" hi boleh saya lihat bayi pesakit nama nik noah" kata haikal pada nurse yang menjaga unit kanak-kanak. " boleh cik sebentar ye" dan nurse tersebut pun memasuki keruangan bayi dan haikal dari luar cermin tersebut lihat juru rawat tersebut mengambil anaknya dan memasukkan kedalam stroller khas bayi dan membawa kepada haikal. " okay encik ni bayi cik noah, anything just called us" ucap juru rawat tersebut haikal hanya menganggukkan kepala dan melihat anaknya yang masih tidur. Haikal mengankat anaknya perlahan dan kini anaknya selamat berada di gendongan haikal. haikal mencium lembut kepala anaknya dengan penuh kasih sayang anak yang dia tunggu selama 9 bulan,anak yang dia selalu borak Ketika dia masih di dalam perut noah , anak yang selalu dia turuti keinginan noah semasa noah dalam fasa mengidam kini telah berada di dalam gendongan haikal . akhirnya haikal telah menjadi seorang ayah. Telah mendapat tanggungjawab yang paling besar untuk menjaga Amanah dari tuhan ini.
" selamat pagi sayang daddy, ni daddy tengah cakap dengan awak akhirnya kita jumpa jugak ye sayang daddy ni" haikal tersenyum sambil berbicara dengan bayinya. " membesar dengan sihat baby nanti kita main sama-sama dengan papa okay daddy janji" kata haikal. "Baby, daddy dah ada nama untuk awak sayang. Daddy namakan awak Nuh Tuah Bin Haikal,awak suka tak?" kata haikal sambil menatap anaknya di dalam gendongan haikal. baby tuah hanya tersenyum sahaja selepas mendengar macam faham sahaja apa yang di katakan oleh daddynya . Haikal mencium anaknya gemas. Haikal memasukkan jarinya ke dalam genggaman anaknya dan mencium lembut tangan anaknya "hehe geram la dengan awak ni tuah, pipi awak ni mcm papa awak chubby tembam haha. Hidung awak pulak mancung macam daddy" kata haikal.
" haikal" seseorang menegurnya dan haikal pun toleh melihat siapa yang panggil " along" balas haikal. "awal-awal pagi kau dah ada kat sini" kata along basa-basi " haah saya taknak noah tahu saya datang along" kata haikal sendu dia terpaksa. Along hanya mengangguk faham. " noah bila boleh keluar along?" soal haikal. " doctor kata harini dah boleh discharge" balas along. " takpe bil rawatan semua biar saya yang bayar" kata haikal. " tapi kal-" belum sempat along menghabiskan ayatnya haikal potong terlebih dahulu " takpe along biar saya je saya nak tebus kesalahan saya sebab tak teman noah masa dia bersalin" along hanya menganggukkan kepalanya sahaja. " ni kau dah breakfast ke" soal along haikal hanya menggelengkan kepala sahaja. " takpe baby ni biar along yang pegang dah kamu pergi la sarapan." Kata along concern haikal hanya mengangguk. "okay tapi saya nak main dengan baby kejap" kata haikal tersenyum sambil mencium anaknya. Along hanya mengiyakan saja dan merhatikan haikal dengan tatapan kasihan 'haih bila la noah nak berbaik dengan haikal ni,budak ni baik kot sopan je' kata along dalam hati dan tersenyum tengok kesungguhan haikal untuk bersama balik dengan adik dia.
YOU ARE READING
What you waiting for
Teen FictionCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...