Lima tahun telah berlalu sejak perkahwinan bahagia Noah dan Haikal. Kehidupan mereka kini lengkap dengan kehadiran dua cahaya mata yang dicintai. Tuah, anak sulung mereka yang kini berusia lima tahun, adalah seorang kanak-kanak yang ceria dan penuh tenaga. Sophia, adik perempuannya yang baru berusia beberapa bulan, melengkapkan kebahagiaan keluarga kecil ini.Di rumah keluarga Khalid, suasana pagi itu meriah dengan aktiviti dan gelak tawa. Di halaman, Tuah sedang bermain dengan penuh semangat, sementara Fahmi, paksunya yang berusia 20-an, sibuk dengan pelbagai usikan untuk membuatkan Tuah ketawa.
"Tuah, nak tengok magic trick Paksu?" tanya Fahmi sambil berkelakuan lucu.
"Ya! Nak!" jawab Tuah dengan penuh keterujaan. Tetapi, Fahmi memang terkenal dengan usikannya, dan kali ini dia menggunakan trik baru untuk menggoda Tuah.
"Paksu!" jerit Tuah sambil ketawa terbahak-bahak, "Hati-hati, jangan kacau mainan Tuah!"
Fahmi terus mengusik Tuah dengan gaya lucu dan komik, yang menyebabkan Tuah ketawa hingga hampir menangis. Namun, Fahmi tidak berhenti di situ dan terus mengusik Tuah hingga dia benar-benar tergelak.
Melihat Tuah menangis sedikit kerana tidak tahan gelak, Noah segera keluar dari dapur. "What's wrong ? Kenapa Tuah menangis?" tanya Noah dengan prihatin.
"Paksu Fahmi kacau Tuah," kata Tuah sambil merangkul kaki Noah.
Noah memandang Fahmi dengan senyuman sinis. "Fahmi, jangan la kacau Tuah macam ni. Kesian anak aku kau buli hahaha " kata Noah dengan nada lembut tetapi tegas.
Fahmi, yang menyedari kesilapannya, segera mendekati Tuah dan mengusap kepalanya. "Ala, orang saja ngusik. Maafkan Paksu ya, Tuah. Jangan marah, okay?" Fahmi berkata sambil memeluk Tuah.
Tuah tersenyum kembali, mata masih berair tetapi jelas menunjukkan rasa gembira. "Okay, Paksu. Janji tak buat lagi," jawab Tuah sambil menunjukkan jari pinky promise fahmi gemas melihat tangan kecil tuah " ye sayang, paksu janji" dan jari mereka bersatu dan fahmi menarik tuah dalam pelukkannya dan mengelap air mata tuah
Sementara itu, Sophia sedang tidur nyenyak di buaian yang diletakkan di ruang tamu. Haikal, yang baru kembali dari luar dengan susu untuk Sophia, memandang sekeliling dengan senyuman. "Sayang, boleh tak tolong ambilkan lampin Sophia?" tanya Haikal.
Noah mengangguk dan bergerak ke arah Haikal, sambil tersenyum melihat anak-anaknya. "Okay , sayang. Semua baik-baik je kan , thanks sayang muah?" Dan noah mencium haikal di pipi tanda terima kasih
"Nakal ye sayang abang nanti karang sophia dapat adik pulak" jawab Haikal, muka noah merah dengar jawapan haikal berikan huhu. ' taknak insaf dah nak mengandung' kata noah dalam hati
Malam itu, keluarga Khalid berkumpul untuk makan malam bersama. Suasana di ruang makan dipenuhi dengan gelak tawa dan keceriaan. Fahmi yang masih teruja menceritakan cerita lucu tentang hari itu, menjadikan semua orang ketawa. Noah dan Haikal, dengan Sophia di pangkuan mereka, duduk bersantai sambil memerhatikan Tuah yang sedang bermain dengan gembira bersama paksunya.
Dengan cahaya lampu lembut yang menerangi ruang makan, Noah dan Haikal berkongsi pandangan penuh makna, menyedari betapa berertinya kehidupan yang mereka bina bersama. Di tengah-tengah kegembiraan dan kebahagiaan keluarga, mereka tahu bahawa apa yang paling penting adalah cinta dan kehadiran mereka satu sama lain.
Dan di bawah sinar bintang malam yang indah, keluarga Khalid menikmati waktu bersama, merasai betapa berharga dan indahnya kebersamaan mereka.
YOU ARE READING
What you waiting for
किशोर उपन्यासCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...