Malam itu loceng rumah keluarga khalid pun kedengaran 'ting tong' ayah menyuruh fahmi untuk melihat siapa yang datang. "hi!!!" jerit mereka berdua siapa lagi kalau bukan bob & aliah mereka datang dengan penuh tangan semua hadiah untuk anak nya tuah. " bob aliah jemput masuk" kata mama yang datang ke pintu masuk dan mereka berdua bersalaman dengan mama dan ayah baru mereka menuju ke arah aku yang masih menukar lampin tuah. "hi babyyyyyy" kata bob sambil mencubit pipi baby noah gemas. " kau bob tegur anak aku dulu, dah la masa bersalin korang dua tak jenguk aku pun" kata ku merajuk dengan dua orang kawan aku ni. " alololo mak orang ni pun eh salah bapak orang ni pun jangan la merajuk kita orang busy sikit" ucap aliah memujukku. " ni kita orang ada hadiah untuk baby tuah" kata bob dan memberikan hadiah tersebut kepada aku " untuk tuah je,aku?" kata ku cemberut dan aku membuka bungkusan balut hadiah tersebut dan mempunyai banyak baju bayi yang mereka beli untuk tuah " korangggg, you don't have to do this. Dah banyak baju aku belikan untuk tuah, anyways thanks guys I appreciate it so much" dan aku memeluk mereka berdua. " kita orang bukan ada hadiah untuk tuah je, for u also have don't worry" kata aliah " hahhh mana-mana" kata ku sambil melihat keliling mencari hadiah aku sebab dorg hanya bawak semua hadiah untuk tuah ada mainan baju kelengkapan bayi dan lain-lain laa takpayah aku nak keluarkan duit lagi kahkahkah
"Mana ada korang tak ada pun," kataku dengan penuh semangat. Mereka berdua hanya menggelengkan kepala. "Ada di luar, barangnya berat sangat," kata Bob. aku pun bergegas keluar rumah untuk melihat hadiah apa yang akan diberikan oleh mereka. Mungkin kereta? Hahaha, kaya sangat mereka berdua. Sambil aku melihat sekeliling, ada orang yang menegur aku. "Noah," katanya. aku berpusing untuk melihat siapa gerangan itu. "H-Haikal," ucap aku terkejut dengan kehadiran Haikal. aku cepat-cepat melangkah untuk masuk semula ke rumah, tapi ada tangan yang menahan langkah aku. "Noah, tunggu. Boleh kita berbincang?" katanya. aku mengangguk setuju. aku perlu kurangkan ego aku.Kami berdua kini berada dia kerusi Panjang di halaman rumah ku. " hi noah, how are you?" haikal memulakan perbicaraannya dan aku mengangguk tanda aku okay kenapa aku tak boleh nak cakap ni?!?!. " awak marah abang lagi ke?" kata haikal, aku hanya menggelengkan kepala sahaja. Haikal masih menggelarkan dirinya abang " kalau tak marah lagi kenapa taknak cakap dengan abang." kata haikal lagi,haikal mencuba memegang tangan aku dan memasukkannya ke dalam genggamannya. Dan aku dapat merasakan kehangatan dari genggaman tangannya. Aku rindukan momen seperti ini, I don't have a word to say sebab aku tidak mengharapkan haikal akan datang but he did. Aku hanya memandang ke arah genggaman tangan kami. Haikal mengusap tanganku,membawanya ke bibirnya dan menciumnya sambil berkata " saya rindukan awak noah" katanya sendu. " noah please say something"
"Saya nak masuk sekejap, tengok Tuah," kataku, mencari alasan untuk keluar dari suasana yang agak canggung. "Bolehkah abang ikut tengok anak kita?" Haikal meminta izin untuk melihat anaknya. aku mengangguk, memberikan izin dengan senyuman kecil. Kami berdua melangkah perlahan menuju bilik Tuah, suasana hening seketika, hanya suara derap langkah kaki kami yang terdengar. Di pintu bilik, Haikal berhenti sejenak, menarik nafas dalam-dalam seolah-olah mempersiapkan diri untuk bertemu dengan buah hatinya.Bob dan Aliah menoleh ke arah kami. "Tuah tadi dah mama bawak masuk tidur, dia nangis dari tadi," kata Aliah. "Terima kasih jaga Tuah," ucapku, dan mereka hanya mengangguk sebagai balasan. Aku mengetuk pintu perlahan, dan mama membukanya. "Masuklah, Tuah tengah tidur tu," kata mama dengan suara lembut. Kami berdua pun masuk ke dalam bilik, berjalan dengan hati-hati agar tidak membangunkan Tuah yang sedang tidur nyenyak.
Dalam bilik yang redup, kami melihat Tuah yang sedang tidur dengan nyenyak. Wajahnya yang comel itu tampak begitu tenang. Haikal perlahan-lahan mendekati buaian dan memandang anaknya dengan penuh kasih sayang. Dia meraih tangan kecil Tuah dan memegangnya lembut. "Dia memang sangat comel," bisik Haikal. aku hanya tersenyum, merasa bahagia melihat interaksi antara ayah dan anak ini. Kami berdua duduk di sisi buaian, menikmati momen ini dalam diam, hanya suara nafas Tuah yang terdengar.
Tiba-tiba, Tuah menggeliat dalam tidurnya, membuat Haikal sedikit terkejut. Namun, dengan lembut, Haikal mengusap kepala Tuah, berusaha menenangkannya. "Shhh, daddy di sini, Tuah," bisik Haikal perlahan. Tuah pun kembali tenang, tidurnya semakin dalam. Kami berdua terus duduk di sisi buaian, menikmati ketenangan malam sambil mendengar deru nafas Tuah yang lembut. Walaupun hanya sejenak, momen ini terasa sangat berharga.
Setelah beberapa saat, Haikal bangkit dari duduknya. "saya rasa saya perlu tidur juga. Besok pagi abang perlu bangun awal," kata Haikal sambil menguap. Aku hanya mengangguk dan memandang Haikal yang perlahan meninggalkan bilik. Aku tersenyum, merasa bersyukur dengan hari ini. Walaupun ada sedikit drama, tapi akhirnya semuanya berakhir dengan baik. Aku berharap esok hari akan lebih baik lagi. Selamat malam, Tuah. Selamat malam, Haikal. Selamat malam, dunia.Manakala,
Bob dan Aliah masih di rumah Noah, menikmati malam yang indah. Mereka duduk di teras belakang, menatap langit yang penuh bintang sambil mengobrol tentang apa saja. Mereka tertawa, berbagi cerita, dan menikmati waktu bersama. Mereka berdua merasa begitu bahagia dan bebas. Setelah beberapa saat, mereka memutuskan untuk pulang dan berpamitan dengan noah.
YOU ARE READING
What you waiting for
Roman pour AdolescentsCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...