Selepas pemeriksaan di klinik kami berdua kini berada di dalam kereta untuk pulang ke rumah. " sayang dengar apa yang doctor cakap tadi" haikal mengingatkan aku hanya mengiyakan sahaja. Ringtone telefon haikal pun berbunyi dan dia mengangkat panggilan itu " hello, yes ma, okay I'm on my way. Ouh yeah and also I bring someone to you" ucapnya. " okay bye ma luv you muah" dan panggilan itu pun berakhir. " sayang mama ajak makan kat rumah." Kata haikal aku memandang haikal tak percaya. " you je la pergi I taknak" kata ku menolak. " tak boleh macam tu I kan dah janji ngan you I nak jujur depan dorang nanti" ucap haikal lagi. " sayang boleh tak kita tukar panggilan kita nanti?" ujar haikal dan noah memandang haikal. " tukar panggilan maksud you?" kata ku. " ala macam couple panggil each other lepas kahwin abang ke,hubby ke or daddy ke kita kan nak jadi parent dah" ujar haikal aku tergelak. " sayang kenapa gelak I serious tau" kata haikal lagi. " hahahah takde la tiber je you ni lagi pun siapa yang nak kahwin kat sini" kata ku. " kita la nak kahwin nanti I akan lamar you depan parents kita" ujarnya. " apa-apa jela tapi tentang panggilan tu I takleh la pelik nak panggil you abang? Kita ni sebaya okay" ujarku. " yela sayang abang tunggu sayang ready" kata nya aku hanya pandangnya dengan tatapan aneh. Dia menarik tangan aku dan mengenggamnya.
Kami berdua pun tiba di rumah agam haikal. yup its big as hell besar gila nak mampos the last time I go to haikal house its not this big. Aku melihat sekeliling rumah nya " sayang ni rumah parent abang and the last time time you went tu rumah singgah parent I je" ujarnya yang melihat aku bingung dengan kebesaran rumah haikal. " haikal are you serious we doing this right now?" kata ku yang haikal menggelarkan dirinya 'abang' like eww haha. " what? I will start it now so that you akan biasa okay sayang" kata nya. " but not infront your parent nanti okay?" kata ku. " okay sayang, dah jom masuk" kata haikal dan kami berdua menuju ke pintu utama rumah itu. Haikal menekan loceng dan pintu tersebut di buka oleh pembantu rumah ni. " selamat petang encik haikal dan kawan sila kan masuk" jemput pembantu rumah tersebut
" hi anak mommy dah sampai" sapa seseorang iaitu Datin maria mommy haikal dan dia mencium pipi anaknya. " hi mommy" jawab haikal dan memeluk mommynya. " mommy ni haikal ada bawa seseorang ni" haikal introduce aku. " hi datin, saya noah kawan haikal" sapa aku dengan sopan dan menghulurkan tangan tanda ingin salam. Dan mommy haikal menyambut salam aku dengan senang. " takyah panggil datin panggil mommy je" ucap mommy haikal. " mommy panggil kamu ni sebab kami nak bincang sesuatu dengan kamu" kata mommy haikal. " pasal apa mom" soal haikal. " tapi kene tunggu orang ni sampai dulu" jawab maria. " hah haikal dah lama sampai?" soal papa haikal yang sedang turun dari tangga Dato' azman . " tak la baru je pa" jawab haikal sambil menyalam tangan ayahnya. " tak silap papa ni anak kawan papa" kata dato' azman sambil memandang kea rah kamu. " ayah kamu nama khalid kan" soal papa haikal. " ye uncle nama ayah saya khalid" jawab ku sopan. " hahaha first time jumpa kamu" katanya. 'ting tong' bunyi loceng rumah pun berbunyi menandakan ada orang di luar. Dan pembantu rumah pun rushing membuka pintu. Tetamu itu sangat familiar bagi ku perempuan yang keluar bersama haikal tempoh hari." hi sampai dah bakal menantu mommy" kata datin maria sambil memeluk perempuan tersebut. Aku memandang haikal dan inginkan penjelasan haikal hanya menggelengkan kepalanya sahaja tanda tidak tahu. "ni siapa auntie?" soal perempuan tersebut sambil memandang ke arah aku. " ouh ni kawan haikal noah Namanya" mommy haikal menjawab pertanyaan perempuan tersebut. " hi noah, nama I aina" kata perempuan tersebut memperkenalkan diri aku menyambut salam perempuan itu, " noah" kata ku singkat. " so kami di sini ingin berbincang berapa lama lagi kita akan Tangguh perkahwinan antara haikal dengan aina" kata laki tersebut mungkin ayah aina. Korang mesti pelik lepas 3 minggu haikal masih tidak berkahwin ini sebab haikal meminta kepada kedua ibu bapa aina dan juga haikal untuk menangguh kan terlebih dahulu majlis dengan alasan perkara ini terlalu cepat untuknya dia inginkan masa. Sepanjang 3 minggu itu juga haikal menjaga makan minum aku seperti dia janji dengan ayah and mama. " boleh tak kita Tangguh lagi?" ucap haikal dan semua orang di ruangan tersebut melihat kearah nya. " kamu nak Tangguh berapa lama lagi haikal,kad jemputan kita dah bagi kat semua pak mak sedara kawan-kawan papa pun dah dapat jangan Malukan kami haikal" kata dato' azman yang kesal dengan anaknya yang sorang ini. " betul apa kata papa tu haikal" maria sokong dengan ucapan suaminya dia tidak ingin di Malukan oleh saudara mara.
YOU ARE READING
What you waiting for
Teen FictionCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...