Chapter 49

25 2 0
                                    


Aku mula mencelikkan mata selepas tidur yang pajang aku ingin membetulkan posisi baring aku. " noah kau dah sedar?" kata seseorang its bob " kau nak air" tanya bob aku hanya menganggukkan kepala " jap aku ambil kan untuk kau" bob pun mengambil air masak dan hulur kepada aku. " jap aku panggil doktor . Tapi sebelum tu aku harap kau bersabar dengan apa yang akan doktor explain dekat kau. Sorry noah mulut aku masin sangat" kata bob dan berlalu pergi memanggil doktor . Aku keliru dengan ucapan bob at the same time aku risau dengan apa yang akan doktor terang kan nanti. Aku dengar ketukkan pintu 'tok tok' dan pintu pun di buka. Doktor tersebut pun datang kearah aku dan meletakkan stethoscope ke badan aku untuk membuat pemeriksaan. " okay encik noah I doktor Aiden. Your doktor for today. Tapi sebelum tu boleh saya menanyakan beberapa soalan kepada encik noah?" noah mengangguk sahaja. " okay encik noah sejak kebelakangan ni ade tak rasa mual dan tak suka bau sesuatu" noah mengangguk mengatakan bahawa dia ada alami perkara tersebut. " sorry if soalan sedikit offensive, are you gay?" soal doktor tersebut dan aku hanya menganggukkan kepala sebab betul aku gay. " last question, you pernah having sex without protection" aku terkejut dengan soalan doctor terakhir tersebut dan aku baru teringat pada minggu lepas haikal merogol aku. Aku tak memberi respond kepada doktor " actually saya sakit apa doktor, saya kene cancer ke" kata ku dengan risau  doktor Aiden menggelengkan kepalanya " I'm so sorry to tell you this. Sebelum ni kita ade buat beberapa blood test and we find out that you're pregnant" aku terkejut dengan ucapan doktor tersebut. Tak ini takkan berlaku like how a man like me can get pregnant? " hahaha doktor ni bukan bulan April" kata ku yang tak percaya bob hanya menggelengkan kepala sahaja tengok tingkah aku. " no saya tak bergurau. Ini ultrasound janin cik noah baru berusia 1 minggu dan ia sangat lemah. Saya nasihatkan encik noah untuk tidak selalu tertekan demi kesihatan cik noah dan janin didalam perut cik" kata doktor dan memberikan ultrasound tersebut kepada aku. Aku tatap ultrasound tersebut dengan tatapan yang kecewa. " itu sahaja yang saya ingin beritahu kepada cik. Esok saya akan datang kembali untuk memeriksa encik if everything okay maybe esok juga encik boleh keluar". Dan doktor tersebut pun keluar dari ruangan aku menatap bob sendu dan dia terus memeluk aku. " sabar noah, baby tu tak bersalah yang bersalah sekarang ni dia yang dah buat perkara tak baik dekat kau." Bob mengusap rambut ku " macam mana aku nak hadap parent aku bob. Perut ni makin lama akan besar bob aku jijik bob" aku menangis dalam pelukkan bob. " shh doktor dah pesan kau tak boleh stress aku tau kau terkejut dengan berita ni" kata bob lagi. "bob aku lapar la boleh tak kau belikan aku makanan" bob tergelak dengar rengekkan aku. " okay aku belikan makanan untuk kau jap. Kau rehat la dulu sementara tunggu aku" dan bob beredar pergi untuk membelikan makanan.

     Tidak sempat aku ingin memejam kan mata aku terdengar orang membuka pintu bilik. Alia dia terus berlari ke arah aku dan menangis. " noah I'm so sorry that aku tak dapat protect kau sebagai kawan. I didn't expect that haikal going to be this far noah aku mintak maaf sangat sebab aku la korang kenal maafkan aku noah" kata aliah yang menangis sambil memeluk aku. " aku kotor alia" kata ku sendu. " no kau tak kotor noah. Dia yang bernafsu setan aku harap dia akan tanggungjawab atas apa yang dia lakukan kat kau". Aku menggelengkan kepala " takpe alia aku akan lalui semua ini secara sendirian aku kan kuat" aku memberikan senyuman palsu pada alia.

What you waiting for Where stories live. Discover now