" ouh boleh je naim,eh awak" aduhh aku boleh pulak tersasul sebut nama dia. Dan dia pandang aku pelik sebab tadi dia tak sebut pun nama dia kat noah. "ouh okay thanks. But camne awak tahu nama saya naim?" alamak habis la aku. " ouh takdela teka je hahaha" balas aku. " eh awak bukan ke student kolej **** patut la familiar macam pernah nampak sebelum ni hahahaha" balas naim. Aduhhh aku memang satu kolej dengan kau naim!! in fact we're in the same course but different class memang la kau tak pernah nampak aku sebab kita jumpa pun jarang. " maybe saya la tu hehe" aku gelak awkward. " ya betulla sebab awak selalu dengan laki yang badan chubby sikit dengan sorang lagi perempuan . Betul tak?". So selama ni maybe dia perasan je la aku ni siap boleh describe bob dengan aliah. " err betulla tu" aku hanya iye kan sahaja apa yang naim cakap. " so why not kita gerak sekarang sebab I have someone to meet lepas ni kat area sini jugak". Aku alihkan topik untuk mengelakkan keadaan jadi awkward dan naim bertanya macam-macam soalan. " ouh betul jugak tu boleh tak tolong angkat saya. Saya serious takleh nak bangun" naim mintak tolong dari aku dan aku pun mula untuk mengangkat naim dan papah naim untuk masuk ke dalam kereta. Lepas masukkan naim dalam kereta basikal naim pulak aku sumbat masuk dalam kereta di bahagian tempat duduk belakang. Lepastu aku pun masuk dalam kereta dan otw ke rumah mamat tempang ni hahahaha. Still cant believe that my crush seat beside me this is the moment that I've been waiting for but remember noah kau still ade haikal okay. But still I cannot resist rasa nak jerit je sekarang ni.
Suasana dalam kereta agak awkward sebab takde topik nak borak dengan naim ni. Ni second time aku terserempak dengan dia lepas dalam lift untuk bulan ni. Tengok dalam sebulan berapa kali boleh terserempak dengan mamat ni. Sebab aku busy dating dengan haikal hahahaha. Selepas beberapa minit perjalanan maybe 5 minit macam tu then tiba la di rumah crush aku naim wow sangat besar ye rumah dia. Dan aku pun taruk gear di P dan tarik handbreak. " we're here thanks awak sebab hantarkan saya balik. So untuk balas jasa can I have your phone number mana tau kita boleh contact balik lepas ni untuk belanja awak makan" kata naim omg omg omg omg!!!! Dia nak nombor kita wakkkkkk dan aku pun keluar kan fon aku dan hulur pada naim without hesitate dan naim pun hulurkan fon dia pada aku. So selepas kita orang exchange number naim pun ucapkan terima kasih kat aku sebab tolong dia. " no worries. Ni nak masuk dalam rumah ni boleh ke?" soal aku. " ouh takpe nanti saya mintak orang dalam rumah ni papah masuk ke dalam lagipun saya tengok awak macam rushing je so you can go now thanks for the ride and helping me". " ouh takepa la saya tunggu sampai ade orang tolong awak" kenapa aku taknak tolong? Kita malu sis kahkahkahkah lagipun dia kata ade orang akan tolong dia so biar orang tu tolong dia okay kita tengok je. " ya ampun apa jadi dengan kamu ni. Kenapa jalan terjengket-jengket ni?. Kamu terjatuh ke masa bawak basikal tadi?" soal perempuan agak berusia itu yang risau dengan keadaan naim ni. " takde papela nek jah ni nasib baik ade orang tolong naim tadi. Kalau tak taktau la apa jadi kat naim ni" kata naim sambil jeling muka aku. "terima kasih la nak ye tolong naim ni dia ni degil kaki tu baru je nak sihat ni nama nya mencari penyakit". Kata nek jah aku hanya menggelengkan kepala sahaj tengok gelagat dua orang yang depan mata aku ni. " hah awak boleh la pergi dulu nanti saya text awak okay". " ish apa kamu ni naim halau tetamu. Eh nak masuk la dulu nek jah baru lepas masak sarapan pagi ni." Offer nek jah kat aku if aku takde unplanned date dengan haikal pagi tadi mesti aku dah accept offer nek jah ni." Eh takpe makcik saya ni pun ade janji dengan someone ni" aku terpaksa tolak pelawaan nek jah. " nak keluar dengan buah hati la tu." Aku terkejut dengan jawapan naim cara dia cakap tu macam ada bau-bau orang cemburu jangan cakap masa kita orang tengah tukar nombor dia nampak nama haikal dah la nama haikal dalam contact ' haikal my baby boo' tu haikal yang type sendiri okay not me!. Aku hanya mampu senyum awkward. " okay saya pergi dulu okay. Naim take care of yourself". Dan aku pun keluar dari rumah naim dan menuju ke kereta aku sempat melambai ke arah naim dan dia balas lambaian aku. Omg I'm so late mesti haikal marah gila kat aku sekarang ni. But its okay sebab lagi satu kona sampai la rumah dia that's mean dorang ni duduk satu taman la kan.
After 3 minit driving dari rumah naim aku pun sampai di depan rumah haikal. Dan aku pun bukak contact list aku untuk call haikal tapi dia reject call aku eh mamat ni nak reject call aku pulak. Aku call dia lagi sekali dia reject lagi sekali dan aku pun call dia like 10 kali dan 10 kali jugak dia reject. Arghhhh stressnya kenapa dengan dia ni aku campak fon aku kat seat sebelah. Ting*ting* aku ambil semula fon aku dan tengok chat dari siapa haikal yang text aku dia suruh aku masuk dalam rumah sebab dia baru bangun sebab dah lama tunggu katanya. " erghhh kalau cakap awal-awal kan senang" dan aku pun off kan engine keluar dari kereta dan menuju ke gate depan rumah haikal wow sangat besar ye rumah dia ni. Aku pun lihat ade bell kat sebelah gate dia dan aku pun tekan bell tersebut. First try there's no one. Then aku try lagi sekali tekan bell tersebut tibe ade speaker bercakap. " ye cari siapa maaf tadi saya ade kat dapur tak dengar bunyi loceng" kata seorang perempuan yang agak berumur mungkin. " ouh hi maaf ganggu pagi-pagi ni saya kawan haikal dia suruh saya masuk tadi" balas aku. " ouh encik noah ye. Okay kejap ye saya bukakkan gate" dan gate pun mula terbukak. ' wah besar jugak rumah dia ni.' Kata aku kagum dalam hati. Aku tengok sekeliling wahhh banyak jugak kereta di ani and its all luxury cars there's Mercedes,audi,bmw you named it. Bila aku kira-kira kereta dia semua total ade dalam 6 bijik kereta wow banyaknya kereta dia ni tapi bawak honda jugak kahkahkah maybe dia nak tunjuk humble. Selepas aku tengok sekeliling luar rumah haikal aku pun berada di depan pintu masuk rumah dan aku dengar pintu rumah itu dibuka klik*. " hi encik noah masuk la dulu haikal ade kat atas" kata pembantu rumah tersebut. " eh jangan berencik dengan saya panggil saya noah je" balas aku. Dan aku pun masuk kedalam okay if tengok laman rumah haikal je kau dah kagum imagines inside of his house its double WOW. Aku tak mampu nak berkata sebab dalam rumah dia agak luas dan besar everything here is well organize its like my dream house." Erm noah encik haikal minta noah untuk pergi ke bilik encik haikal" kata pembantu tersebut. Aku hanya menganggukkan kepala sahaja dan aku pun menuju ke tangga tapi belum sempat aku naik tangga. Pembantu rumah tersebut tahan aku " eh encik noah, maafkan saya noah boleh gunakan lift ini untuk ketingkat bilik haikal sebab lift ni akan terus masuk kedalam bilik encik haikal. You can use the stairs incase of emergeny je" terang pembantu rumah tersebut. What? this lift terus masuk ke bilik haikal? What the actual fuck. Aku hanya menganggukkan kepala sahaja. Dan aku pun masuk ke dalam lift tersebut dan pembantu rumah haikal tekan kan butang ke tingkat bilik haikal. Sekali lagi aku terpesona dengan rumah haikal its pretty modern and futureristic. Ting*Dan aku pun tiba di bilik haikal. Aik gelap je mana mamat ni. " haikal I ni mana you?" senyap je takkan la dia turun bawah pulak. Tiba-tiba aku rasa macam ada kelibat lintas belakang aku aduh apa bende ni. " haikal is that you? If you nak bergurau sekarang ni sumpah tak lawak" kata aku. Yes aku rasa aku kene bukak langsir ni supaya terang bilik dia ni.
YOU ARE READING
What you waiting for
Teen FictionCerita ni maybe agak membosankan dengan penggunaan bahasa yang aku guna sangat rojak. Jadi ni beberapa petikkan yang korang akan baca dalam buku ni "ingat noah I takkan lepaskan you whats mine always be mine!" - haikal "You always been thingking ab...