" hmmmm sedapnya bau mama masak apa ni?". Tanya along " mama masak lauk kesukaan kamu la ayam masak merah and lauk labu" balas mama. " untung la along mama masak lauk favourite along hmm" kata aku dengan nada merajuk actually aku tak kisah pun tapi saja nak sakat mama. Mama cubit pipi aku manja " eee kamu ni mengadanya". " orang gurau je la ma habis pipi angah nanti haikal tak sayang dah. eh?" aku tutup mulut aku terkejut what did I say just now malunyaaaaa. " wahh tengah angau ke tu angah" sakat mama " mana tak angaunya mama sebab dia baru lepas ke-" belum sempat along habiskan ayat aku dah menyiku pinggang along dengan kuat " aduhhhh sakit la angah!" aku buat muka tak kisah memang salah dia siapa suruh terlepas cakap nasib sempat potong ayat dia. " apa ni gaduh-gaduh depan rezeki ni papa hempuk kepala kamu berdua baru tau" okay papa dah datang so kene behave papa ni luar nampak lembut je sopan je tapi kalau mood garang dia dah datang you know whats gonna happen next. Lepas tu semua pun ambil duduk di meja makan.
Selepas dinner bersama macam biasala muka aku jugak yang kene kemas meja and cuci pinggan dengan mama. " eh mama biar along yang kemaskan mama jangan buat kerja biar along dengan angah yang setelkan mama and papa rest dekat depan okay". Mama hanya menganggukkan kepala dan dia tak persoalkan pun maybe mama penat kot so bila ade along ni kurang la sikit beban dia buat kerja rumah ni. Semasa aku mengelap pinggan dan susun pinggan di dalam cabinet along datang kepada aku " angah taknak bagitau ke apa yang terjadi harini?" here we go again aku dah agak dah kenapa along tiba-tiba nak tolong kat dapur ni mesti ade plan lain. " just like I said im not ready okay. Can you understand me first" balas aku dan aku sambung Menyusun pinggan. Along tahan aku untuk berhentikan aku dari Menyusun pinggan. " but sampai bila ngah." Kata along. " sampai angah ready la but sekarang ni tak ready lagi okay do you understand?. Sekarang ni angah dah setel kat dapur I want to go upstair. You can stay here" kata aku yang malas nak layan along ni. Along hanya tengok aku pergi dan mengeluh.
" eh angah cepatnya naik atas duduk la dulu dengan kami semua ni" tanya papa and dia ajak aku duduk sekali dengan dorang but aku insist aku dah penat sangat harini. " ouh takpe pa angah ngantuk la tadi penat keluar dengan haikal" balas aku malas mata aku ni dah sepet dah ni dan aku pun teruskan Langkah masuk kedalam bilik aku. Dan aku terus lompat atas katil dan mengeliat perut dah kenyang mata pun dah mengantuk goodnight semuaa. Aku tutup semua lampu di bilik aku dan tidor dengan tenang.
YOU ARE READING
What you waiting for
Teen FictionCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...