Chapter 48

47 3 0
                                    

    Keesokkan paginya "hoek hoek" what is wrong with me kenapa tiba-tiba rasa nak muntah pagi-pagi ni. Rasa ingin muntah aku datang kembali "hoek hoek" muntah bagai nak rak isi nya takde. Bob terdengar suara aku di dalam bilik air " noah are you okay, macam teruk sangat je" kata bob yang melihat keadaan aku yang masih menunduk di mangkuk jamban. " takde pape aku okay je ni cuma rasa mual-mual dengan pening sikit" kata ku. " akua da Panadol dalam bag jap aku bagi kat kau maybe semalam kau seronok sangat main air kan dah demam" leter bob yang sedang mengambil Panadol dan menghulurkan kepada aku. " thanks bob" aku pun mengambil ubat tersebut dan menelannya dengan air putih. " wei alia ajak kita pergi breakfast dekat rumah mak Amirul so we need to get ready asap okay noah" kata bob. " takpe bagi aku mandi dulu aku tengok kau ni teruk sangat dah morning sickness macam orang mengandung dah" ujar bob lagi. Mengandung? Hahahaa tak mungkin lelaki boleh pregnant mengarut je bob ni gurau tak beragak. Selepas bob selesai aku pun segera bersiap.

    Ketukkan pintu bilik aku dengan bob kedengaran aku membuka pintu tersebut dan alia berada dihadapan pintu masuk aku menyuruh dia menunggu di dalam sementara aku dengan bob packing pakaian kita orang sebelum check out. " korang ni last minit baru nak pack semalam buat apa?" alia membebel tengok kami berdua baru nak berkemas. "semalam penat sangat do kita orang terus tidor" kata bob dengan muka kesian. " okay done lets go" ajak bob yang telah selesai. " bye room see you when I see you I will come back for you baby" kata alia mengucapkan selamat tinggal kepada bilik parah dah dia ni.

      Kami pun menunggu bob berurusan dengan receiptionist untuk check out bilik dan menyerahkan kunci bilik. " jap kita tunggu Amirul dia naik grab datang sini. Lagi 5 minit dia sampai." kata alia. Lima minit pun berlalu dan Amirul telah tiba dia willing untuk memandu ke rumah nya. Sepanjang perjalanan ke rumah boyfriend alia aku hanya termenung sahaja di luar tingkap. Sekitar 20 minit pemanduan kami pun tiba di rumah ibu Amirul. Aku melihat sebuah kereta yang agak familiar parking di perkarangan rumah Amirul tapi aku tidak ambil pusing. Dan kami berempat berada di hadapan pintu masuk rumah. " ibu ni kawan-kawan dah sampai" ucap mirul yang memanggil ibunya. Ibu Amirul pun muncul aku bob alia terus menyalami tangan ibunya. " ni noah,bob dan cinta hati mirul alia" Amirul memperkenalkan kami bertiga muka alia merah lepas dengar ucapan Amirul. " terima kasih makcik jemput kita orang breakfast sekali" kata alia dengan sopan cehh nak pikat hati mertua la tu. " apa panggil makcik korang boleh panggil ibu" kata ibu Amirul. " bukan selalu Amirul ajak kawan- kawan dia datang rumah lagi-lagi bawak bakal menantu ibu" ibu cuba mengusik Amirul dan alia muka mereka berdua merah-merah tahan malu ee annoyingnya.

      " jom la duduk kat meja makan sarapan, Amirul kawan kamu dari kamu keluar tadi dia dah tunggu kamu" kata ibu yang memberitahu kawan Amirul juga turut ada bersama. " alamak lupa la sian pulak dia"ucap mirul dan kami pun menuju ke meja makan. 1 detik 2 detik 3 detik dug apa dia buat kat sini?!?! Aku terkejut dengan kehadiran haikal dan naim? Apa dia buat kat sini. Bob dan alia memandang ke arah aku. Aku hanya menggelengkan kepala tanda tidak tahu dan menunjuk ke arah Amirul dia yang ajak. Amirul perasan dengan tingkah kami bertiga " sorry bro lama dah ke tunggu" ucap mirul memecah kan suasana yang awkward. " eh takpela, tapi takpe kan cousin aku sorang ni join kita dia ni sibuk nak ikut tadi" kata haikal sambil memandang ke arah aku. " eh takpe lagi ramai lagi bagus" kata Amirul

       " borak apa lagi tu makanan dah terhidang jom la makan" kata ibu yang menjemput kami semua untuk menikmati hidangannya. " hehe baik bu" kata kami semua dan mula mengambil makanan. " you macam mana dia boleh ada kat sini. Kan I dah cerita kat you semalam they're not in good condition" kata alia berbisik kepada Amirul. " pagi tadi dia text I ajak breakfast tapi I dah janji dengan you. Lagipun I dah lama tak jumpa dia so I ajak la dia sekali but then I lupa yang dorang dah putus" balas mirul. " ehem korang berdua ni berbisik apa" kata ibu dan kami semua melihat kearah aliah dan Amirul. " hehe takde pape ibu ni aliah mintak ayam goreng dia cakap sedap nanti dia nak belajar dengan ibu" Amirul menggorengkan ayat supaya taknak dorang ni sus. " betul tu ibu nanti senang-senang aliah belajar degan ibu" kata aliah ibu hanya tersenyum mendengar bakal menantu nya memuji masakkannya ibu Amirul ni memang kenan sangat la dengan alia. " kalau sedap tambah ye semua help yourself orang putih cakap" tu hah ibu pun speaking tau. Aku mengeluarkan telefon aku dan membuka notes untuk menaip sesuatu. Dan aku berbisik kepada "bob" bob perasan dan melihat notes yang aku tunjuk kepada dia ' kau perasan tak dia dari tadi pandang aku siot' bob mengambil notes tersebut dan membalas ' kau buat lek je' aku melihat balasan bob ' tapi bukan dia je naim pun' bob membalas ' I wonder why naim ikut sekali' . ' itula pasal' balas ku

        "chat siapa tu noah" soal naim aku terkejut dengan teguran dia. " ouh ayah text dah check out ke belum" tipu ku. Naim hanya menganggukkan kepala. " saya dah habis makan. Pinggan ni biar noah yang basuh" pelawa diri aku untuk membasuh pinggan. " eh takpe letak je nanti Amirul yang kemas semua ni" kata ibu Amirul hanya padan ibunya dengan kesal. " takpe bu" kata ku. "noah" aku dengar suara seseorang menegur aku. " kau buat apa kat sini" soal ku " I kat sini breakfast la sebab boyfriend kawan u ajak" kata haikal selepas selesai basuh aku gabung semula dengan dorang di meja makan. Selepas aktiviti makan aku decide untuk mengelilingi kawasan rumah Amirul. " hi noah" aku terkejut dengan sapaan seseorang " hi naim" aku membalas sapaan naim. "ingatkan you dah balik kl dah" kata naim. " jap lagi kita orang balik you tak suka tengok I ke hahaha" gurau aku. " eh tak la I suka sangat tengok you noah kalau boleh hari-hari nak tenung wajah you" kata naim dengan serious. " eh I gurau je la hahaha" kata ku sambil gelak. " tapi I serious" ucap naim sambil memandang tepat ke mata aku. " okay let me straight to the point. I dah lama simpan and pendam perasaan I kat youtapi I still keliru that time. But then makin lama perasaan suka tu bertambah. I like you since you pengsan atas tangan I" shit not naim confess kat aku wtfffff ingat dia tak pernah perasan aku kat kolej. " and ever since that I try to reach you but I malu masa tu" sambung naim lagi aww comelnya tu pun nak malu " and I try stalk you guna ig kawan I Farhan classmat you and his my roommate that time. He showed me your ig stories that you just got proposed" omo wait aku ingat paan ade reply story tu.

" I kecewa sangat sampai I reply story you and paan marah gila dengan I masa tu hahahaha" aku hanya mendengar sahaja ucapan naim. Tak tahu nak terharu ke tak sebab crush kau crush jugak dengan kau wtf hahahaha crazy right? " orang kata kalau dah jodoh memang tak kemana kan noah. Tuhan memang ingin kita di pertemukan and masa tu you tolong I sebab I cedera masa naik basikal" aduhh merah dah muka aku ni can you stop malu aku. " so noah maybe we're meant to be together. I'm gonna ask you would you be my boyfriend?" wtf is going on my crush ajak jadi boyfriend,literally on my hoe era?! Kalau aku accept dia macam tu je. Aku masih berfikir dengan pertanyaan naim. " sorry naim if you nak tau I baru lepas break up dengan cousin you. I taknak you anggap diri you tu tempat I move on dari haikal. frankly speaking I still love him its so hard for me to forget what he did to me"

        ucap ku yang menolak dia secara baik. " but I can help you noah. Cinta boleh tumbuh seiring dengan waktu" kata naim yang meyakinkan aku yang dia betul-betul nak aku jadi bf dia. " okay look naim jujur la I memang suka you since minggu orintasi" wajah naim tampak gembira dengan ucapan ku. " but if you confess at me that time maybe kita dah jadi pasangan sekarang ni.

      Tapi sorry naim suka I dengan you dah lama takda cuma have a little bit like you but not as big like the last time" kata ku lagi. " takpe noah you may reject me today but I'm not gonna give up" kata naim sendu. Aku menatap sayu sorry naim aku masih suka haikal cuma aku terlalu ego untuk mengungkap depan haikal. " but can I kiss you noah? On your lips maybe boleh buat cinta you datang kembali balik" kata naim aku teragak-agak untuk menyetujui dengan permintaan naim. Aku mengangguk setuju maybe betul kata naim lagipun haikal akan kahwin tak lama lagi takkan nak aku single forever because of him no man. Naim mula mendekat kan wajah nya kearah aku. Aku memejamkan mata actually aku tak terima ciuman orang lain selain haikal. belum sempat naim mendaratkan ciuman nya ke bibir aku "NOAH!" aku dengar teriakkan yang memanggil nama aku. Aku mula sedar dan melihat haikal berlari ke arah kami berdua dia mendorong naim hingga naim jatuh ke atas tanah dan menumbuk muka naim bertubi-tubi. Naim tidak membalas pukulan haikal " haikal dah la kau nak mampuskan anak orang ke" aku cuba meleraikan pergelutan mereka " you diam!" haikal membentak aku terkejut aku tak pernah tengok dia mengamuk macam ni . Mereka yang berada di dalam rumah mula keluar dan melihat keributan yang berlaku.

      " haikal stop!" Amirul menarik badan haikal untuk jauh dari naim. "lepaskan aku mirul, dia ni memang dah melampau dia cium hak aku mirul" kata haikal yang menahan tangisannya. " tapi dia sepupu kau haikal. kau nak jadi pembunuh ke?! Aku taknak ada pembunuh dalam rumah aku kalau nak bunuh orang sangat pergi tempat lain and sekarang aku nak kau blah dari rumah aku sebelum aku seret kau secara paksa" kata Amirul yang kesal dengan kawan dia yang membuat kekecohan di rumahnya dia takut ia akan menganggu kejiranan di sini dan nama ibu dia akan buruk. Aku mula terasa pening dan ingin pitam aku melangkah masuk kedalam rumah untuk merehat kan diri belum beberapa Langkah aku sudah pitam. " omg noah" bob menyambut aku yang kini telah pengsan dan tidak sedar apa yang sedang berlaku lihatan ku gelap kosong. " sayang tahan I bawak you pergi hospital" kata haikal dan terus mengendong noah untuk membawa ke hospital yang berdekatan.

What you waiting for Where stories live. Discover now