Selepas 20 minit memandu, kami tiba di rumah Haikal. Memandangkan aku yang memandu dan menggunakan kereta aku, aku perlu menghantarnya pulang dahulu. "Okay sayang, kita jumpa malam nanti. I'll pick you up, okay? Muahhh," kata Haikal sambil mencium pipiku, meninggalkan kesan air liur. Aku segera mengelap pipi.
"Apa ni, siap tinggalkan air liur lagi. Pengotor betul," aku merungut.
"Ala, kenapa lap? Air liur I kan wangi," jawab Haikal sambil ketawa.
"Puih, wangi apanya? Bau nasi briyani tadi ada la," balasku.
"Hahaha, okay-okay, I minta maaf. Nah, I cium lagi," katanya sambil mencium pipiku sekali lagi, kemudian dahiku, hidung, dan akhirnya berhenti sambil merenungku lama.
"Kenapa you stop?" aku bertanya hairan.
"Takde apa, I cuma terpesona tengok you," balasnya.
"Ergh, cheesy," aku menyindir sebelum Haikal tiba-tiba mencium bibirku lama. Aku membalas, tetapi akhirnya menolak tubuhnya kerana kehabisan nafas.
"Kenapa you tolak I?" tanyanya tidak puas hati.
"I tak boleh nafas tadi, sorry," aku menjawab dengan nada bersalah.
"Tak apa, baby. I pun minta maaf sebab tekan kepala you kuat sangat," katanya sambil mengusap pipiku."Okaylah, you balik dulu. Nanti pukul 8 sharp, I dah ada depan pintu rumah you," pesan Haikal mengenai rancangan malam kami.
"Ye, sayanggg. Saya akan ingat pesan sayang," balasku dengan suara manja.
"Comelnya! Kiss sikit," kata Haikal yang geram dan terus mencium pipiku berkali-kali.
"Dah, dah! I geli la dengan jambang you," aku ketawa sambil mengelap pipiku.
"Handsome apa jambang ni, nampak macho," katanya berlagak.
"Ye, sayang Noah memang sentiasaaa handsome. Sebab tu I jatuh cinta berkali-kali," balasku.
"I rasa tak nak bagi you balik la. Kita boleh manja-manja dalam bilik," usulnya.
"Adoi, you ni. You kan ada family gathering. Spend la masa dengan family you," aku memujuknya.
"Tapi I nak spend time dengan you je," Haikal mula merajuk."Kan kita nak jumpa malam ni. Kenapa nak rindu-rindu sangat?" aku membalas.
"I kalau boleh nak dengan you 24/7. Tapi tak apa, I reda. Mungkin cinta I ni bertepuk sebelah tangan," dia berkata dengan nada sedih. Aku terkejut mendengar ayatnya dan melihat dia memandang keluar tingkap sambil menangis perlahan."You, kenapa nangis ni?" aku menarik lengannya dan memeluknya.
"Shh, okay, I minta maaf. Bukan I taknak teman you," aku cuba memujuk.
"Habis tu, kenapa you tolak I?" dia memotong sambil masih menangis.
Aku mengetatkan pelukan. "Shh, I nak you luang masa dengan family you. Itu penting, okay? Tarik nafas dalam-dalam," aku mengajarnya. Haikal menurut, dan selepas beberapa saat, dia mula tenang.Melihat wajahnya basah dengan air mata dan hidungnya berhingus, aku mengambil tisu untuk membersihkannya. "I sayang you, Haikal. Jangan fikir bukan-bukan, okay?" kataku sambil tersenyum. Haikal membalas senyuman dan memelukku erat, tetapi sempat mengelap hidungnya pada bajuku.
"Dah, dah! Basah baju I," aku menegur sambil ketawa.
"Hehe, sorry, sayang. Tapi I betul-betul rindukan you. Ingat, I sayang you," katanya dengan ceria.
"Noah pun sayang, rindu, cintakan Haikal!" balasku dengan nada riang."Good boy," katanya sambil mengelus rambutku sebelum membuka pintu untuk masuk ke rumahnya.
"Drive hati-hati tau. Jangan lupa chat I bila sampai rumah," dia berpesan sambil melambaikan tangan.
Aku mengangguk dan memulakan perjalanan pulang. Dalam hati, aku tersenyum memikirkan betapa manis dan manjanya Haikal hari ini.
YOU ARE READING
What you waiting for
Teen FictionCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...