" hi nama I haikal and you can call me baby I mean sayang I mean haikal" kata haikal yang sedang memperkenalkan diri dan cuba untuk flirting dengan aku. " excuse me are you trying to flirt with me if yes sorry i am not interested thank you" balas aku. Aku mula bangun dari tempat duduk aku dan mula mengemas barang untuk lari jauh dari mamat gatal ni omg kenapa bukan crush aku yang tegur camtu. Dan haikal pun mula rush keluar dari library dan mengejar aku. " hey sorry okay, jangan la sombong sangat orang ajak berkawan je if nak lebih dari kawan pun okay" kata haikal dengan senyuman manis sambil tahan tangan aku. " lepas la kenapa nak kene pegang-pegang ni malu la orang Nampak" kata aku. " oops sorry my bad. Btw its not fair that you dah tau nama I tapi I taktau lagi nama you so what is your name cutie?" soal haikal untuk menanya nama aku. " my name is non of your business can you stop bothering me. You just annoyed me" so aku pun mula beredar dari situ dan menuju ke kelas. ' its okay baby you play hard to get satu hari nanti kau akan jatuh cinta jugak kat aku' kata haikal dalam hati dan dia dapat panggilan telefon dari Amirul " ouh hello bro yeah I'm coming right now".
Di dalam kelas bob dan lia bertanya kepada aku mana aku pergi waktu dorang ke café. Bukan aku dah bagitau bob ke aku lepak library kang kalau aku dah hempuk nyawa budak ni menggelupur nyawa kau bob nasib sayang je huhu. "wei nyah kau pergi mana tadi waktu kita orang dekat café kau tau classmate Amirul tu si haikal tak senang duduk sebab kau tak lepak ngan kita orang tadi " kata lia yang sedang merepek apa pun aku taktau. " kau merepek apa ni aliah aku kenal dia pun tak in fact aku first time jumpa dia sem ni tapi cara kau cakap tu macam dia dah kenal aku lama" balas aku. " omg nok kau taktau actually dia ade je perasan kita ni tapi dia jenis yang tak tegur orang dulu so maybe dia malu kot but semester ni dia punya feeling dah mencanak-canak kat kau" explain lia. " okay so?" aku membalas dengan rasa yang annoying. " okay so since boyfriend aku ni classmate dengan dia so he got his chance la nak rapat dengan kau tapi before that dia rapat dengan aku and bob dulu mintak restu kita orang dulu baru boleh bercinta dengan kau eyy budak ni.btw you've been single for too long tak sunyi ke at least kau ade seseorang untuk teman kau if kau rasa sunyi and perlukan seseorang just please noah give him a chance I know he can treat you better" kata lia dengan harapan yang sangat tinggi ye perempuan ni confident betul mana nak beli shopee ade tak?. " aku bukan taknak nyah tapi I'm not ready for this okay can you understand me first?" balas aku ye aku tak ready untuk bercinta lepas beberapa kali fail. Lia hanya mengangguk faham lia dengan bob je la tempat aku meluahkan perasaan sekarang kene tinggal dengan boyfriend pun takpela asalkan dorang tak tinggalkan I love you guys ketat ketat.
YOU ARE READING
What you waiting for
Ficção AdolescenteCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...