Chapter 23

33 2 0
                                    

Aku tengok Haikal yang dah siap pakai baju. Aku bangun dari katil dan berjalan ke arah meja soleknya. Tangan aku melingkar di pinggangnya, memeluk dia dari belakang. "Wanginya sayang I ni," aku cakap sambil cium pipi dia.

Haikal senyum, tapi dengan nada pervert dia menjawab, "Nakal eh you sekarang. Nak ke?" Dia pun pusing badan menghadap aku, tangan dia naik usap pipi aku. Dia rapatkan muka dia ke arah aku dan berbisik, "I rasa tak jadi la nak keluar. Why not kita stay je dalam bilik ni?"

Aku tolak dada dia dengan lembut, cuba jauhkan diri. "Apa you ni. Tadi call kata nak sarapan sama-sama," aku balas dengan muka geram.

Haikal gelak kecil. "Sayang, you tengok sekarang pukul berapa. Dah nak masuk lunch time pun," dia jawab sambil tunjuk jam.

Aku buat muka tak puas hati. "Whatever la. Yang penting sekarang ni I lapar gila. Baby, can we eat lunch at Beriani Ipoh? I rindu ayam masak merah dia."

Haikal senyum lebar. "Anything for you, sayang. Lagipun lama kita tak makan situ."

"Yeay, jom! Tapi kali ni you drive kereta I, okay?" Aku cuba passing tugas memandu ke dia.

"Aik, tadi kata nak drive. Sekarang suruh I pulak," dia balas sambil angkat kening.

"Ala baby, please... I tak confident la kalau ada orang tumpang. Nervous!" Aku buat muka puppies eyes, berharap dia akan cair, tapi Haikal hanya gelak.

"Kalau macam tu, apa guna ada lesen kalau tak nak bawak kereta? You nak simpan buat kenangan je?" Haikal mula membebel, tapi aku tahu dia sebenarnya nak tolong aku overcome rasa takut ni.

"Babe, u nak takut apa? Kalau you asyik takut je, sampai bila-bila you takkan berani. Imagine kalau ada emergency, takkan nak tunggu Grab atau naik bas. Kalau pandai bawak kereta, you boleh pergi mana-mana. Nak datang rumah I hari-hari pun senang," dia sambung, berjela nasihatnya.

Aku akhirnya mengalah. "Okay, fine. I bawak, tapi kalau ada apa-apa jadi, jangan salahkan I," aku balas pendek, sambil tarik nafas panjang.

"Macam ni la baby I. Meh sini nak cubit sikit sebab mengada sangat," dia gelak sambil cubit pipi aku perlahan.

"Okay, let's go!" Haikal tarik tangan aku menuju ke pintu bilik.

Kami turun ke ruang tamu bawah. "Maid!!" jerit Haikal panggil pembantu rumahnya. Aku pandang dia pelik, tapi ya la, orang memang panggil pembantu rumah maid kan.

"Ya, Encik Haikal. Maaf tadi saya kat dapur," jawab pembantu rumah sambil membongkok, macam gaya orang Korea bow 90-degree.

"Takpe. Saya nak bagitau yang saya nak keluar kejap. Kalau Datuk Datin tanya, cakap je saya takde kat rumah," kata Haikal, memberi arahan.

Aku tersenyum kecil dan melambaikan tangan ke arah pembantu rumah tu. "Kami pergi dulu, ya," aku ucap sebelum Haikal tarik tangan aku keluar dari rumah.

What you waiting for Where stories live. Discover now