Chapter 20

24 1 0
                                    



' wakey wakey sayang its time for wake up. Bangun!!!' aku pun capai telefon aku di sebelah katil dan mematikan alarm di fon aku. Aku pun menguap besar " wahhhh dah pagi. Pukul berapa sekarang ni?" aku lihat jam di telefon aku sekarang dah pukul 8 pagi. Finally I got my ideal sleep semalam aku tidor agak awal so that's why aku senang bangun pagi ni. So today I got so many time to do before haikal pick up aku untuk pergi dinner syarikat papa dia malam ni. Dan aku pun mula bukak data di telefon aku. Ouh yeah aku jenis suka tutup data masa tidor sebab taknak tidor aku dikacau oleh notification dari chat or some other apps. Lepas tu aku tengok 20 chat from haikal. Omg I fucked up selalunya sebelum tidor I will text him first but semalam aku lupa mesti dia merajuk lagi harini and also aku lagi fucked up ade 30 missed call from haikal since last night till this morning. Dan aku pun decide nak call dia balik belum sempat nak call haikal dia call aku lagi sekali dan aku pun terus angkat.

So this is our conversation dalam call

Aku: err hello,morning baby

Haikal: kenapa you baru angkat call I sekarang?

Aku: i-I

Belum sempat aku nak jawab haikal potong ayat aku

Haikal : kenapa you tak chat I semalam

Haikal : kenapa you satu tick semalam

Haikal : kalau you tidor awal why don't you use your time sebelum tidor tu chat I dulu

Haikal : kenapa noah?! Kenapaaaa. Why you do this to me. Am I not worth for you

Here we go again sekarang ni haikal yang ade overthingking bukan aku dah. Mamat ni dah la selalu merajuk dengan aku sekarang ni.

Haikal : ke you dah ade orang lain. Mesti naim kan. Mesti semalam you call naim and chat na-

Aku : arghhh haikal can you stop mention his name. lagi pun semalam I betul-betul lupa nak call you. I bukan sengaja okay. You takyah la overthingking. Stress la I pagi-pagi ni.

Aku dengar suara haikal tersedu-sedu dalam telefon. Jangan cakap dia tengah nangis.

Aku : okay okay I'm sorry I takde niat nak tinggikan suara kat you. Maafkan I okay

Haikal : you I serious mintak maaf sebab I dah fikir bukan-bukan pasal you. And also I call you pagi ni pun nak ajak you breakfast. Tapi sebab perangai I yang dah buat you marah I rasa kita jumpa malam ni jela mesti you takde mood pagi-pagi ni kan

Kata haikal yang tengah menangis dalam call. Aduh dia ni pandai tau nak buat aku pujuk dia. Sekarang ni rasa macam aku pulak jahat dalam cerita ni sebab buat dia menangis.

Aku : okay2 macam ni I drive datang rumah you and I bawak you pergi breakfast

Haikal : you reti ke bawak kereta?. I tak pernah tengok pun you bawak kereta.

Aku : you tak percaya i?. I saja buat2 tak pandai bawak kereta sebab nak you je bawak kereta hahahaha

Haikal : okay whatever I nak you ade depan rumah I lagi 20 minit okay sayang. I will send you location

Aku : okay bye sayang see you later

Haikal : bye see you muahh

Aku : okay bye muahhhhh

Dan conversation dalam fon pun berakhir. Part muah tu memang kene balas nanti karang dia merajuk sebab tak balas muah dia je ergh annoying. Dan aku pun bangun dari katil terus menuju ke bilik air. Lepas aku siap mandi and pakai baju aku pun terus keluar bilik dan turun ke bawah. " hi morning pa,ma" aku cium pipi mama and papa aku dulu. " ni kamu dah  gosok gigi ke belum ni" soal papa masa ni la nak sakat papa pulak asyik mama je. " belum pa angah baru bangun ni" gurau aku papa pun lap pipi dia cepat-cepat " ee apa kamu ni noah gi mandi la". " angah dah mandi la saja je usik papa pagi-pagi ni" kata aku. " awal-awal lagi kamu dah bangun ni noah biasanya matahari dah naik atas kepala baru bangun" kata mama sambil memerli aku but betulla if hari weekend aku akan bangun lambat and tak keluar bilik bila aku lapar je keluar bilik kahkahkah. " hehe saja bangun pagi-pagi ni"balas aku. " yeke ke ada niat lain ni" aduh papa ni nak taknak kene la mintak izin kat papa. " errr papa boleh tak nak pinjam kereta sebab nak keluar dengan kawan" kata aku sekali nafas. Papa buat muka bingung " kamu cakap apa ni laju sangat papa tak sempat nak tangkap". Aku tarik nafas dalam-dalam and hembus okay noah relaks kau nak pinjam kereta bukan buat bende tak elok. " hehe noah nak pinjam kereta je boleh tak pa?". " ouh pinjam kereta. Hah?! Pinjam kereta. Angah dah berani ke nak drive ni selama ni kalau papa selalu suruh bawak banyak je alasan harini nak bawak pulak." Kata papa terkejut. " I guess so maybe noah dah berani nak bawak. But don't worry angah bawak secara berhemah okay I promised." Balas aku untuk convinced ayah aku ni. " boleh but make sure jangan bawak laju okay?" papa izinkan aku guna kereta but bukan kereta kesayangan dia la even along pun tak pernah bawak. We have others car so kereta ni boleh di gunakan untuk semua orang. " okay thanks pa love you so much!" aku salam papa dan ambil kunci kereta dan terus ke porch kereta.


" eh angah nak pergi mana tu?" soal along yang berpeluh-peluh tengah siram pokok mama. " hi morning along, nak jumpa kekasih hati jap bye!" kata aku. "kemain eh kau bagitau papa dengan mama taknak dating je kerja" perli along aku hanya membulatkan mata sahaja. " along kan kita dah cakap pasal ni" balas aku. " dah la angah pergi dulu byee!"  aku pun masuk ke dalam kereta dan mula hidup kan engine. " okay noah you can do this. First thing first bukak aircond"  aku pun bukak aircond brrr sejuk. " okay next bukak radio. Hmm taknak la maybe boleh connect dengan Bluetooth". Aku pun bukak setting di screen kereta and phone aku untuk connect dengan Bluetooth. " okay now nak dengar lagu blackpink how you like that hahahaha" okay done everything is perfect side mirror okay cermin pandang belakang okay so I guess we ready lets pujuk haikal!!. Dan aku pun turun kan handbreak dan tekan break di kaki untuk menukar gear reverse.Aku pun reverse dengan laju " WOI!! Angah kau ni kenapa nak reverse tu slow-slow la sikit " marah along ye aku hampir terlanggar dia nasib baik dia sempat ngelak kalau tak keluar kat surat khabar page depan dengan headline ' adik terlanggar abang semasa mengundur kereta' tak memasal. Aku turunkan tingkap " sorry along angah tak sengaja. Bye angah pergi dulu!" along hanya menggelengkan kepala sahaja. " nasib baik sempat elak. Tu baru undur kan kereta taktau la macam mana dia bawak kat jalan raya nanti moga yang baik-baik sahajala"


Sekarang ni aku tengah memandu untuk berjumpa dengan haikal everything was so smooth kereta pun tak banyak atas jalan raya maybe its Sunday so semua orang akan guna kan harini dengan baik sebelum hari isnin. But suddenly I saw someone yang dah terbaring atas jalan raya dengan basikalnya. Dan aku pun stop kan kereta sebab takde siapa yang berhenti tolong dia so disebabkan aku mempunyai hati baik dan murni aku pun berhentikan kereta untuk tengok keadaan dia. " turun la kejap tengok orang tu maybe dia pengsan ke or even worse dia kene heart attack masa cycling. Nanti aku call la haikal cakap lambat sikit". Lepas tu aku terus keluar dari kereta dan bertanya " encik okay ke" sambil tu aku goncang kan badan dia and dia tak respond so aku pun pergi ke pergelangan tangan dia nak tengok nadi dia masih ada ke tak okay still berdegup so I guess he still alive. Lepas beberapa saat aku mengejutkan dia aku nampak tangan dia mula bergerak. Dan aku bertanya soalan yang sama " encik okay tak?. Ade sakit kat mana-mana if ade we can go to the nearest klinik." Lelaki itu tidak menjawab soalan aku. Tapi dia terus menanggalkan helmet dia and goggle cycling dia. Mula-mula aku tak perasan siapa dia sebab aku sibuk membalas text dari haikal yang dari tadi tanya aku kat mana. Lepastu dia bersuara " awak tolong hantar sata balik rumah boleh? sebab kaki saya terseliuh masa berbasikal maybe sebab saya lupa nak warm up" lepas tu aku pun toleh untuk pandang muka laki tu but suddenly aku rasa masa seolah-olah berhenti and jantung aku berdegup laju dan aku pun berbisik dalam hati nama lelaki tersebut 'naim' yes dia lelaki pertama yang curi hati aku and even bila dengan haikal I still cant forget about him. Tak sangka boleh terserempak dengan dia. " er hello saya cakap dengan awak ni"  lelaki tersebut petik jari aku untuk menyedarkan aku semula. Dan aku pun menggelengkan kepala dan focus apa yang terjadi sebenarnya. "ouh erm cakap apa tadi tak dengar sangat la" kata aku. " saya tanya awak boleh ke hantar kan saya ke rumah saya. Kaki saya terseliuh tak boleh nak kayuh basikal kalau awak bagi saya okay je kalau tak pun saya okay. Saya boleh naik teksi if ade la" okay ni first time aku dengar suara naim and dia tengah bercakap dengan aku like full sentence. Suara pulak garau I like okay noah you have haikal remember okay he proposed you semalam and sekarang ni patutnya kau lagi 2 selekoh sahaja sampai dah rumah haikal.

What you waiting for Where stories live. Discover now