Chapter 18

26 1 0
                                    

Sepanjang perjalanan  balik ke rumah aku tidak berhenti melihat cincin yang di beri oleh haikal. I'm gonna tell bob and aliah what's happening today mesti dorang pun terkejut can't wait to reach home. "amboi sayang sengih-sengih ye dari tadi. Happy sangat ke tu?" kata haikal yang dari tadi tengok aku tersengih. " of course la baby you finally proposed me hahaha. So finally we,engaged?" soal aku kiranya aku dah bertunang la dengan dia kan. " yes baby I already locked you so no ones will stole you from me. Because you're always be mine sayang". Dan haikal pun mengusap tangan aku. Aku pun mengambil peluang ni untuk mengambil gambar tangan aku dengan haikal dengan caption ' you're the best thing that's ever been mine' aku ambik caption ni dari lirik lagu taylor swift mine dan post di insta story aku.

Ting*ting* aku tengok fon aku yang bunyi and noti tersebut dari group gossip aku,bob and aliah. Mula dah dorang ni bob send text " err hello have you guys seen our best friend insta story today. He owe us an explanation later!" aliah pulak " ye do did some one just get proposed and not tell us about it?!?!". " hahahaha guys relax okay aku pun terkejut mamat ni nak melamar aku but aku dah otw balik ni later we all video call okay" aku membalas di group chat. Lepas membuka aplikasi whatsapp aku pun pergi ke Instagram ramai kawan yang aku rapat and mengucapkan congrats and ade jugak yang cakap jangan lupa bawak dorang makan nasi minyak. And ade satu dm ni dari Farhan dia react story aku dengan emoji sedih hmm maybe dia tertekan je kot so I just seen him.

" you I rasa esok I nak kenalkan you dengan parent I okay" kata haikal. Omg aku tak ready nak jumpa datok and datin ni dia boleh ke terima aku ni. " you jangan risau I dah cerita dah semua pasal you kat dorang. And dorang pun tak sabar nak jumpa you esok."  Apa ni apa bende ni taknak taknakkk. " and also I nak announced esok yang kita ni official okay sayang". " but baby what if your parent tak terima I" kata aku yang tengah overthingking sekarang ni aduh sumpah aku nervous and tengah buat plan untuk mengelat dari jumpa parent dia esok . " ish apa you ni fikir bukan-bukan pasal parent I don't worry sayang." And now kita orang pun dah sampai ke rumah aku. " eh wait sayang I have another surprise for you" dan haikal pun keluar dari kereta menuju ke bonet belakang. Apa lagi la dia ni. " tadaaaaa your new laptop. Nah ambik la". " omg don't tell me its macbook pro. Are you for real haikal?!?! Why you have to spoiled me with everything" kata aku ye aku memang memerlukan laptop baru sebab laptop lama aku tu dah nak nazak tinggal masa je. " because I love you noah" balas haikal. " but at least jangan la membazirkan duit you untuk I. better you simpan untuk our future okay". " haritu you  jugak yang complain kat I you kata laptop you rosak so you terpaksa pinjam dari kawan-kawan you. And now I dah belikan you baru and paling latest pulak tu if you tak sudi nak terima hadiah dari I you simpan je la sampai berhabuk and guna laptop you yang bunyi kipas macam kapal terbang nak take off tu." Kata haikal merajuk and his pouting obviously nasib la cute. " okay fine thanks for the gift and I appreciate it so much thank you sayang" aku peluk haikal tapi haikal tak balas pelukkan aku. " kalau you nak pujuk I you kene buat macam pagi tadi dalam bilik you." Kata haikal mengada aduh dia ni nak kiss-kiss pulak kang parent aku nampak naya je. " mengada la you ni dah la I nak masuk rumah ni" dan haikal pun pasrah sajalah but at least he got his kissed this morning. " you mesti lupa sesuatu kan" aku blur. "I lupa apa haikal". " eeeee you saja je kan buat I terasa harini pagi tadi you sebut nama orang lain dalam mimpi. Lepastu you taknak terima hadiah dari I and also you taknak bagi I kiss. The latest one you lupa nak ambik tuxedo youuuu huaaaa." Haikal mula menangis okay ni betul-betul haikal tengah menangis. Kenapa dia soft sangat harini aku dah la tak boleh tengok orang menangis depan aku. Aku peluk haikal dan dia menangis lagi kuat habis basah baju aku dengan air mata haikal ni. " dah dah shh shh I bukan sengaja lupa sayang I betul-betul lupa dengan baju tu. Maafkan I okay dah la lap la hingus you tu tak handsome dah". Sambil tu aku usap rambut haikal dan aku ambik tissue lap air mata haikal sekarang ni mata dia sembab sebab nangis. " okay I maaf kan you. I taktau kenapa I sensetif sangat harini." Kata haikal sambil tersedu-sedu. " okay you I masuk dulu nanti dah sampai rumah text I okay?" haikal hanya mengangguk dan aku pun mengambil baju tuxedo di bahagian tempat duduk belakang dan haikal pun masuk di bahagian memandu selepas kereta haikal hilang dari pandangan. Aku pun terus kan melangkah masuk ke rumah dan masuk ke bilik. Haih kenapa la haikal lain sangat harini sekarang dia cepat merajuk also mengada and baran dia dah kurang sikit. I love his new attitude.

Lepas aku tiba dalam bilik aku pun mula menanggalkan baju untuk mandi dan menyegarkan diri aku lepas seharian keluar dengan haikal. Dan cincin di jari aku pun aku tanggalkan dan letas atas laci sebelah katil aku. Haihh cant wait to tell bob and aliah mesti dorang excited nak dengar apa jadi harini. Okay its time for mandi. Lepas 10 minit aku mandi aku pun pergi ke almari dan ambil baju untuk di pakai. Lepas selesai memakai baju. Aku pun terus menuju ke katil untuk baring and bermain dengan telefon . ' tok tok' aku dengar pintu bilik aku di ketuk. " yee masuk la pintu tak kunci" aku pun menyahut. Dan aku dengar pintu bilik aku di buka along rupanya " why along ade apa-apa saya boleh bantu?" soal aku dekat along . " nothing just to check you out." Kata along yang hanya mengintai dari luar bilik aku. " just said you want to hang out with me in this room,come on in" kata aku straight to the point lagi pun bilik aku ni memang tempat lepak adik beradik aku bilik ni jugak la saksi air mata along masa dia kene tinggal dengan ex dia dulu hahahahaha. " tau-tau je kau ni. So along masuk okay?" aku hanya menganggukkan kepala sahaja dan along pun masuk ke dalam bilik and baring sebelah aku. " I saw your insta story" kata along without hesitate. So nampaknya aku lupa nak hide dari along kahkahkah. " what do you mean?" soal aku pura-pura tak faham apa yang along cuba sampaikan. " don't played dumb noah you just got proposed kan?. Taknak bagitau papa and mama ke about this. Maybe dorang happy with this news" . " but along if you think rationally isn't this too fast". " kenapa cakap camtu are you doubt with haikal?" aku hanya menganggukkan kepala sahaja what if haikal doesn't love me anymore lagipun haikal tu is way too perfecto for me . And I also insecure with his tittle tapi aku tak kisah semua tu asalkan haikal love me endlessly . " you know what angah you cant promise a perfect relationship without arguments and differences. But you can promise as long as you're trying and then you guys staying." Kata along. Betul jugak cakap along mana dapat quotes tu cari kat google ke kahkahkah. " so why not you guys use this time to know each other better. Along taknak angah jadi macam along sebabkan kita orang less communication and interact she left me with other guy sebab laki tu lebih bagi dia perhatian dari along. And also long distance will never work out haha" sambung along lagi. "boys dinner ready turun la" mama panggil kita orang dari bawah. " okay ma! We're coming. Dah la jom angah turun makan". Dan aku dengan along pun bangun dari katil dan terus turun ke meja makan.

What you waiting for Where stories live. Discover now