3 minggu pun sudah berlalu dan aku menjalankan aktiviti harian aku seperti biasa. Haikal sekarang menjadi lebih protektif sehingga ia tidak membenarkan aku ke kolej. " sayang can you not go" kata haikal lembut. " no haikal, lagi beberapa minggu I nak final exam so do you and then kita akan intern" bebel ku. " hmm yela sayang jangan lupa lepas kelas you kita buat check up baby." Aku hanya menganggukkan kepala sahaja. Haikal mengusap perut ku perlahan " baby jaga mama untuk daddy ye" ucapnyaTiada benda yang menarik sepanjang aku berada di kampus. Bob and aliah juga menjadi sangan protektif terhadap ingatkan haikal je fenin pala. " guys relaks" kata ku yang melihat perangai bob and aliah yang memegang tangan aku yang hendak turun dari tangga. " kita taktau yang kau akan terjatuh dari tangga ni so to be safe we hold your hand" ujar alia. " isn't it too much" kata ku. " no" kata mereka berdua serentak. Kami beritga pun tiba di café kampus dan terdapat 2 jejaka tampan haikal and Amirul berada di satu meja. I guess mereka dah berbaik siap boleh bergurau lagi. " sayang sini" panggil haikal yang melihat keberadaan aku. Kami pun berjalan menuju ke arah mereka. " hi b" sapa aliah kepada mirul " hi cinta" balas Amirul aku yang melihatnya ingin muntah dengan ucapan mereka. " hi sayang" tegur haikal dan tangannya ingin melingkar ke pinggang ku dan aku menepisnya. " guys please respect orang single macam aku" kata bob dan kami semua hanya gelak sahaja dengan perkataan bob. "chill bob" kata aliah bob hanya rolling eyes sahaja.
Selepas selesai sesi pembelajaran di kelas haikal telah setia menunggu ku di hadapan fakulti aku. " jom sayang" ucapnya dan dia membuka pintu untukku macam biasa. Kami berdua menuju ke klinik kesihatan. So ini bulan pertama aku membuat pemeriksaan. Kami pun tiba di klinik tersebut. " hi saya ada appointment sebelum ini" kata ku kepada receiptionist tersebut. " Okay tunggu sebentar ye cik" kata nurse itu. " okay jadi ini nombor giliran cik, cik boleh duduk dulu sebelum nombor giliran cik" kata nurse tersebut dengan ramah. "okay terima kasih" kata ku dan memberikan senyuman aku yang manis " sama-sama cik" dan muka nurse terbut kemerah selepas aku memberikan senyuman itu tadi. " puas dah gatal dengan nurse tadi" kata haikal yang melihat sahaja perbuatan tadi. " mana ada gatal" kata aku selamba. Haikal hanya melihat aku sahaja dengan tatapan kesal. " nak jadi bapak orang pun still jealous" kata ku mengejek. " mestila you senyum kat dia kot" kata haikal tak puas hati. " senyum kan sedekah" ucap ku. " ikut you la" kata haikal. merajuk pulak mamat ni " okay sayang sorry" kata ku manja sambil memeluk lengannya dan haikal pun mengusap kepala aku senang je nak puju dia ni. Nombor giliran aku pun telah tiba dan kami pun memasuk ke ruangan doctor. " hi good afternoon cik noah and husband" ucap doctor lelaki tersebut dengan ramah. " okay so harini saya akan check keadaan janin cik noah dalam perut" kata doctor tersebut. " okay cik noah boleh naikkan sedikit baju ye" perintah doctor tersebut. Doctor tu pun menaruk sedikit jel di atas perut ku sejuk jel tersebut. " okay so kita boleh lihat anak cik noah" ucap doctor tersebut. " mana-mana" kata haikal yang teruja ingin melihat. " so anak cik noah berada dalam keadaan yang sihat" kata doctor tu lagi. " jadi saya nasihatkan encik noah untuk sentiasa consume vitamin to build up your immune system during pregnancy" nasihat doctor. " bila kita boleh tahu gender anak saya doctor" soal ku. " because the baby is still too young so saya tidak berapa nak pasti. Nanti cik noah dah masuk 14th week of pregnancy baru boleh dapat tahu" terang doctor tersebut. " sepanjang 3 minggu ni ada rasa tak sedap badan ke" soal doctor tersebut.
" takde tapi saya selalu mengidam doctor" kata ku. " haha craving during pregnancy is normal even my husband selalu minta bukan-bukan so as a husband kene tabah je la dah sayang kan" ucap doctor itu. " doctor pun?" soal ku " ye saya jugak gay jangan risau its normal right now kan" kata doctor tu lagi aku hanya menganggukkan kepala sahaja. " cik noah jangan risau pregnancy untuk male pregnant tak lama maybe sampai 8 bulan sahaja" ucap doctor tu lagi.
YOU ARE READING
What you waiting for
Teen FictionCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...