layan dia ni dan aku pun taknak ganggu dia memandu kalau dia dah mengamuk silap-silap esok aku tak dapat tengok matahari lagi.

Setelah 20 minit pemanduan haikal pun berhenti kan kereta di salah satu butik yang agak wow okay maybe dia nak ambik baju mommy dia tempah dulu kot. " dah you kita dah sampai dah jom turun" ajak haikal and tanpa buang masa lagi aku pun terus keluar dari kereta dan menuju ke butik tersebut. " hi selamat datang encik. Ada apa yang kami boleh bantu untuk assist encik?" kata salah seorang pekerja butik ni. " ouh last 2 month I ade buat tempahan baju tuxedo and they said dah siap so I datang sini nak try fitting and pick up terus" kata haikal. Dia nak buat apa ye dengan tuxedo bagai ni aku dah la pakai t shirt plain je ni naya kalau dia bawak pergi big event. "ouh okay so boleh saya dapatkan resit untuk kami cari baju encik di wardrobe belakang". Dan haikal pun hulurkan resit kepada pekerja tersebut dan pekerja tu pergi ke belakang untuk mengambil baju haikal ni. " okay here sir ni 2 pasang baju tuxedo yang encik tempah haritu. So encik nak try mana satu dulu yang hitam ni ke atau yang dark blue ni?". " actually saya punya yang warna hitam and the other one untuk orang sebelah ni." What?!? Apa kene ngan dia ni tiber je tempah kan aku tuxedo bagai patut la design sama je color je lain and he know that I like the dark blue color its my favourite formal attire color. " you kenapa kita kene pakai tuxedo ni?. And bila you tempah baju ni I taktau pun" actually banyak soalan kat dalam fikiran aku ni. Belum sempat aku bertanya lagi satu soalan haikal terus mencium mulut aku di depan pekerja kedai yes dia masih ade depan kita orang. Pekerja kedai tu terus tundukkan muka dia and muka aku dah mula merah padam. " you dah janjikan nak ikut cakap I untuk satu harini. So you just follow je I okay. I tempah suite ni untuk formal event ayah I esok our company celebrate his 15 anniversary and also anniversary perkahwinan mommy and ayah I. so I bawak la plus one I iaitu awak la sayang. Okay semua soalan you dah di jawabkan jom try fitting." Aku nak marah pun tak boleh sebab aku taktau nak cakap apa dah sebab dah janji. " ah bang bilik fitting kat mana ye?" tanya aku kepada pekerja dan dia menunjukkan arah di mana fitting room terletak. Aku hanya ucapkan terima kasih dan terus ke bilik persalinan tersebut.

What you waiting for Where stories live. Discover now