Chapter 61

33 2 0
                                    

" hi noah, how are you" ucapnya terlebih dahulu. " fine" jawab ku sepatah. Dan dia memandang ke arah perut ku yang telah kelihatan membesar dan dia pun mengusap perlahan perutku, aku tersentak dengan perbuatan haikal boleh je aku hendak menepis tapi I don't want to ruin this moment this is the only moment that I want to catch. Sebab telah biasa dengan haikal yang sering berbual dengan perutku I mean our babies. " hi, anak daddy dah lama kita tak berbual sebab salah daddy yang buat mama larikan diri dari daddy" haikal mula berbicara dengan anak yang berada di dalam perut noah. " 4 bulan lebih jugak mama larikan dari daddy finally tuhan mempertemukan kami balik, kalini dad takkan lepaskan mama" kata nya sambil melihat ke arah aku, aku memandang haikal dengan penuh pertanyaan. " what do you mean haikal" kata ku. " maksud daddy, daddy nak kahwin dengan mama sorang je bukan orang lain biar la semua orang menentang dengan hubungan kita daddy still choose mama." Kata nya lagi sambil mencium perlahan ke perut ku. " sayang" panggil haikal dan aku memandang ke arah nya dia terus mencium aku di bibir. Dan semua pelanggan di café ini melihat kami berdua 'awww' kata mereka sambil. Aku menolak perlahan haikal muka aku kemerehan dengan tindakkan haikal yang mengejut itu. " I miss you" kata nya tiba-tiba perut ku terasa senak kerana bayi di dalam perutku menendang maybe dia rindukan ayah nya. " aduh" kata ku yang menahan sakit " kenapa sayang"tanya haikal " baby kicking" jawab ku. " sayang jangan tendang mama kuat sangat nanti baby keluar daddy gomol awak puas-puas" kata nya.

Aku melihat bob masuk kembali ke dalam café dan aku mengajak bob untuk pulang I have to adapt whats goin on. " bob jom" ajakku sambil mengemas barang aku dan ingin keluar dari café tersebut. " sayang please" kata haikal sambil. " no haikal we're over since the day your father kick me out from his house" kata ku datar I still remember it vividly and it breaks my heart dan aku pun berlalu pergi terus menuju ke kereta. Bob hanya memandang haikal dengan tatapan yang kesian dengan nasib haikal,bob pun menepuk bahu haikal memberikannya semangat dan terus menyusul mengikut noah. Haikal juga turut mengejar noah. Setelah kami berdua di dalam kereta haikal mengetuk tingkap kereta bob " sayang please jangan tinggalkan I lagi" kata haikal di luar kereta aku tidak sampai hati melihat haikal seperti ini " just go bob" kata ku tanpa melihat ke arah luar kereta. " bob please jangan pergi biar aku cakap dengan noah jap" ujar haikal lagi bob melihat ke arah aku dia tidak sampai hati melihat apa yang berlaku " bob jalan je aku cakap" dan bob mula kan perjalanan pulang. Haikal mengejar kereta kami " noah please noah let me explain,arghhhh" sehingga kereta bob hilang dari pandangannya dan haikal melutut jatuh ke tanah.

Sepanjang perjalanan ke rumah suasana di dalam kereta sunyi sehingga bob mula bersua " you don't have to do that to him,noah" ucap bob yang memecah kan kesunyian di dalam kereta aku hanya mengabaikannya sahaja apa yang di katakan oleh bob dan suasana pun kembali senyap aku melelapkan mata aku sehingga tiba di rumah.

Aku dan bob pun tiba di rumah dan aku lihat kereta naim berada di car porch menandakan dia telah pulang tapi aku tidak mengambil pusing aku terus masuk kedalam rumah. " hi noah you're back" kata naim sambil tersenyum kea rah aku, aku hanya mengabai sapaannya dan terus menuju ke bilik aku dan menutup pintu dengan sedikit kuat aku tahu aku hidup menumpang je kat rumah ni nanti kang kalau aku hempas kuat-kuat pecah pulak pintu tu aku yang susah nanti. Naim hanya melihat sahaja kelakuan aku dan dia memandang bob dengan penuh pertanyaan.

whats goin on bob" soal naim pada bob. " kita orang terserempak dengan haikal tadi dekat café " jawab bob. " what did haikal do to him" soal naim lagi yang curious dengan apa yang terjadi terhadap aku " haikal buat kecoh dekat café tu but nothing serious pun everything is undercontrol, but tula kesian kat haikal he got no chance to explain to noah" jawab bob sambil menceritakan apa yang terjadi di café.

" I'm going check on him" kata bob dan naim menganggukkan kepala dan bob pun menuju ke bilik noah. Pintu bilik naim di ketuk " noah boleh aku masuk" tanya bob yang telah pun masuk ke dalam bilikku, bob melihat keadaan noah yang masih senyap dan termenung di atas katilnya sambil mengusap perutnya perlahan. " bob aku keterlaluan sangat ke" soal noah tanpa melihat kearah bob. Bob mula mendekati noah di atas ranjang dan bob duduk di sebelah noah. Bob mula mengambil nafas sebelum dia mulakan perbicaraannya " yes kau agak keterlaluan noah,you should give him some space for him to explain it to you" kata bob. " tapi aku taknak kacau rumah tangga orang bob walaupun bukan aku orang ketiga tu" kata noah sendu. Bob mengangguk faham dengan situasi noah. " everyone deserve a second chance noah, lagipun kau tak kesian ke kat anak kau nanti membesar tanpa ayah dia. Fikir noah try to fix your relationship if not about you guys maybe think about your child future" kata bob mungkin apa yang di kata kan oleh bob betul kalau aku patut betulkan hubungan aku dengan haikal he's a father of this child. " sekarang ni kau rehat lupakan apa yang baru berlaku tadi. Don't think too much its not good for your health and baby I don't want you to be more stress, aku pergi dulu okay anything text me" ucap bob dan berlalu pergi meninggalkan aku di dalam bilik.

What you waiting for Where stories live. Discover now